Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-23, 14:29
Medlem
geir44s avatar
Jeg synes det virker rart at en han kjenner godt nok til å invitere på båttur misforstår en spøk og gjennomfører grov forsikringssvindel på hans vegne. "Du, jeg brant opp lastebilen din, har du 20 000?"

Jeg tror Golar-Jonas var involvert i shady opplegg, med forgreninger til miljøer politikerne har fylt landet med.
Citera
2023-08-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Jeg synes det virker rart at en han kjenner godt nok til å invitere på båttur misforstår en spøk og gjennomfører grov forsikringssvindel på hans vegne. "Du, jeg brant opp lastebilen din, har du 20 000?"

Ja, det virker som en merkelig historie, kan man tenke.
Citera
2023-08-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44

Jeg tror Golar-Jonas var involvert i shady opplegg, med forgreninger til miljøer politikerne har fylt landet med.

Ja, hans historie virker dessverre konstruert for selv unngå å skyld. Og konstruert på en måte hvor den fortsatt er lik hva den andre parten forteller, men ved å si at han mente det som en spøk.

Han kan ha blitt kvalt av person sittende i baksetet i bilen (hvis det ikke var en to-seter da?).

Hvis politiet, som bør ha svært mange ledetråder å etterforske, ikke sikter noen relativt raskt, virker dette profesjonelt utført
Senast redigerad av Alsagio 2023-08-23 kl. 14:50.
Citera
2023-08-23, 14:56
Medlem
Ingen røyk uten ild. Han var nok innblandet i et farlig miljø, samtidig som han spilte helt uvitende på TikTok osv. Men han ga tydeligvis beskjed til kollegaen om hvor han skulle, siden det var han som fant han død.

Hadde vært interessant å vite hva grunnen til at han endte opp akkurat der om det ikke var jobbrelatert, og hva som gjorde at det først under obduksjonen ble oppdaget at han ble drept.

At politiet fortsatt ikke har pågrepet noen enda kan tyde på at dette er nøye planlagt og folk som "vet hva de gjør." Mulig de har rømt landet?
Citera
2023-08-23, 15:21
Medlem
"At han han ble presset til forsikringssvindel fordi han skyldte store penger?"

precis som Tony på Rederiet , blev lurad av Carl , skulle få 15 mill før att elda upp brand på Freja

E ju några som tror Scandinavian Star va førsekringsbedregeri.......
Citera
2023-08-23, 15:30
Medlem
Ble skutt!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Q70W7Q/opplysninger-til-vg-jonas-aarseth-henriksen-30-ble-skutt
Citera
2023-08-23, 15:31
Medlem
"uskyldige fasaden"

Bruce Lee till eks drev ju kanske på med førseljning narkotika men det visste ingen andra om utan Linda , Bob och butlern Wu Ngan (och kanske Chow even)
Citera
2023-08-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Ble skutt!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Q70W7Q/opplysninger-til-vg-jonas-aarseth-henriksen-30-ble-skutt

Veldig rart at det da måtte en obduksjon til for å avdekke at det var et drap. Med mindre de en periode trodde det var snakk om selvmord. Men da hadde det jo lagt et våpen igjen i bilen.
Citera
2023-08-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Ingen røyk uten ild. Han var nok innblandet i et farlig miljø, samtidig som han spilte helt uvitende på TikTok osv. Men han ga tydeligvis beskjed til kollegaen om hvor han skulle, siden det var han som fant han død.

Hadde vært interessant å vite hva grunnen til at han endte opp akkurat der om det ikke var jobbrelatert, og hva som gjorde at det først under obduksjonen ble oppdaget at han ble drept.

At politiet fortsatt ikke har pågrepet noen enda kan tyde på at dette er nøye planlagt og folk som "vet hva de gjør." Mulig de har rømt landet?

Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
"At han han ble presset til forsikringssvindel fordi han skyldte store penger?"

precis som Tony på Rederiet , blev lurad av Carl , skulle få 15 mill før att elda upp brand på Freja

E ju några som tror Scandinavian Star va førsekringsbedregeri.......
Ikke sant... Var faktisk noe slikt jeg hadde i tankene.
Citera
2023-08-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Ble skutt!

Overlagt drap. Lurt med falsk jobb oppdrag.
Regner med han var ofte på sånne avsidesliggende steder for jobber da det er mange steder i Ringerike som er langt unna andre mennesker /bebyggelse. Både hus og hytter.

Han kunne vel ikke akkurat ha med seg en venn hver gang han hadde et oppdrag. Så kanskje han sendte en kart ping på hvert oppdrag han var usikker på hvem han skulle til.

Kanskje på veien opp ble han stoppet av en falsk skadet turgåer /bil med motor stopp/person med brønnproblematikk. Og likvidert uten noe mulighet å forsvare seg selv.
Citera
2023-08-23, 15:44
Medlem
tiktok stalker tror jag inte ett dugg på.....men droger/skulder derimot

"Henriksen skrev flere ganger om personer som oppsøkte boligen hans på natten"

hade det varit i USA så hade dom kanske blivit skjutna av Jonas i sjelvførsvar
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2023-08-23 kl. 15:48.
Citera
2023-08-23, 15:50
Medlem
drsniffers avatar
Blir helt svimmel av informasjonsstrategien i denne saken.

Edit: Jeg hadde vanskelig for å se for meg at en som kverker seg selv med skytevåpen sitter tilbakelent i bilen, med begge hendene pent på låret. Dvs i en posisjon som ikke umiddelbart tilsier noe kriminelt. Men hvis VG er riktig informert, så strekker ikke fantasien min til.

«Fryktelig galt» ble i min bok tolket som død og ikke nødvendigvis skutt…

Utdrag fra Nrk.no artikkel;

«»
I podkasten skildres synet som møter kameraten, på en grusvei i nærheten av en hytte.

«Han sitter med hendene på låret og hodet bakover. Det ser nesten ut som han sover.»

«Når han ser Jonas i førersetet på bilen forstår han at noe er fryktelig galt», hører man programlederen si.
«»

https://www.nrk.no/osloogviken/hytteeier-til-nrk_-kjente-ikke-til-jonas-henriksen-1.16526154
Senast redigerad av drsniffer 2023-08-23 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in