2023-08-22, 09:20
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tydligen fem personer som alla var på väg hem från jobbet där de arbetat men då är det ännu mera knepigt att bara fyra av dem blivit identifierade.
Vart kom den femte personen ifrån? Hur många använde bälte i bilen?

Om det nu är som någon skriver att det var somalier så har kanske inte alla lärt sig att man ska ha bälte på sig i bilen.

Om bilen brann kan det väl bara vara så enkelt att den femte var extra svåridentifierad pga skador?
Citera
2023-08-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemVetInteVad
Behöver inte alls gå fort för att en bil ska börja brinna

Hur fort tror du att det gick?
Citera
2023-08-22, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Alla fem omkomna var anställda på samma bolag, och på väg hem från sitt arbete när olyckan inträffade.

Jobbade på Logent.
Citera
2023-08-22, 09:21
Medlem
Citat:
Tydligen fem personer som alla var på väg hem från jobbet där de arbetat men då är det ännu mera knepigt att bara fyra av dem blivit identifierade.
Vart kom den femte personen ifrån? Hur många använde bälte i bilen?

Femte är antagligen inte identifierad än för att dom inte har lyckats hitta hans tänder.
Citera
2023-08-22, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Bilolyckan i Pajala, tre döda. Bussolyckan i Sundsvall hösten 2001. Sex döda.

"1999, sju barn och två vuxna döda i en svår olycka i Villingsberg mellan Örebro och Karlskoga"

Finns hur många som helst.
Folk dör i trafiken.
Citera
2023-08-22, 09:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowattack
Om bilen brann kan det väl bara vara så enkelt att den femte var extra svåridentifierad pga skador?

Sant men de gånger jag haft jobb där jag samåkt så tror jag även mina arbetskollegor vet vilka som brukar åka tillsammans.
Nu är jag svensk och kanske har ett mer ordnat liv än om det nu är ett gäng somalier som kanske tar med en kusin eller kompis i bilen då och då.
Citera
2023-08-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det spelar roll om man ser elbilar som en säkerhetsrisk. När batterierna väl tar eld så blir det svårsläckt.

Hahaha! Svårsläkt ja, vad nu det har med saken att göra. Det var nog inte så att det brann länge och att en samling människor jobbade med ett släckningsarbete.

Bilarna börjar brinna och du har sekunder på dig. Och gissa vilken sorts bränsle som är lättandtändligt, batterier eller bensin?
Citera
2023-08-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PistolPartiet
Om tidigare uppgifter stämmer har vi nu fem muslimer mindre i det här landet. Jag önskar ingen död, men de hade inget här att göra.

Man kan vara hur kritisk man vill mot invandring, men välj för fan ett lämpligt sammanhang. Att skriva sådant där är bara svinaktigt.
Citera
2023-08-22, 09:38
Medlem
Kör man i 70 så hinner man med stor sannolikhet minska hastigheten till under 50 strax innan kollisionsögonblicket. I 70 så åker man 20 m/s och ser man faran 40 meter framför fordonet med 1 sekunds reaktionstid har man hunnit ha foten på bromsen 20 meter innan kollision. Kör man i 100 km/h så åker man i 27 m/s och då hinner man bara ha foten på bromsen i 13 meter.

Betydligt enklare att sänka farten från 70 på 20 meter än att försöka sänka från 100 km/h på 13 meter.

Dessutom så är ju kraften mv^2/2 så en högre hastighet gör ju stor skada.
m=fordonets hastighet
v=fordonets hastighet
Senast redigerad av Mynicname 2023-08-22 kl. 09:41.
Citera
2023-08-22, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Hahaha! Svårsläkt ja, vad nu det har med saken att göra. Det var nog inte så att det brann länge och att en samling människor jobbade med ett släckningsarbete.

Bilarna börjar brinna och du har sekunder på dig. Och gissa vilken sorts bränsle som är lättandtändligt, batterier eller bensin?
Bensin förstås det fattar ju vem som helst men brandkåren var säkert inte på plats inom några minuter. Därmed hinner ev batteribrand ta sig ordentligt.
Citera
2023-08-22, 09:43
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Sant men de gånger jag haft jobb där jag samåkt så tror jag även mina arbetskollegor vet vilka som brukar åka tillsammans.
Nu är jag svensk och kanske har ett mer ordnat liv än om det nu är ett gäng somalier som kanske tar med en kusin eller kompis i bilen då och då.

Det räcker inte för att det ska vara en korrekt utförd identifiering, polisen måste såklart fastställa vem personen är.
Citera
2023-08-22, 09:46
Medlem
Raggarspinns avatar
En bensinbil har bensintanken monterad bak i bilen. Startbatteriet är oftast monterat framtill och då bilen är inkilad under lastbilen så kan motorhuven kortslutit batteriet och således startat branden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in