2023-08-22, 10:56
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så wikipedian som jag länkade trycker ner grupper när de skriver att det heter handikapp-OS på svenska? Att kalla en handikappad för handikappad är inte respektfullt? Konstigt, jag känner handikappade och jag har aldrig hört det från dem.

Du behandlar handikappade som du behandlar kvinnor. De är inte kompetenta att bestämma sin egen vardag utan du som är en rejäl människa måste gå in och hjälpa dessa handikappade grupper och föra deras talan.

Gå nu ut och lär folk hur de duktiga invandrarna är egentligen. Underförstått att de inte klarar att själva visa hur duktiga de är.

Alla grupper utom män kan få en klapp på huvudet av dig. Oss respekterar du. Men alla andra grupper är så dumma att de måste ha din hjälp.
Det heter Paralympiska Spelen. Punkt slut. Jag känner själv en massa människor med funktionsnedsättning och samtliga av dem anser termen handikapp kränkande. Man säger inte handikappade människor. I övrigt har jag genom mitt engagemang mycket goda kontakter inom Funktionsrätt.

Så lägg av med ditt skitsnack om att jag inte respekterar kvinnor, personer med funktionsnedsättningar och invandrare lika mycket som män. Själv visar du inte kvinnor respekt när du säger att Sverige mår bättre utan kvinnlig rösträtt.

Jag respekterar inte män som ser ner på andra människor, föraktar och raljerar över dem. Sådana som du. Fast du förtjänar inte att kallas man.
Citera
2023-08-22, 11:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Du har bara glömt att för varje "det och det är orsaken till att kvinnor inte kan spela schack lika bra som män" så mår kvinnor lite sämre. För det är ju ändå ganska misogynt att säga att kvinnor inte klarar av att lägga ner lika många timmar i schackträning som män. Så enligt dig så Kan inte kvinnor. OK.
Halmgubbar! Jag har aldrig påstått att kvinnor inte kan spela schack lika bra som män. Bara att kvinnor är underrepresenterade inom schack, både som utövare och tävlande.

Dessutom är det du och inte jag som säger att ”kvinnor inte klarar av att lägga ner lika många timmar i schackträning som män”. För det i fet stil har jag aldrig skrivit.

Lägg av med ofoget att projicera din nedlåtande kvinnosyn på mig i vartenda inlägg.
Citera
2023-08-22, 11:03
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det heter Paralympiska Spelen. Punkt slut. Jag känner själv en massa människor med funktionsnedsättning och samtliga av dem anser termen handikapp kränkande. Man säger inte handikappade människor. I övrigt har jag genom mitt engagemang mycket goda kontakter inom Funktionsrätt.

Så lägg av med ditt skitsnack om att jag inte respekterar kvinnor, personer med funktionsnedsättningar och invandrare lika mycket som män. Själv visar du inte kvinnor respekt när du säger att Sverige mår bättre utan kvinnlig rösträtt.

Jag respekterar inte män som ser ner på andra människor, föraktar och raljerar över dem. Sådana som du. Fast du förtjänar inte att kallas man.
"paralympiska spelen" = 25.000 hits med google. "Handikapp-OS" 127.000 hits. Men visst heter det paralympics på engelska.

Du klappar alla på huvudet som inte är män eller har manliga toppliste-kvaliteter och visar därmed ganska klart vad du gillar och inte. Fortsätt du med det! Till skillnad från dig är jag tolerant och jag tolererar dig utan problem fast du är nedsättande mot stora grupper människor som inte har något alls gemensamt utom ett kön eller ett handikapp.
Citera
2023-08-22, 11:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Halmgubbar! Jag har aldrig påstått att kvinnor inte kan spela schack lika bra som män. Bara att kvinnor är underrepresenterade inom schack, både som utövare och tävlande.

Dessutom är det du och inte jag som säger att ”kvinnor inte klarar av att lägga ner lika många timmar i schackträning som män”. För det i fet stil har jag aldrig skrivit.

Lägg av med ofoget att projicera din nedlåtande kvinnosyn på mig i vartenda inlägg.
Vet inte om du noterat det, men du kommenterar aldrig något där kvinnor ÄR representerade. Det är för att du bara ser upp till män och vad vi håller på med, t.ex schack. Och inget fel med det. Jag tycker som du.
Citera
2023-08-22, 11:14
Medlem
lupacs avatar
Citat:
TS är ju exakt "Är kvinnor bättre än män på något?" så man behöver inte haka på inlägg typ "kvinnor kan OCKSÅ", "Det finns EN kvinna som kan", "Kvinnor är inte värdelösa", "Du hatar kvinnor" osv. Men som grupp sett finns inget mätbart som kvinnor är bättre på än män. Det har 40.000 inlägg i tråden visat. Möjligen fanns ett trovärdigt inlägg om hundspann i Canada och synkroniserat konstsim.

Det här är dock INTE en feel good-tråd för kvinnor som gillar topplistor!
Här är listan från inlägg #9792 över förmågor/aktiviteter/”grenar” i vilka kvinnor som grupp är bättre än män som grupp:

Citat:
Så visst finns en hel del som grupp sett mätbart som kvinnor är bättre på än män. Så inbilla dg inget annat.
Citera
2023-08-22, 11:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Här är listan från inlägg #9792 över förmågor/aktiviteter/”grenar” i vilka kvinnor som grupp är bättre än män som grupp:

Så visst finns en hel del som grupp sett mätbart som kvinnor är bättre på än män. Så inbilla dg inget annat.
Det som är lite kul i din lista, som jag rotat i för länge sedan, är att ingenting stämmer om man skrapar på ytan. T.ex hade ju "bättre luktsinne" betytt att bara kvinnor var sommelier, med så är det inte. "Kör bättre bil" hade betytt att de vann alla bilsporter. "Bättre minne" så borde de vara minnes-världsmästare, men det är nästan bara män som är det. Osv.

