2-2 hemma mot Salernitana är väl knappast godkänt. Men med Belotti som tvåmålsskytt kan man väl ändå gå ifrån matchen med lite positiva vibbar? Tycker det var det stora orosmolnet inför säsongen med produktion och målskytte. Skulle man ha en Belotti i gammal fin Torino form kan det leda långt.
Kan ändå uppskattas i dagens fotboll. Sen förstår jag att det är lite trist med halvtomma läktare. Men tittar man på snittet har Empoli bara haft över 10 000 i snitt typ två gånger sen 90 så runt 8000 på premiären är väl normalläge.
Citat:
Gloabalismens ålder. Numera är det Kineser och Amerikaner som gäller. Snart har vi första Arabstyret i Italien också är jag rädd för. Om något är det bra att det ändå är 12 av 20 lag om jag räknat rätt som är helItalienskt styrda. Sen är det jävligt häftigt oavsett vad jag tycker om Juve att Agnelli styrt klubben sen 1923. Pozzo Udinese ska nämnas. Och för att ge Empoli lite försvar bland kritiken så har Corsi styrt dom sen 91. Läste en intervju med en lokal fotollsfan och låter som en fin lokal fotbollsklubb.Jag ser gärna att dessa tämligen meningslösa lag försvinner från Serie A. Empoli, Spezia, Cremonese osv. Jag vill att Verona representeras av Hellas istället för Chievo. Om det tvunget ska finnas en Åshöjden, så ser jag hellre ett helt nytt lag som Südtirol.
Jag kan samtidigt fascineras av Sassuolo och Monza, som byggs upp av starka lokala ägare.
Överhuvudtaget så saknar jag starka italienska ägare för klubbarna, som är en del av upplevelsen. Agnelli, Berlusconi och Moratti som utmanas av Mantovani, Sensi, Cragnotti osv. En fin gammal italiensk tradition; Medici, Borgia, eller varför inte Orsini mot Malatesta.
Jag kan samtidigt fascineras av Sassuolo och Monza, som byggs upp av starka lokala ägare.
Överhuvudtaget så saknar jag starka italienska ägare för klubbarna, som är en del av upplevelsen. Agnelli, Berlusconi och Moratti som utmanas av Mantovani, Sensi, Cragnotti osv. En fin gammal italiensk tradition; Medici, Borgia, eller varför inte Orsini mot Malatesta.
Citat:
“They are the last real Tuscan football club. The only Tuscan club owned by Tuscans, sponsored by Tuscan firms and the only side in Tuscany that has never been bankrupt. The policy is consider the club as a big family.
Kan ändå uppskattas i dagens fotboll. Sen förstår jag att det är lite trist med halvtomma läktare. Men tittar man på snittet har Empoli bara haft över 10 000 i snitt typ två gånger sen 90 så runt 8000 på premiären är väl normalläge.