Citat:
Du säger att du är rädd för konsekvenserna. Hur tänkte du när du spelade? Det känns som att du måste spela och leka lite roulette med detta också. Naturligtvis förlorar du ganska mycket. Däremot tror jag att du kanske kan göra som man säger att du skaffar ett svartjobb. Sedan försöker du samla ihop 500.000 svenska. Naturligtvis kommer skulderna att Rusa i taket eftersom du inte betalar något och räntorna ökar och skulderna ökar. Däremot tror jag att du har väldigt stora möjligheter att förhandla ner skulden om banker inte har fått något på tre fyra år. Du kan hävda att du inte har något arbete bla bla. Jag kan erbjuda att betala 50 % av skulden kontant imorgon. Jag tror att alla banker kommer att svälja detta. Det känns som att det är ett vågspel och äventyr du måste ge dig ut på.Du tänker rätt men jag blir ju svartlistad från bokstavligt talat ALLT direkt skulderna går till kronofogden.
Man har inga rättigheter längre. Jag förstår varför folk blir heltidskriminella i pressade situationer.
Jag vill flytta ändå, men är rädd för konsekvenserna.
Jag kanske vill tillbaka till Sverige efter några år då är jag TOTALT rökt.
Man har inga rättigheter längre. Jag förstår varför folk blir heltidskriminella i pressade situationer.
Jag vill flytta ändå, men är rädd för konsekvenserna.
Jag kanske vill tillbaka till Sverige efter några år då är jag TOTALT rökt.
Det känns som att du måste försöka dribbla med systemet på något sätt.
Jag har själv suttit i en skuld situation för typ 12-13 år sedan på 700.000 svenska. Däremot var det bara 120.000 till banker. Jag lyckades preskribera bort väldigt mycket och betala ungefär 320.000 totalt av 700.000. Det innebär att jag hade många konsumtionsskulder som kunde dras bort.
Detta gäller naturligtvis inte i ditt fall med tanke på att du har bankskulder och lån. Det är helt annorlunda för att det är 10 års preskriptionstid.