2023-08-22, 19:39
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
ALLA förstår vad det står. Men uppenbarligen inte du.
Har man ett jobb så ser man till att sköta det. Det betyder att - förutsatt du inte ansvara för "sociala media" på företaget - så tillbringar du inte din tid på just sociala media.
Att missköta sin arbetsuppgift är grund för uppsägning.
Svårare än så är det inte att vara vuxen - men det är uppenbart väldigt svårt för många yngre att förstå.
En stor del av sveriges befolking kommer uppenbart aldrig bli vuxna. Intellektuellt är dagens 25-åringar som en tioåring på 50-talet. Med skillnaden att tioåringen då kunde citera Fröding, Strindberg och Lagerlöf samt rabbla multiplikationstabellen utan att läsa innantill på wiki.

Den här generationen är helt tappad alltså, och då är jag själv inte en bitter gubbe. Är mellan 30-40.
Jag Är helt övertygad att jorden går under några år efter att jag dör. Säkert någon som råkar trycka iväg ett kärnvapen då de ska ta en selfie.
Citera
2023-08-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
ALLA förstår vad det står. Men uppenbarligen inte du.
Har man ett jobb så ser man till att sköta det. Det betyder att - förutsatt du inte ansvara för "sociala media" på företaget - så tillbringar du inte din tid på just sociala media.
Att missköta sin arbetsuppgift är grund för uppsägning.
Svårare än så är det inte att vara vuxen - men det är uppenbart väldigt svårt för många yngre att förstå.
En stor del av sveriges befolking kommer uppenbart aldrig bli vuxna. Intellektuellt är dagens 25-åringar som en tioåring på 50-talet. Med skillnaden att tioåringen då kunde citera Fröding, Strindberg och Lagerlöf samt rabbla multiplikationstabellen utan att läsa innantill på wiki.
Ligger väldigt mycket i det du säger
Citera
2023-08-22, 19:46
Medlem
Krickedixans avatar
Helt rätt att hon blir tillsagd och får gå.
Självklart kan du inte visa upp hur din arbetsmiljö ser ut till vem som helst.
Vissa människor är verkligen naiva och det finns ju anledningar till att många företag inte tillåter sina anställda ha TIKTok
Herregud hur dum får man vara som filmar allt och inte förstår att det kan göra skada.
Alldeles för många unga lever alldeles för mycket i sociala medier och tycker det är ok.
Ingen arbetsgivare gillar det!

Helst i dag med terror och Kina som vill se allt.
Citera
2023-08-22, 19:48
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Är det en anledning att säga upp någon?

Var nere i en tunnelbana för många år sedan och då fast det inga restriktioner, var före mtr

Många företag förbjuder foton och videor från anställda på deras utrustning.
Jag hade fått sparken direkt om gjorde TikTok skit med video från mitt arbete.

Kanske är något sådant?
Citera
2023-08-22, 19:54
Medlem
Så blir det om man tar en anställning hos ett kinesiskt bolag. Man vet aldrig vad som händer
Citera
2023-08-22, 19:57
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbjakt
Kan absolut vara olämpligt men jag kikade igenom hennes tik-tok och det är ju uppenbarligen ingenting nytt att hon gör det här. Arbetsgivaren bör väl ha känt till det sedan länge och haft gott om möjligheter att varna henne.

Jag tycker inte att det är hederligt av MTR att sparka henne utan en varning först. Så jag hoppas att hon har blivit varnad och haft en chans att sluta filma.

Fast en varning är väl inte helt fel? Hon verkar ha filmat sin arbetsplats under lång tid så det kan knappast vara först nu som MTR blir medvetna om det.

Jag tycker inte att hon borde ha filmat på jobbet men jag har tittat igenom lite av hennes grejer och det är ju inte tal om att hon stått och dansat istället för att göra sitt jobb.

Det är ju rätt oskyldiga grejer det jag har sett.

Finns ingen anledning att filma sin arbetsplats och lägga ut på TikTok
Många arbetsplatser har total förbud för sina anställda att ha TikTok
Spelar ingen roll hur många gånger hon blivit tillsagd. Har man några hästar i stallet så förstår man det och varför.

Hon blir ju mer pinsam när hon gråter ut om sitt tilltag på TikTok.
Det hela säger att hon nog inte är mogen att ha det jobb hon har tyvärr.

Skrattade när hon nu går ut och outar medddelandet hon fått. Visar upp sin mobil med meddelandet. Hon vill verkligen berätta allt och tala om hur taskig hennes arbetsgivare är. Tur att hon inte har ett jobb med tystnadsplikt.
Hon tänker inte längre än näsan räcker och tänker tydligen ta upp striden med sin arbetsgivare genom att berätta allt på TikTok.
Smart tjej!