Så din lista saknar relevans och jag skulle säga att den är ett falsarium som bortser från den större variationen och motivationen bland män. Verkligheten är mitt bevis.

Vi hamnar alltid i frågan Vem är bäst i schack: den som har högst ranking genom mycket spel eller den som har lägre ranking eftersom hon tränar mindre men som påstår att hon kan bättre? För mig är svaret glasklart. Handling går före åsikt.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-08-22 kl. 12:07.
Citera
2023-08-22, 11:33
Medlem
lupacs avatar
Citat:
"paralympiska spelen" = 25.000 hits med google. "Handikapp-OS" 127.000 hits. Men visst heter det paralympics på engelska.

Du klappar alla på huvudet som inte är män eller har manliga toppliste-kvaliteter och visar därmed ganska klart vad du gillar och inte. Fortsätt du med det! Till skillnad från dig är jag tolerant och jag tolererar dig utan problem fast du är nedsättande mot stora grupper människor som inte har något alls gemensamt utom ett kön eller ett handikapp.
https://www.suh.se/de-paralympiska-spelen/

Tidigare kallades detta för ”handikapp-OS”, men det är ett missvisande ord. Framför allt betonar ordet idrottsmännens och -kvinnornas svårigheter, när det är prestationerna som bör uppmärksammas. Dessutom har de paralympiska spelen väldigt lite med OS att göra.

Tolerant? Du? Mot kvinnor, människor med funktionsnedsättningar, invandrare? De enda du tolererar är män. Bara MÄN, allt som är MANLIGT! Som inte är vare sig invandrare eller individer med funktionsnedsättning.
Citera
2023-08-22, 11:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
https://www.suh.se/de-paralympiska-spelen/

Tidigare kallades detta för ”handikapp-OS”, men det är ett missvisande ord. Framför allt betonar ordet idrottsmännens och -kvinnornas svårigheter, när det är prestationerna som bör uppmärksammas. Dessutom har de paralympiska spelen väldigt lite med OS att göra.

Tolerant? Du? Mot kvinnor, människor med funktionsnedsättningar, invandrare? De enda du tolererar är män. Bara MÄN, allt som är MANLIGT! Som inte är vare sig invandrare eller individer med funktionsnedsättning.
Detta är exakt du! Man ska ljuga om att Kvinnor Kan och att Handikappade inte har Handikapp. Då blir allting bättre. Men jag håller inte med och har rätt till min åsikt utan att kallas fula ord. Det är bara svaga människor som använder Härskarteknik.

Jag saknar dig i invandrartrådar där du kunde göra en stor insats i att ljuga om invandrares in satser i Sverige t.ex. Samtidigt som du själv kan känna dig God genom att klappa dem på huvudet. win-win.

Vem som helst kan ändra i wikin som tydligen är förtryckande, varsågod. Kanske väntar du på att en man ska göra det. Vi har ju tränat mer och skrivit ca 90% av alla wikiartiklar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-08-22 kl. 12:23.
Citera
2023-08-22, 14:18
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Det senaste rekordet i skridsko-limbo innehas för närvarande av en kvinna.
https://sportamore.com/blogs/magazine-archive/har-gar-hon-limbo-under-en-bil

Haha. Det var ju ett ganska random rekord. "Först att gå limbo under en bil". Men hennes absoluta mera mätbara rekord i gång-limbo, i damklassen, är vad jag kan hitta 21,5 cm.

Denis Walston gick limbo under 15.25 cm , om vi ska prata gå-limbo.
Citera
2023-08-22, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Haha. Det var ju ett ganska random rekord. "Först att gå limbo under en bil". Men hennes absoluta mera mätbara rekord i gång-limbo, i damklassen, är vad jag kan hitta 21,5 cm.

Denis Walston gick limbo under 15.25 cm , om vi ska prata gå-limbo.

Det är ju det som är lite av poängen med denna tråd. ..kvinnorna här måste gräva hårt för att hitta nån unik individ som en överpresterande representant för sitt kön. Vi män behöver bara snegla runt lite.., för det mesta bara tänka tillbaks på vad vi själva gjort nån gång.

De flesta kvinnor är bara posers som i bästa fall imiterat någon pojkvän och kört shotgun, och i värsta fall bara 'sminkat' sig som en presterare och fått en uniform av nån HR syster.
Citera
2023-08-22, 17:15
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Din frågeställning får du ta i juristforumet.
Du kunde hålla mun istället för att komma med nonsens. En juridisk retorisk fråga är rimligt i feministforat.
Citera
2023-08-22, 17:21
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja låt oss göra mord lagligt och kriminalisera att äta.
Detta är en större fråga än du tror.

Är det okej att tala illa om någon, att ljuga, att vara otrogen, att ge någon en örfil eller knytnävsslag.

Det är väldigt subjektivt och är beroende av kultur och tid.

Att tala illa om någon kunde leda till död för 200 år sedan i Sverige. Men du som kvinna Merapi, åk till Mellanöstern och förolämpa en man så kan vi klocka hur länge det tar innan du hamnar i ett dike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in