2023-08-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Finns väl ingen som tror på regeringens och medias hets längre kring påstådda terrorhotet.

Som jag skrev här handlar det om en annan agenda... (FB) Hetsen om terrorhotet - Ett påhitt av regering för att stoppa koranbränningarna?

om det nu finns sånt stort hot, varför bjöd då regeringen in Zelensky till Sverige eller varför får det anordnas event med 250000 motionärer mitt i Stockholm?!
250 000 deltar i folkfesten i centrala Stockholm
https://www.expressen.se/tv/sport/250-000-deltar-i-folkfesten-i-centrala-stockholm/

Höjt terrorhot? Ja eller hur...

Jag hoppas att du har rätt.
Citera
2023-08-21, 14:28
Medlem
Svitjod88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Tror inte det. Om vi lugnar ner oss med koranbränningar och på allvar går ut och dementerar den felaktiga bilden av Sverige och ger en ordentlig förklaring ( tex om att socialtjänsten kidnappar muslimska barn) och förklarar vilka som faktiskt bränt koranen och vad vi gjort för muslimer i det här landet så släcker vi en del bränder. Själv tycker jag det tippas på tå och mesas men att prata klarspråk.
Sedan irriterar det mig att regeringen inte går ut med exakt vad saken handlar om istället för att gå runt det egentliga.
Antingen så gissar de till sig eller så döljer de saker för befolkningen. Det ligger något annat och pyr här en hot.
Många kan hota men sen händer inget.

Självfallet känner regeringen till vad som är i görningen men väljer att knipa käft för att inte skrämma upp folk.

De vill att folk ska springa i butiker och knega på som vanligt. Degen måste in.
Citera
2023-08-21, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Självfallet känner regeringen till vad som är i görningen men väljer att knipa käft för att inte skrämma upp folk.

De vill att folk ska springa i butiker och knega på som vanligt. Degen måste in.

Får en känsla av att Säpo har specifik information om ev attentat på ev ställe. De vill hålla oss lugna tills det smäller, annars hade folk slutat gå ut öht. Våra samhällsfunktioner hade blivit lidande om vi visste vilket konkret hot det handlade om som höjde nivån till en fyra. När de fick frågan sa de att terrorskalan var missvisande, att man inte behövde ett konkret hot för en fyra. Isf hade det ju stått så i den officiella terrorskalan
Citera
2023-08-21, 15:04
Medlem
Kan den fredliga religionen vara bidragande orsak här tro?
Citera
2023-08-21, 15:28
Medlem
madnesstookthems avatar
Vi får festa hemifrån ett tag
Citera
2023-08-21, 15:32
Medlem
Hur effektivt är det egentligen att vara "vaksam" kontra att bara undvika vissa situationer?

Om jag ser ev gm med ev bombjacka/väska och ringer polisen, lär väl gm vara preparerad nog att han hinner trycka av den om han ser en polis farandes eller om folk börjar misstänka ngt och skingras.

Visst kan man råka rapportera någon som planerar en attack, men gm måste väl vara hälften så nojig i en sådan situation, än vad han skulle varit precis innan attacken. Han skulle nog bete sig mer avvikande precis innan själva utförandet.

På vilket sätt förhindrar man ett planerat terrordåd genom att iaktta avvikande beteenden? Varför inte bara försöka att undvika vissa platser vissa tider, i stället för att "leva som vanligt" och rapportera väskor en sekund innan de smäller?

"Polisen, ser en random ganska stor väska på perrongen"
"Okej, du kan gå därifrån så kollar vi den"
"BOOOM"
Citera
2023-08-21, 15:47
Medlem
Bli inte oroliga. Bevara lugnet!

INGENTING KOMMER ATT HÄNDA!
Citera
2023-08-21, 16:19
Medlem
Sagodjurs avatar
Medborgarna är ju helt söndercurlade i Sverige.
Vi förväntas alltid lita på att pappa staten ska rädda oss.
Samtidigt har pappa staten försatt oss i den situationen genom att punkt efter punkt gjort oss hjälplösa och därmed beroende av pappa staten.

Svensken kan idag ingenting som är av värde när det är skarpt läge.
Ingenting lärs ut och inga möjligheter till att försvara sig själv eller andra ges.

Svensken vet inte hur man slår ett slag, hur man ger första hjälpen...
frågan är om svensken ens känner till hur man slår 112 på mobilen?
Citera
2023-08-21, 16:19
Medlem
Jag är mest nyfiken på hur svenska folket kommer reagera om någon Musse spränger sig själv mitt i rusningstrafiken...

Personligen kommer min avsky växa ännu mer mot muslimer, dock tror jag vanliga Svenssons kommer säga "ja så går det när man tillåter koranbränningar, va fan var det bra för?".
Troligtvis blir det en demonstration mot rasismen och att vi måste hålla ihop
Citera
2023-08-21, 16:21
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Jag är mest nyfiken på hur svenska folket kommer reagera om någon Musse spränger sig själv mitt i rusningstrafiken...

Personligen kommer min avsky växa ännu mer mot muslimer, dock tror jag vanliga Svenssons kommer säga "ja så går det när man tillåter koranbränningar, va fan var det bra för?".
Troligtvis blir det en demonstration mot rasismen och att vi måste hålla ihop
Exakt så blir det. Och så läggs all skuld på SD och Jomshof.
Citera
2023-08-21, 16:40
Medlem
Svitjod88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulsajesusfreak
Får en känsla av att Säpo har specifik information om ev attentat på ev ställe. De vill hålla oss lugna tills det smäller, annars hade folk slutat gå ut öht. Våra samhällsfunktioner hade blivit lidande om vi visste vilket konkret hot det handlade om som höjde nivån till en fyra. När de fick frågan sa de att terrorskalan var missvisande, att man inte behövde ett konkret hot för en fyra. Isf hade det ju stått så i den officiella terrorskalan

Det är av taktiska skäl man kniper igen, så att eventuella terrortomtar inte ska veta att man är dem på spåren.

Känner de sig påkomna så kan de få för sig att styra om sina planer och göra något oförutsett. Inte optimalt.
Citera
2023-08-21, 16:50
Medlem
Gravad-taxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Allt är bara ett spel för att skräpo och polisen ska få ökade anslag

Nej för idag utsattes Salwan Momika för ett terrordåd på torget i södertälje, sverige har spårat helt efter varningen höjdes. Vi behöver mer poliser för var är dom när människor sparras på torgen utan att polisen är där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in