2023-08-21, 18:43
Medlem
Svitjod88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravad-tax
Läs på lite om hur terrordåd planeras och genomförs och kommentera mig sedan igen

Nej men upplys mig gärna, geniet. Förväntar du dig nåt spektakulärt a la WTC eller?
Citera
2023-08-21, 18:50
Medlem
Gravad-taxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Nej men upplys mig gärna, geniet. Förväntar du dig nåt spektakulärt a la WTC eller?

My bad. Jag visste inte att du inte hade koll på hur du ska söka på internet. Prova att gå till söktjänsten google.com, där får du möjlighet att söka information som finns på andra internetsidor. Du kan söka hur terrordåd tidigare har planerats och genomförts. Lycka till
Citera
2023-08-21, 20:25
Medlem
Jag förstår inte varför vi inte bara förbjuder Islam och akstar ut alla Muslimer samt har inreseförbud för muslimer. Det skulle göra landet så mycket säkrare.
Citera
2023-08-21, 20:36
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Fast detta är ju bokstavligen ett direkt resultat att högern bränner koranen. Menar, den höjda terrornivån är direkt kopplad till hoten vi nu får, och dessa handlar om att vi bränner koranen. Så det ÄR högerns fel..

Nej det är inte högerns fel, det är en efterbliven fet dansk och en landsförvisad Irakier som jagar uppehållstillstånd.

Vars hittar du moderater och Sverigedemokrater? Irakiern räknas inte som Sverigedemokrat då han enbart är ute efter uppehållstillstånd i Sverige.

Detta är ett naturligt resultat av vänsterpolitik, att folk är trötta på muslimer, araber och annat tattarfolk som invarderar och utnyttjar vårt land under årtionden, är inte speciellt höger. Det är normalt tänkande.
Citera
2023-08-22, 00:35
Medlem
Hotnivån höjd. Säpo, vilket dåligt skämt. -Vi har förhindrat terrordåd! Ok, berätta vem som är likviderad eller häktad? Jasså, plockade ni bara in Kemal & Abdallah som hivar bangers i Husby igen…Fick de välja från specialdietmenyn på arresten, jamendåså…
Citera
2023-08-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Det var stor folksamling, en s.k gemensam Gudstjänst (skall inte nämna vilken ort). Och absolut ingenting hände. Det var till och med Gudstjänst, men det har inte hänt någonting.Jag skrev det flera gånger, att absolut ingenting kommer att hända.

Det tar tar tid att planera ett terrordåd så bara för att inget hände under någon random gudstjänst betyder inte att det är lugnt.
De planerar troligtvis i detta nu och det lär smälla till jul. Det är hög sannolikhet att någon form av terrordåd kommer att utföras i Stockholm.
Förhoppningsvis så lär sig alla att vi inte ska ha någonting med MENA att göra. De som är i landet borde skickas ut nu.
Frågan är när Sveriges ska börja prioritera sig självt istället för världens alla skitländer.
Sverige har importerat världens alla konflikter i årtionden det är så korkat så klockorna stannar. Politikerna står och yrar om att de varit naiva och inte såg det komma.
Det är dags för en vårstädning i Sverige bland politiker, media och invandrare.
Citera
2023-08-22, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
I brist på ork till att läsa genom hela tråden och diskussionerna: Var nånstans tror ni det kan smälla till?

Centralstationen, Kungsträdgården, konsert på Friends eller fotbollsmatch är väl troligast.
Gallerior lär också vara eventuella mål.
Citera
2023-08-22, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
1. Ja, SD'are har ju oftast en mycket traditionell kvinnosyn, för att inte säga "unken". Jag ser ingen större utbredning av de fenomen du tar upp. Detta har diskuterats intensivt i ett decennium eller mer, och har väl snarare minskat än ökat.

2. Ja, Sverige ligger mycket bra till i listor över bästa länder att bo i. Oftast topp 1-5 av alla jordens länder. Googla gärma. Sen kan man ju vrida det hur man vill. Till exempel har vi ganska få palmer i Sverige. också väldigt ont om delfiner i våra vatten. Det är väl dåligt!

1.Det pågår en islamisering med fler moskeer och tillstånd för böneutrop, separata badtider mellan könen, extrem polarisering i samhället och parallella samhällen. Rekord vad gäller skjutningar inom EU, rekord inom västvärlden vad gäller bombdåd. Alla våldtäkter och förnedringsrån samt bilbränder. Sverige är helt förändrat från när jag växte upp och till det sämre. Har du levt under en sten?

2. Sverige är inte på plats 1-5 längre du verkar inte leva i verkligheten överhuvudtaget.
Citera
2023-08-22, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Skulle säga att båda personerna är klandervärda.
- Den som slänger sin dotter från balkongen (sic) begår ett lagbrott och lär få många års fängelse
- Den som uttrycker sig om andra länder som "mest ociviliserade och dysfunktionella kulturer som finns" är inskränkt, troligtvis ensam, och saknar förståelse för andra länder än Sverige.

Ociviliserade och dysfunktionella länder är vad det är och det är en korrekt beskrivning för en normal människa. Du däremot verkar ha slagit i huvudet ordentligt alternativt blivit hjärntvättad. Tragiskt oavsett.
Citera
2023-08-22, 10:22
Medlem
Svitjod88s avatar
Citat:
My bad. Jag visste inte att du inte hade koll på hur du ska söka på internet. Prova att gå till söktjänsten google.com, där får du möjlighet att söka information som finns på andra internetsidor. Du kan söka hur terrordåd tidigare har planerats och genomförts. Lycka till

Vi säger så mongot. Bara du lovar mig att ta reda på hur polisarbete fungerar och hur lätt det är att få tag på vapen i Sverige. Lycka till!
Citera
2023-08-22, 14:11
Medlem
Gravad-taxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Vi säger så mongot. Bara du lovar mig att ta reda på hur polisarbete fungerar och hur lätt det är att få tag på vapen i Sverige. Lycka till!

Det vet jag redan knullbullen. Har du hittat in på google än? Ofta tänker terrorister på andra sätt, tillgängliga farliga saker finns överallt men de vill gärna åstadkomma något utöver det omedelbara dödandet. Du kommer upptäcka när du läser på.

OT så verkar myndigheterna nu förstått allvaret med tåg och övrig kollektivtrafik. Frågan är om dom kommer få ordning på fungerande system innan någon blir stressad och passar på nu. Det är inte helt smart att dom erkänner att dom inte ens har underrättelsearbete på plats i dessa miljöer.

Så som svar på trådens inledande fråga om förändrat beteende? Ja, undviker kollektivtrafik ett tag framöver. Tror det är nästa mål.
Citera
2023-08-22, 15:32
Medlem
Citat:
Visst men fortfarande är det inte alla i högern som hyllar utan en del. Som att säga att alla kristna hyllar eldandet för att en del av de kristna gör det.

Jag kan kalla dem "tokhögern" eller liknande om du föredrar det.

Dock, moderaterna är inte direkt höger, det e moderater, i mitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in