2023-08-22, 22:34
Medlem
Svitjod88s avatar
Jävla mycket svammel om minibuss/åka 6 pers etc.

Tanken har aldrig slagit er att då en av samåkarna var ledig aktuell dag så kunde en annan ta dennes plats?
Citera
2023-08-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Men du citerar ju själv just "Tillfälliga begränsningar".

Du kan inte på allvar tro att det var "en kö, som denna bil blåste om" om räddningsledaren som kom först till plats inte kan förstå hur det kunde ske en olycka på denna raksträcka med fri sikt.

Det är en helt orimlig sak att ens hävda. Förstår du inte det?

Oj vad du trampar vatten.. Om räddningledaren kom från andra hållet alltså samma håll som lastbilen (Falköping) behöver inte han märkt av trafiklots och kö. Om de kört om lotskön kommer vi nog få veta om så är fallet men mer sannolikt att de dragit på och åkt för fort efteråt när det blir fritt det är inte helt ovanligt om folk suttit fast i köer.

Men jobba vidare med att "helgonförklara" de här som kanske har sig själv att skylla för deras allt för tidiga död.

Skriver än en gång RIP så du ser att det går att ha två tankar samtidigt om det här.
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-08-22 kl. 22:55.
Citera
2023-08-22, 22:37
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Statistiskt så är det långtradarsluskens fel. De orsakar de flesta dödsolyckor vi har på vägarna. De är ofokuserade, porrsurfar, onanerar och käkar snabbmat samtidigt som de fraktar tonvis med gods. Klart det smäller. OCh de själva känner ju sig säkra 3 meter upp i hytten och kan chansa lite. Vore bättre om styrhytten tvingades vara i jämnhöjd med marken så de blir medvetena om riskerna också kan bli mos.

Hemskt att 5 personer ska behöva dö. Man får hoppas att de också var idioter.

Hur vet du at det var en "långtradare"?
Vad har du emot dom som distribuerar all mat och annat nödvändigt, som du och alla vi andra behöver?

Frågar du snällt så kanske du kan få åka en sväng med någon, så slipper du vara avundsjuk på någon som sitter "3 meter upp i hytten", eller är det något annat än avundsjuka som gnager i dig?
Citera
2023-08-22, 22:38
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Jävla mycket svammel om minibuss/åka 6 pers etc.

Tanken har aldrig slagit er att då en av samåkarna var ledig aktuell dag så kunde en annan ta dennes plats?

Jo så tänker jag med.

För jävla sorgligt, vila i frid.
Citera
2023-08-22, 22:43
Medlem
Fruktansvärt tragiskt men mer tragiskt är hur folk här hånar de dödas ursprung och utgår att det var deras fel, det är inte klart med utredning, och ni som har egna familjer, tänk er in i deras barn och fruars situation, minst två av dom hade skolbarn!! Jag är inte för att alla skall kunna komma till Sverige men jag har fan vett att se det som en mycket tragisk händelse, speciellt för deras familjer!!
Citera
2023-08-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det spelar roll om man ser elbilar som en säkerhetsrisk. När batterierna väl tar eld så blir det svårsläckt.
Instämmer med dig. Någon som vet om personbil var elbil? De kanske skulle har klarat sig om bilen inte började brinna….
Citera
2023-08-22, 22:57
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
Det är väl biobränslet som de spär ut diesel med som gör att det brinner så jävligt. HVO Diesel har en flampunkt på 61 grader, etanol ligger en bra bit under 60 grader och är klassat som T2.
Det är 26 procent etanol i dieseln som Sverige prackar på oss så det är kanske fullt med etanolångor i tanken som exploderar för minsta lilla.

Det ska inte finnas en enda promille alkohol/etanol i diesel, du får ta och läsa på lite innan du sprider osanningar.

Däremot är det mellan 17 och 26% andra fetter än fossilolja inblandad i diesel, som fortfarande består av 3/4 delar fossilolja.
Citera
2023-08-22, 23:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Oj vad du trampar vatten.. Om räddningledaren kom från andra hållet alltså samma håll som lastbilen (Falköping) behöver inte han märkt av trafiklots och kö. Om de kört om lotskön kommer vi nog få veta om så är fallet men mer sannolikt att de dragit på och åkt för fort efteråt när det blir fritt det är inte helt ovanligt om folk suttit fast i köer.

Men jobba vidare med att "helgonförklara" de här som kanske har sig själv att skylla för deras allt för tidiga död.

Skriver än en gång RIP så du ser att det går att ha två tankar samtidigt om det här.

Du menar alltså att räddningsledaren "kom från andra hållet" och inte märkte av den kö och vägarbete som skulle.... Nej snälla, och sen samma räddningsledare dagen därpå kommenterar med att det är mycket svårt att förstå denna olycka då det var fri sikt och klart på vägen.

Allting är relativt. Om jag protesterar mot att folk hyllar att 5 parasiter/sjörövare dog så helgonförklarar jag dem alltså... jaja....
Citera
2023-08-22, 23:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Eftersom du har flest inlägg i tråden frågar jag dig vad du hört, vad var det för arbetsplats dom jobbade på? jag vet att dom sa lager, vilket lager?, Inte
egenföretagare?

De jobbade på företaget Logent i Götene. Det är ett stort logistikföretag som finns på många ställen. Idag låg verksamheten nere i respekt och sorg för de omkomna.

De bodde i Falköping och pendlade de 5 milen i en minibuss, 5-6 personer tillsammans. Hade jobbat på företaget länge.
Citera
2023-08-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Har hittat platsen där det hände i alla fall. Huset ser ut att vara detsamma som jag såg på video klippet.

https://www.google.se/maps/@58.3126711,13.4489908,3a,75y,354.13h,83.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1snkEHYZ27-W4w5ryW59ec9w!2e0!7i16384!8i8192?hl=sv&entry=ttu
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/v%C3%A4nnen-efter-d%C3%B6dsolyckan-har-bara-deras-ansikten-framf%C3%B6r-mig-1.107909192

Stämmer. Lokaliserade platsen i förmiddags, har lite lokalkännedom. Spekulerade lite i vad som kunde ha hänt, eftersom lastbilen inte åkt iväg så långt. Sedan har det ju kommit lite teorier om bilen har blåst förbi en flaggvakt. https://www.flashback.org/sp85490097
Citera
2023-08-22, 23:23
Medlem
Citat:
De jobbade på företaget Logent i Götene. Det är ett stort logistikföretag som finns på många ställen. Idag låg verksamheten nere i respekt och sorg för de omkomna.

De bodde i Falköping och pendlade de 5 milen i en minibuss, 5-6 personer tillsammans. Hade jobbat på företaget länge.

Vet vi om lastbilen var från GKT? Så otroligt sorgligt att de då arbetade på samma lilla ort... Man ser ju GKT på lastbilen på bilderna men den hör kanske inte till olyckan. Ser ju ut att ligga något på andra sidan vägen som ser mer illa däran ut.
Citera
2023-08-22, 23:32
Medlem
BicOriginals avatar
Citat:

Vet vi att det är en minibuss? Ingen har nämnt minibuss utom svaret till min fråga om hur de kunde åka 6personer vanligtvis. Finns inget än så länge som stödjer tanken om att det var en minibuss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in