2023-08-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Låter som det. Kommer väl besked senare när man fått tag i alla anhöriga. Måtte det inte vara några barn bland offren.

Det sista jag läste var att man lyckats få ut 2 pers ur personbilen, oklart skick.

Idiotisk omkörning förmodligen.

Misstänker att tystnaden kan bero på svårigheter att nå anhöriga - kanske rent av problem att veta var man skall börja leta? Utländska turister? Gästarbetare...?
Citera
2023-08-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvisionaire
Personerna i bilen har jobbat på Logent I Götene & var förmodligen påväg hem.

Med respekt för personerna skriver jag inte namnen. De bodde i falköping såvitt jag vet.

5 har avlidit.

Osäker på om lastbilschauffören var en av dessa...

Livet är skört

Vila i frid

Svidande svart ironi om dom jobbat med mjölkpulver hela dagen och sedan frontar med en GKT-bil.
Citera
2023-08-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Svidande svart ironi om dom jobbat med mjölkpulver hela dagen och sedan frontar med en GKT-bil.

Bättre det än att dom körde in i en barnfamilj.
Citera
2023-08-21, 23:02
Medlem
Det står att ingen ambulans har kört skadade till sjukhus, det är ett dåligt tecken i det här sammanhanget.
Citera
2023-08-21, 23:04
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Det går fort om bilarna exploderar i eld vid kollitionen, inte 70 km/h.

Sen är det enklare att tappa kontrollen vid högre hastigheter.

Jag skrev ingenstans angående hastighet på vare sig personbilen eller lastbilen, men vi kan komma att anta att den varit över den lagliga.
Men vad som föranlett den höga hastigheten är för tillfället oklart, varpå jag tog upp sjukdomsfall då nästan alla andra i tråden redan nämt omkörningar redan.

Jag är inte heller insatt i vilken typ av personbil vi pratar om, och hur lätt modellen har att fatta eld vid kollision.
Vilket får mig att spekulera i att hastigheterna inte nödvändigtvis måste ha varit för höga, och något så enkelt som att föraren i personbilen plötsligt fått väja för något och således hamnat i fel körfält fortfarande existerar.

Med allt det sagt är orsaken till olyckan som sagt fortfarande okänt, och dom enda som med 100% säkerhet vet vad som hänt är personerna på plats och möjligtvis polisen. Och oavsett hur olyckan skedde så är det fortfarande en tragisk utgång.
Citera
2023-08-21, 23:04
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvisionaire
Personerna i bilen har jobbat på Logent I Götene & var förmodligen påväg hem.

Med respekt för personerna skriver jag inte namnen. De bodde i falköping såvitt jag vet.

5 har avlidit.

Osäker på om lastbilschauffören var en av dessa...

Livet är skört

Vila i frid

Fruktansvärt 😓.
Vila i frid och tankarna går självklart till närmsta sörjande och vänner 💔.
Citera
2023-08-21, 23:06
Medlem
Citat:
Det går fort om bilarna exploderar i eld vid kollitionen, inte 70 km/h.

Sen är det enklare att tappa kontrollen vid högre hastigheter.

Jag vill inte bråka med dig, men ingen har nämnt någon explosion.
Om du tror att det är säkert att fronta en lastbil så länge man kör laglig hastighet så har du en del erfarenheter kvar att skaffa.

Självfallet är det enklare att förlora kontrollen i högre hastigheter. Samtidigt kan man hävda att det är lättare att tappa fokus på körningen när det går långsamt.

Det viktiga tror jag är att inte börja köra chickenrace mot andra trafikanter på fel väghalva.
Jag ser det som en större riskfaktor än absolut hastighet.
Citera
2023-08-21, 23:07
Medlem
Citat:
Bättre det än att dom körde in i en barnfamilj.

Enig
Citera
2023-08-21, 23:20
Medlem
Citat:
Jag vill inte bråka med dig, men ingen har nämnt någon explosion.
Om du tror att det är säkert att fronta en lastbil så länge man kör laglig hastighet så har du en del erfarenheter kvar att skaffa.

Självfallet är det enklare att förlora kontrollen i högre hastigheter. Samtidigt kan man hävda att det är lättare att tappa fokus på körningen när det går långsamt.

Det viktiga tror jag är att inte börja köra chickenrace mot andra trafikanter på fel väghalva.
Jag ser det som en större riskfaktor än absolut hastighet.

Jag eller lastbil hinner väja eller stanna om vi möter en idiot på fel sida i 70km/h men svårare i 140km/h.

Det begriper en apa.

"Tappa fokus för att man kör sakta", jo tjena. Då kanske man inte ska köra bil alls.
Citera
2023-08-21, 23:30
Medlem
Citat:
Jag eller lastbil hinner väja eller stanna om vi möter en idiot på fel sida i 70km/h men svårare i 140km/h.

Det begriper en apa.

"Tappa fokus för att man kör sakta", jo tjena. Då kanske man inte ska köra bil alls.

Sätt inte citationstecken kring något jag inte sagt.

Du tror du är trygg i skyltad fart.
Jag hävdar motsatsen.
Din sista mening håller jag dock helhjärtat med dig om.
Citera
2023-08-21, 23:41
Medlem
DennisOlofs avatar
Usch vad hemskt. Den här olyckan påminner om dom där stackars människorna som frontade med en lastbil i Norrland. Minns inte vad dom gjorde men jag vill minnas att alla som åkte i minibussen var från utlandet typ Schweiz. Så fruktansvärt tragiskt, pratades en hel del om det på nyheterna har jag för mig.

Även om det i detta fall är personer från utlandet eller inte så tycker jag ändå det är hemskt med dessa fordonsolyckor där många människor dör. Det enda positiva i detta fall är att lastbilens chaufför klarade sig och det kanske var tur att dom inte frontalkrockade med en barnfamilj, eller en annan mindre mötande bil med folk i för då hade säkert dom också avlidit.

Vad jag kan se i tråden och vad andra säger om vägsträckan är det med sannolika att fordonet kört för fort och kanske gjort farliga omkörningar, eller tagit stora risker.

Uppdatera tråden när ni vet mer vad som hänt.
Senast redigerad av DennisOlof 2023-08-21 kl. 23:46.
Citera
2023-08-22, 00:01
Medlem
Citat:
Sätt inte citationstecken kring något jag inte sagt.

Du tror du är trygg i skyltad fart.
Jag hävdar motsatsen.
Din sista mening håller jag dock helhjärtat med dig om.

Sorry.
Tryggare än om jag kör i dubbla i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in