Citat:
Ursprungligen postat av
Jobbjakt
Kan absolut vara olämpligt men jag kikade igenom hennes tik-tok och det är ju uppenbarligen ingenting nytt att hon gör det här. Arbetsgivaren bör väl ha känt till det sedan länge och haft gott om möjligheter att varna henne.
Jag tycker inte att det är hederligt av MTR att sparka henne utan en varning först. Så jag hoppas att hon har blivit varnad och haft en chans att sluta filma.
Fast en varning är väl inte helt fel? Hon verkar ha filmat sin arbetsplats under lång tid så det kan knappast vara först nu som MTR blir medvetna om det.
Jag tycker inte att hon borde ha filmat på jobbet men jag har tittat igenom lite av hennes grejer och det är ju inte tal om att hon stått och dansat istället för att göra sitt jobb.
Det är ju rätt oskyldiga grejer det jag har sett.
Finns ingen anledning att filma sin arbetsplats och lägga ut på TikTok
Många arbetsplatser har total förbud för sina anställda att ha TikTok
Spelar ingen roll hur många gånger hon blivit tillsagd. Har man några hästar i stallet så förstår man det och varför.
Hon blir ju mer pinsam när hon gråter ut om sitt tilltag på TikTok.
Det hela säger att hon nog inte är mogen att ha det jobb hon har tyvärr.
Skrattade när hon nu går ut och outar medddelandet hon fått. Visar upp sin mobil med meddelandet. Hon vill verkligen berätta allt och tala om hur taskig hennes arbetsgivare är. Tur att hon inte har ett jobb med tystnadsplikt.
Hon tänker inte längre än näsan räcker och tänker tydligen ta upp striden med sin arbetsgivare genom att berätta allt på TikTok.
Smart tjej!
Hon kanske ska satsa på att bli Influencer istället.