2023-08-21, 16:51
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Gick inte å se på denna iaf
https://www.fotbollskanalen.se/video/20685103/hojdpunkter-ostersund-vande-och-raddade-kryss-mot-orgryte/

Du har rätt ser jag. Fällningen på Karlsson- Grach är inte med. Zebran får vara facit.
Citera
2023-08-21, 17:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Du har rätt ser jag. Fällningen på Karlsson- Grach är inte med. Zebran får vara facit.
Ja han ska ju kunna §e~bra

Du har rätt i att SE är ett getingbo och mycket kan hända än. VSK fick ju en på kryckor efter matchen mot HIF och nu en utvisning så.....vet inte hur det ser ut i övrigt. 4-0 torsk låter mycket men två snabba kort efter en man färre på bortaplan så gick nog geisten ur och man spelade nog bara av skiten. Nästa match visar om det bara var en tillfällig plump i raden av vinster eller en begynnande trend neråt. Inget lag radar upp eviga vinsträckor så.....
Citera
2023-08-21, 19:36
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Inget nytt om Julius Lindberg? Blir han kvar säsongen ut?

Nope. Inget nytt. Känns som att han blir kvar säsongen ut, men vem vet... Var "sjuk" senast, vilket fick spekulationerna att ta fart.
Citera
2023-08-21, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Inget nytt om Julius Lindberg? Blir han kvar säsongen ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Nope. Inget nytt. Känns som att han blir kvar säsongen ut, men vem vet... Var "sjuk" senast, vilket fick spekulationerna att ta fart.
Ryktas om att GAIS vill ha 5 miljoner för att släppa honom i förtid. Har svårt att se Häcken betala det för att få honom några månader tidigare.
Citera
2023-08-21, 20:00
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ryktas om att GAIS vill ha 5 miljoner för att släppa honom i förtid. Har svårt att se Häcken betala det för att få honom några månader tidigare.

I och för sig i linje med vad Sköldmark sa tidigare i somras. Något i stil med att det skulle krävas "sjukt mycket" pengar för att släppa honom i sommar. Och för GAIS är väl fem miljoner det. Men nej, ser inte heller att Häcken skulle punga ut med det. Det råder väl ingen brist på yttrar/offensiva mittfältare i klubben direkt?
Citera
2023-08-21, 20:05
Avslutad
Citat:
I och för sig i linje med vad Sköldmark sa tidigare i somras. Något i stil med att det skulle krävas "sjukt mycket" pengar för att släppa honom i sommar. Och för GAIS är väl fem miljoner det. Men nej, ser inte heller att Häcken skulle punga ut med det. Det råder väl ingen brist på yttrar/offensiva mittfältare i klubben direkt?
Ryktas om att Sadiq är på väg bort i detta fönster också. Men det vore vansinne att sälja honom nu enligt mig. Bättre att låta honom få spela ett gruppspel i europa och stiga lite i värde först. Så får han gå i vinterfönstret när Lindberg anländer.
Citera
2023-08-21, 20:14
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ryktas om att Sadiq är på väg bort i detta fönster också. Men det vore vansinne att sälja honom nu enligt mig. Bättre att låta honom få spela ett gruppspel i europa och stiga lite i värde först. Så får han gå i vinterfönstret när Lindberg anländer.

Ok, i så fall ett incitament att lösa honom redan nu. Men alltså, Sadiq-klass? Njae. Ser inte det riktigt.
Citera
2023-08-21, 20:24
Avslutad
Citat:
Ok, i så fall ett incitament att lösa honom redan nu. Men alltså, Sadiq-klass? Njae. Ser inte det riktigt.
Fast Sadiq-klass lär vi inte hitta igen. I mitt tycke är han på en helt egen nivå bland offensiva spelare i svensk fotboll. Därför känns det galet att sälja honom när vi nu skall ut i Europa. Han har ju kontrakt över 2025 så han lär ju bara öka i värde om han får visa upp sig på en större scen.
Citera
2023-08-21, 20:35
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:

Är det tunisiern Samir Bakaou på din bild?

Hoppas ni tar klivet upp, tycker ni är en förening som hör hemma i Allsvenskan.
Citera
2023-08-21, 21:04
Medlem
Harry_Palmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin

Här kan man se hela situationen: https://fotbollplay.se/game/3308/playlist/a1bqwhdy6kskk
Citera
2023-08-22, 00:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Palmer
Här kan man se hela situationen: https://fotbollplay.se/game/3308/playlist/a1bqwhdy6kskk
Det där var ju rätt dömt. ÖISaren tar ju bollen och sen är det ju ÖFKaren som vräker omkull honom och då ramlar även ÖFKaren med i det fallet. Den andre ÖISaren tar bollen och startar kontringen. Ett helt korrekt domslut, till och med superbt när domaren inte blåste trots viftande spelare från båda lagen och lät spelaren som fick fatt i bollen få fortsätta vad han påbörjat.

Jag är helt neutral i detta då varken ÖIS eller ÖFK har med toppstriden att göra och det vad än Zebran påstår och säger sig tro.
Citera
2023-08-22, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det där var ju rätt dömt. ÖISaren tar ju bollen och sen är det ju ÖFKaren som vräker omkull honom och då ramlar även ÖFKaren med i det fallet. Den andre ÖISaren tar bollen och startar kontringen. Ett helt korrekt domslut, till och med superbt när domaren inte blåste trots viftande spelare från båda lagen och lät spelaren som fick fatt i bollen få fortsätta vad han påbörjat.

Jag är helt neutral i detta då varken ÖIS eller ÖFK har med toppstriden att göra och det vad än Zebran påstår och säger sig tro.
Du måste skilja på vad Zebran "tror" och "hoppas" på. Det är klart att han inte tror att ÖFK har en chans på uppflyttning, dom kommer aldrig spela i allsvenskan igen. Men han hoppas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in