Hon kanske ska satsa på att bli Influencer istället.
Senast redigerad av Krickedixan 2023-08-22 kl. 20:05.
Citera
2023-08-22, 19:58
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jens varg
Lite tunn trådstart. Länkar? Omöjligt att veta vad personen gjort på TikTok. Hur mycket tid har spenderats där? Är det någon som uppdaterat sitt OnlyFans med guldglittrande buttplug, vilket verkar populärt nu, eller vad har personen gjort? Filmat resenärer? Förklara gärna lite mer.
Kolla inlägg #37
Citera
2023-08-22, 20:10
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Kanske ska jobba istället för att spela in tik toks....
Citera
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Finns ingen anledning att filma sin arbetsplats och lägga ut på TikTok
Många arbetsplatser har total förbud för sina anställda att ha TikTok
Spelar ingen roll hur många gånger hon blivit tillsagd. Har man några hästar i stallet så förstår man det och varför.

Hon blir ju mer pinsam när hon gråter ut om sitt tilltag på TikTok.
Det hela säger att hon nog inte är mogen att ha det jobb hon har tyvärr.

Skrattade när hon nu går ut och outar medddelandet hon fått. Visar upp sin mobil med meddelandet. Hon vill verkligen berätta allt och tala om hur taskig hennes arbetsgivare är. Tur att hon inte har ett jobb med tystnadsplikt.
Hon tänker inte längre än näsan räcker och tänker tydligen ta upp striden med sin arbetsgivare genom att berätta allt på TikTok.
Smart tjej!

Hon kanske ska satsa på att bli Influencer istället.

Exakt! Jag drog kullorna inombords och redigerade enbart för jag nämnde på ungefär vilket yrke jag arbetar för så här anonymt på fuckback.

Retarderade internationalism mongon som har sitt liv på socialmedia är ej att lita på. Oavsett om dom läcker skit omedvetet eller ej.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
https://youtu.be/ludho0fVTTo?feature=shared

Den här videon på Youtube, som är MTR's egen, visar allt det man hävdar är säkerhetsskälet för uppsägning.

Vad jag förstår har kvinnan varit väldigt högljudd i sin kritik av MTR både i press och på sin kanal, så företaget har nog använt detta som svepskäl.

Finns inget formellt förbud mot att filma sig på jobbet hos MTR, men det instrueras om att det är olämpligt, vilket öppnar för tolkning av vad och vem. Senare har MTR skärpt denna instruktion att kritik mot MTR i sociala medier är felaktigt, det ska man inte hålla på med. Man får då samtal med sin chef. Inte sällan är det nåt rövslickande as som tagit en screen shot och mailat till chefen.

Personligen tycker jag att tiktokande är förkastligt när man jobbar, men när det gäller själva grunden för uppsägning här så handlar det alltså om något annat än det man säger, vilket är precis vad som varit MTR's modus de sista 10 åren.
Citera
2023-08-22, 20:13
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Om man ska spinna vidare på hur ansvarslöst och idiotiskt det här är, nu ligger det ute filmer och bilder i sociala medier på hur våra pendeltåg ser ut i förarhytten, med tanke på säkerhetsläget kanske det inte är så bra om sådant här florerar, visst, antagligen långsökt, men ändå, fy fan vad klantigt agerat, har ingen empati för det här...
Det är inte bara långsökt utan direkt löjligt.

Här kan du se ett 11 månader gammalt klipp på youtube där föraren visar precis hur man bär sig åt för att starta och köra iväg med ett passagerartåg: https://www.youtube.com/watch?v=KMFJiZHzRN0

Och här kan du se hennes 13 sekunder långa terroristhandbok: https://www.tiktok.com/@alidanorman/video/7268944887536536865
Citera
2023-08-22, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det är inte bara långsökt utan direkt löjligt.

Här kan du se ett 11 månader gammalt klipp på youtube där föraren visar precis hur man bär sig åt för att starta och köra iväg med ett passagerartåg: https://www.youtube.com/watch?v=KMFJiZHzRN0

Och här kan du se hennes 13 sekunder långa terroristhandbok: https://www.tiktok.com/@alidanorman/video/7268944887536536865

Vem fan vill utföra terrordåd på västkusten?

Nu pratar vi om den kungliga huvudstadens pendeltåg, vilket måste anses ha ett 1000 ggr högre "terrorvärde" än något jävla boskapståg för pendlande bönder på västkusten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in