2023-08-23, 13:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror inte enbart spelarna är ansvariga för att spelet inte sitter. Finns det inte likheter till 2002 - 2004?

Tränare karusell då.
2002
Peter Larsson (omg 1-7)
Dušan Uhrin (omg 8-26)

2003
Richard Money

2004
Richard Money (omg 1-3)
Patrick Englund (omg 4-26)

Nu
2020
Rikard Norling (omg 1-11),
Bartosz Grzelak (omg 12-30)

2021
Bartosz Grzelak
(Då förlorade AIK guldet på målskillnad)

2022
Bartosz Grzelak (omg 1-18),
Henok Goitom (omg 19-26),
Peter Wennberg (omg 27-30)

2023
Andreas Brännström (omg 1-13), Henning Berg (omg 14-)

Sportchefkarusellen då var väl kaos. Nu har efter BW, haft Jurelius, Lindberg och nu Berntsen.

Varje tränare har haft olika spelideer och därför haft felbyggd trupp (felbyggt för tränaren, men rätt för den föregående).

Vilka är ansvariga för karusellen. En inte liten del är vi medlemmar och supportrar som säger "avgå alla". Nu ska vi göra om, värva in en lösning.

En spelare till kommer inte lösa det. Stötta alla och ge trygghet tror jag. I kontrast kan man se Elfsborg/Häcken som byggt över tid.

Har man en stomme spelare så är det lättare för de nya att komma in och prestera.

Nu har AIK en stomme på fyra(?) i Milo, Sotte, Billy och Otieno, från förra säsongen. De ska dock spela i ovana roller. Milo och Sotte i fyrback, Billy och Otieno som yttrar.

Det men fyra olika tränare sedan förra året.
Du har rätt, det har varit rörigt, men det ursäktar inte spelarinsatserna. Dessvärre är jag inte Salorm med hela vår organisation på speed dial så jag väljer att fokusera min ilska på det jag har nödvändigt underlag för att kunna värdera insatser. Den enda som klarar godkänt flygande i dagsläget i mina ögon är Modesto och det är jävligt illa.
Citera
2023-08-23, 14:02
Avslutad
Efterblivna både hammarby & aik's hemsida. "Bortasitt & bortastå släpps via separat länk" Vilken jävla länk?!

Fan första gången jag ska gå på derby och det är omöjligt att gå tag på biljetter för allt är så
jävla otydligt. Antar att det inte gör så mycket ändå för allsvenskan är fan ändå sämst

kan ju vara en fördel att vara tydliga med VAR & NÄR deras pissbiljetter går att köpa
Senast redigerad av vattenskotern 2023-08-23 kl. 14:06.
Citera
2023-08-23, 14:17
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Efterblivna både hammarby & aik's hemsida. "Bortasitt & bortastå släpps via separat länk" Vilken jävla länk?!

Fan första gången jag ska gå på derby och det är omöjligt att gå tag på biljetter för allt är så
jävla otydligt. Antar att det inte gör så mycket ändå för allsvenskan är fan ändå sämst

kan ju vara en fördel att vara tydliga med VAR & NÄR deras pissbiljetter går att köpa

Den länken kommer förmodligen ajk att skicka ut till sina säsongskortsinnehavare och/eller medlemmar.
Citera
2023-08-23, 15:02
Medlem
Salorms avatar
På söndag är nog enda matchen på säsongen som jag inte skulle gråtrunka om vi torskar.
Citera
2023-08-23, 15:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Håll dig hemma. Turister kan gå på andra matcher istället för att ta plats åt någon riktig supporter.
Citera
2023-08-23, 15:25
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Håll dig hemma. Turister kan gå på andra matcher istället för att ta plats åt någon riktig supporter.

ett hemmaderby på etage 3 är väl ok men ett glödande bortaderby pga tabelläge är annorlunda
Citera
2023-08-23, 15:44
Medlem
Pancevs avatar
När man ska kolla svenska cupen. TV4s eventbild på sidan.. snacka om misslyckad lansering i efterhand.

