2023-08-22, 14:08
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sjukdom i familjen.

Misstänkte det. Vet du vem?
Citera
2023-08-22, 14:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Misstänkte det. Vet du vem?

Nej, anser väl inte att det är av intresse för oss supportrar vilket jag kan hålla med om.
Citera
2023-08-22, 14:11
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Nej, anser väl inte att det är av intresse för oss supportrar vilket jag kan hålla med om.

Givetvis. Men det är ändå Flashback och man är ju alltid lite nyfiken.
Citera
2023-08-22, 14:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Nu har jag inte jättebra koll på AIK denna säsong förutom att dom gör en urusel säsong, men jag fattar ju att Guidetti är det största fiaskot kanske i gnagets historia och det är ju bedrövligt att man kan vara så otränad på den här nivån, men vilka är övriga tre spelare?
Nu skrev jag iofs att jag inte skulle nämna namn men dom som sett mina inlägg i tråden förstår nog att Billy ligger väldigt långt ner i Teu's inferno. Att lunka runt som han gör på en fotbollsplan när han sitter på den talangen är direkt vidrigt.
Citera
2023-08-22, 14:25
Medlem
Undrar vad som har hänt med Kim Bergstrand.

Deprimerad? Utbränd? Någon i familjen är sjuk/har gått bort?

Inte helt omöjligt att han har sagt/gjort något jäkligt dumt. Avstängd från klubben kanske.

Baserat på hans utbrott och deras konstiga uttagningar, underpresterande spelare osv så känns det helt klart som dom har tappat omklädningsrummet.
Citera
2023-08-22, 14:34
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91

Inte helt omöjligt att han har sagt/gjort något jäkligt dumt. Avstängd från klubben kanske.

Baserat på hans utbrott och deras konstiga uttagningar, underpresterande spelare osv så känns det helt klart som dom har tappat omklädningsrummet.

Jag tror att han har hjärtesorg pga att Berg lämnar
Citera
2023-08-22, 14:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91

Man har ju redan gått ut med att någon i familjen är sjuk, sen kan vi spekulera hur mycket vi vill om det.
Citera
2023-08-22, 15:03
Medlem
Citat:
Man har ju redan gått ut med att någon i familjen är sjuk, sen kan vi spekulera hur mycket vi vill om det.

Har man det? Nån skrev det här i tråden, men djurgårns officiella hänvisar väl bara till personliga skäl.
Citera
2023-08-22, 15:17
Avslutad
Hatar uttrycket då det låter "fjortis".

Men helvete vad Hugo ägde Henrik i Studio allsvenskan!

Kuklöse Henrik sitter och beklagar sig över "hur tufft Häcken kommer få det i allsvenskan i höst nu när det blir 6 matcher fler än konkurrenterna". Hugo hoppar in och säger att Häcken har både bredd och spets för att vara favoriter till guldet, dessutom har Häcken den högsta höjden i sitt spel.

Kastrerade Henrik kontrar med att "Elfsborg har högst höjd eftersom dom leder allsvenskan med 1p just nu!" (Svagt argument som alltså hängde på att dom slog Mjällby häromdagen..)

Men härlige Hugo ger sig inte utan påtalar vilken jävla köttfärs Häcken gjorde av Elfsborg på Borås Arena tidigare i år.

Men enligt eunucken så räknades det inte "eftersom det var omgång 1 och Elfsborg hade spelat färre tävlingsmatcher då dom inte kvalificerade sig för gruppspel i cupen!"

Hugo: "Då borde dom varit utvilade..."

Micdrop och falsettsångaren förstod nog inte ens vad som hände.

Fina Hugo!
Citera
2023-08-22, 15:48
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
I så fall är det ju jävligt märkligt att låna pengar av sina fans? Eller menar du att dom är som den där typen på högstadiet som alltid hade pengar men insisterade på att försöka bli bjuden/låna pengar ändå?
Det är märkligt om man inte kan ekonomi. Anledningen till lånet från DSM var likviditeten.
Citera
2023-08-22, 15:52
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"Hade" en sund ekonomi, innan årets kräftgång.

Intäktssidan:
Ayari och Stefanelli således för sammanlagt 43 miljoner. Det utgjorde en stor del av faktumet att Aik vände ett uselt rörselseresultat på -18,1M till +16,3 i början av året. Men från detta skall det dras av 5.8M i coronafusk.
Har man sålt någon mer? Sedan dess?

På kostnadssidan kan nan tänka att Fischer kostade en hel del under första halvan av året. Sedan har man gjort ett antal värvningar i sommar som lär ha kostat, samt löpande utgifter i driften, så jag skulle inte bli förvånad om rörelseresultatet är tillbaka en bit under +-0 strecket igen.
Isf blir det subjektivt vad man menar med "sund ekonomi".

Kanske om Aik kan kränga i väg Taha Ayari och/eller Otieno i vinter så är ekonomin säkert "sund" för ett tag. Frågan är hur "sund" truppstatusen anses vara inför nästa år isf, med tanke på kräftgången?
100+ i EK. Du behöver inte oroa dig.
Citera
2023-08-22, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
100+ i EK. Du behöver inte oroa dig.
Är spelartruppen bokförd som en tillgång och hur stort del av det egna kapitalet är då detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in