Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Døra går utover men karmen er forhøyet i forhold til trappeavsatsen, så den vil sannsynligvis ikke berøre bakhonet.
Det er opplyst at TH fortalte at han så bakhonet på trappa i det han kjørte inn på gårdsplassen.
Det vil si at det har ligget på den laveste avsatsen, og ikke på karmen. Da vil man fint kunne
trå over og gå inn. TEH så også bakhonet på trappa da han kom. Man kan kanskje tenke seg
at TH ikke ønsket å flytte på noe som han anså som et viktig bevis, og min tanke er at han
ikke gikk inn hoveddøra i det hele tatt, men tok seg rundt til baksiden og gikk inn via terrassen.
Hvis han da i det hele tatt gikk inn før TEH ankom.
Her har jeg problemer med å følge deg.
Inngangsdøra går så vidt klar av dørmatta. Dersom bakhonet lå diagonalt foran døra når TH kom hjem må dette enten ha blitt skjøvet vekk av døra eller flyttet vekk av TH dersom han benyttet seg av inngangsdøren.
Dersom TEH har forklart at det lå slik TH forklarte at det lå når han senere ankom boligen, så er det en umulighet dersom TH benyttet inngangsdøren. Dvs enten lyver TH om hvilken vei han tok inn i boligen eller så lyver sønnen om at bakhonet lå diagonalt foran inngangsdøra. Dersom, så vil TEHs forklaring indikere at TH løy om hvilken vei han tok inn i boligen. Eller, som du kommer med som forslag, han har ikke har vært inne i boligen før TEH ankom. Men alt tyder vel på at han hadde vært inne i boligen? Han besvarte jo en oppringning til husets fasttelefon når datteren ringte.
Det er nytt for meg at TEH har forklart det samme som sin far? Står det i boka?
At du mener at bakhonet må ha ligget på den laveste avsatsen?, som da er gårdsplassen?, vil vel da ikke stemme med hverken THs eller TEHs forklaring som er trappa.
TH har vel heller ikke sagt at han så bakhonet på trappa i det han kjørte inn på gårdsplassen? I nrk intervjuet sier han vel når jeg kom inn på gårdsplassen her. Avhengig av hvor han befant seg på gårdsplassen når observasjonen ble gjort er det ikke noe problem for han å se hele trappeavsatsen og inngangsdøra inne på den gårdsplassen og heller ikke da bakhonet liggende foran døra. Diagonal plassering ser han kanskje først når han kommer opp til døra.
Interessant nok ser du ut til å tenke at bakhonet må ha ligget et annet sted enn da rett foran denne døra, eller på karmen som du skriver. Jeg kom til å stille meg spørsmålet hvorfor.
Jeg får litt sånn badekarhistorie vibber av det du skriver. Uten at jeg vet helt hvorfor. Humrer.