https://www.tv4play.se/kategorier/svenska-cupen

Ett misslyckat fläbbo
En petad kapten
En livsavslutad karriär
En kapten i seriens typ sämsta lag (tills nyligen)
En flyende norrman
Trazkes älskare
Senast redigerad av Pancev 2023-08-23 kl. 16:20.
Citera
2023-08-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kanske har nämnts i tråden men Brännström gästade Fotbollsmorgon i morse för sitt första mediaframträdande sen han fick kicken från AIK:

https://www.youtube.com/watch?v=XCJsIYZWBT8&ab_channel=Fotbollsmorgon

Gav ett sansat & balanserat intryck tycker jag trots att han hamnade i en så rörig situation och att det måste svida att få gå så tidigt från sitt första större uppdrag.

Om man läser mellan raderna så är det ju så sanslöst låg nivå på det Manuel Lindberg sysslat med. Bestämmer sig för att sparka sportchefen men väljer ändå att låta honom sköta rekryteringen av en ny tränare då man satt upp en så tydlig strategi för hur aik ska spela sin fotboll och vilken åldersstruktur man ska ha på truppen att det inte spelar någon roll att Jurelius kommer få sparken några veckor senare.

Man ska spela en högintensiv fotboll och satsa ungt, samt lägga större resurser på scouting.

Sen verkar hans personlighetsstörning kickat in och han går helt emot den strategi han själv satt upp och predikat på medlemsmöten, när han tar in spelare som aldrig jobbat hårt i hela sina liv, med stora skadeproblem och utan någon ekonomisk uppsida. Han utesluter dessutom tränaren helt från allt vad som har med truppen att göra och kör i samma veva över det medicinska teamet gällande Viktor Fischer.

I konkurrens med Micke Anderssons 2008/2009 med Bajen och Magnus Pehrssons år i Djurgården så är han den sämsta klubbledaren i ett Stockholmslag i modern tid.
Citera
2023-08-23, 16:24
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Om man läser mellan raderna så är det ju så sanslöst låg nivå på det Manuel Lindberg sysslat med. Bestämmer sig för att sparka sportchefen men väljer ändå att låta honom sköta rekryteringen av en ny tränare då man satt upp en så tydlig strategi för hur aik ska spela sin fotboll och vilken åldersstruktur man ska ha på truppen att det inte spelar någon roll att Jurelius kommer få sparken några veckor senare.

Man ska spela en högintensiv fotboll och satsa ungt, samt lägga större resurser på scouting.

Sen verkar hans personlighetsstörning kickat in och han går helt emot den strategi han själv satt upp och predikat på medlemsmöten, när han tar in spelare som aldrig jobbat hårt i hela sina liv, med stora skadeproblem och utan någon ekonomisk uppsida. Han utesluter dessutom tränaren helt från allt vad som har med truppen att göra och kör i samma veva över det medicinska teamet gällande Viktor Fischer.

I konkurrens med Micke Anderssons 2008/2009 med Bajen och Magnus Pehrssons år i Djurgården så är han den sämsta klubbledaren i ett Stockholmslag i modern tid.
Ja till o med som DIFare så vill man ju dra på honom en fet jävla smäll egentligen. Så där värdelösa människor ska aldrig få komma i närheten av toppjobb i sthlmsfotbollen. Även om man är nöjd med resultaten i år.
Citera
2023-08-23, 16:43
Medlem
Tonyos avatar
Citat:

Är du inte medlem/säsongskortsinnehavare i någon av klubbarna, alternativt känner någon som är det så kan du nog glömma det. Välj en annan match istället.
Citera
2023-08-23, 16:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
På söndag är nog enda matchen på säsongen som jag inte skulle gråtrunka om vi torskar.
Jag kan faktiskt också acceptera en DIF-seger
Citera
2023-08-23, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
När man ska kolla svenska cupen. TV4s eventbild på sidan.. snacka om misslyckad lansering i efterhand.

https://www.tv4play.se/kategorier/svenska-cupen

Ett misslyckat fläbbo
En petad kapten
En livsavslutad karriär
En kapten i seriens typ sämsta lag (tills nyligen)
En flyende norrman
Trazkes älskare
Äh! Var inte grinig nu bara för att du fick pisk i Göteborg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in