Citat:
Jag tror inte enbart spelarna är ansvariga för att spelet inte sitter. Finns det inte likheter till 2002 - 2004?Åker vi ur kommer det bli en kraftig sanering av truppen som redan idag är för stor med enorm dödvikt. Vi har, liksom ni hade, en sann och trogen supporterskara som kommer bära upp klubben under svåra tider och jag är inte alls orolig över ekonomin vid superettan spel. Vi är inte Göteborg.
Med detta sagt kommer det rulla huvuden om vi åker ner. Detta är en trupp som det har investerats mycket pengar i, har bra betalt och ska absolut inte vara inblandade i någon bottenstrid. Att vi befinner oss där vi befinner oss idag är en kombination av lättja och bristande respekt gentemot klubben och allt vad den representerar. Om jag uttrycker mig diplomatiskt finns det iaf. 4 spelare i truppen jag önskar inget annat än olycka och lidande resten av livet. Utan att säga namn kommer det bli oerhört svårt för vissa människor att visa sina ansikten i Stockholm framledes om dom lyckas fullborda detta magplask till säsong.
Med detta sagt kommer det rulla huvuden om vi åker ner. Detta är en trupp som det har investerats mycket pengar i, har bra betalt och ska absolut inte vara inblandade i någon bottenstrid. Att vi befinner oss där vi befinner oss idag är en kombination av lättja och bristande respekt gentemot klubben och allt vad den representerar. Om jag uttrycker mig diplomatiskt finns det iaf. 4 spelare i truppen jag önskar inget annat än olycka och lidande resten av livet. Utan att säga namn kommer det bli oerhört svårt för vissa människor att visa sina ansikten i Stockholm framledes om dom lyckas fullborda detta magplask till säsong.
Tränare karusell då.
2002
Peter Larsson (omg 1-7)
Dušan Uhrin (omg 8-26)
2003
Richard Money
2004
Richard Money (omg 1-3)
Patrick Englund (omg 4-26)
Nu
2020
Rikard Norling (omg 1-11),
Bartosz Grzelak (omg 12-30)
2021
Bartosz Grzelak
(Då förlorade AIK guldet på målskillnad)
2022
Bartosz Grzelak (omg 1-18),
Henok Goitom (omg 19-26),
Peter Wennberg (omg 27-30)
2023
Andreas Brännström (omg 1-13), Henning Berg (omg 14-)
Sportchefkarusellen då var väl kaos. Nu har efter BW, haft Jurelius, Lindberg och nu Berntsen.
Varje tränare har haft olika spelideer och därför haft felbyggd trupp (felbyggt för tränaren, men rätt för den föregående).
Vilka är ansvariga för karusellen. En inte liten del är vi medlemmar och supportrar som säger "avgå alla". Nu ska vi göra om, värva in en lösning.
En spelare till kommer inte lösa det. Stötta alla och ge trygghet tror jag. I kontrast kan man se Elfsborg/Häcken som byggt över tid.
Har man en stomme spelare så är det lättare för de nya att komma in och prestera.
Nu har AIK en stomme på fyra(?) i Milo, Sotte, Billy och Otieno, från förra säsongen. De ska dock spela i ovana roller. Milo och Sotte i fyrback, Billy och Otieno som yttrar.
Det men fyra olika tränare sedan förra året.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2023-08-22 kl. 22:18.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2023-08-22 kl. 22:18.