2023-08-20, 01:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Amadeus håller sin far på lagom avstånd. Tillräckligt nära för o hålla R nöjd o samtidigt på tillräckligt avstånd för att inte kunna dras in i något drama eller bli utnyttjad. Rs intresse för A ligger främst i As prestationer som fotbollsspelare där R varit väldigt engagerad, självklart enbart med syfte att själv spegla sig i glansen av As framgångar på planen… När A va yngre fick han betalt i pengar av R efter matcher om han spelat fult/hårt… märkligt sätt att motivera en 10åring… men inte alls märkligt för pappa R!

Pluspoäng på denna. Nyckeln till en "fungerande" relation är att hålla ett känslomässigt avstånd och ha en så formell relation som möjligt. De är emotionella vampyrer som använder all form av sårbarhet för att ge sig själva maktfördelar.
Citera
2023-08-20, 02:54
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Mannen hette Trulsen i efternamn och var inte fotbollsspelare utan fotomodell, bara googla hans namn som kommer artiklar med historien upp.

Dessutom var detta 1996 och inte nio månader innan Amadeus föddes.

Dock är Amadeus som sagt inte alls lik Fulnar vare sig till begåvningsprofil, utseende eller personlighet. Det borde Fulnar fundera över
Det var en annan norrman. Jag misstänker att Carola var totalt avtänd av Runar att hon knullade runt hela tiden. Runar var otrogen från dag ett. Han hade en längre relation med en tjej i Uppsala som var gift/sambo. Hon hade dessutom ett barn som var sjukt och senare dog. Först då tröttnade Fulnar. Blev väl för mycket känslor att hantera för honom. Så jag tänker att Carola hade ett öppet förhållande och Fulnar blev knähunden som var beroende av henne. Tror inte de låg med varandra särskilt mycket alls. Carola har ju sagt att hon egentligen ville skilja sig redan efter smekmånaden, men vågade inte för Livets ord skulle frysa ut henne. Fulnar blev beroende av henne.
Citera
2023-08-20, 09:45
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det var en annan norrman. Jag misstänker att Carola var totalt avtänd av Runar att hon knullade runt hela tiden. Runar var otrogen från dag ett. Han hade en längre relation med en tjej i Uppsala som var gift/sambo. Hon hade dessutom ett barn som var sjukt och senare dog. Först då tröttnade Fulnar. Blev väl för mycket känslor att hantera för honom. Så jag tänker att Carola hade ett öppet förhållande och Fulnar blev knähunden som var beroende av henne. Tror inte de låg med varandra särskilt mycket alls. Carola har ju sagt att hon egentligen ville skilja sig redan efter smekmånaden, men vågade inte för Livets ord skulle frysa ut henne. Fulnar blev beroende av henne.
Två kul liv. Har du mer information om otroheterna, kan man söka på tjejen i Uppsala som var gift?
Citera
2023-08-20, 12:44
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Två kul liv. Har du mer information om otroheterna, kan man söka på tjejen i Uppsala som var gift?
Nej, men vi har haft gemensamma bekanta så jag vet att det är sant. Vill inte outa henne.
Idag skriver Rune ett kilometerlångt brev att jorden går under och att han är en profet som varnar oss. På sin Facebook. Det är nästan lika viktig information som att skryta om hur många följare han har. Stackars barn säger jag.
Citera
2023-08-20, 14:48
Medlem
Citat:
Nej, men vi har haft gemensamma bekanta så jag vet att det är sant. Vill inte outa henne.
Idag skriver Rune ett kilometerlångt brev att jorden går under och att han är en profet som varnar oss. På sin Facebook. Det är nästan lika viktig information som att skryta om hur många följare han har. Stackars barn säger jag.
En av meningarna i det kilometerlånga brevet "Vi borde därför lyssna och betrakta dubbelt så mycket som vi snackar..!". Om han själv bara följde det rådet....
Citera
2023-08-20, 15:03
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besj
En av meningarna i det kilometerlånga brevet "Vi borde därför lyssna och betrakta dubbelt så mycket som vi snackar..!". Om han själv bara följde det rådet....
Han säger emot sig själv så fort han visar sig. Han behöver inte ens öppna käften.
Vill han frälsa världen nu alltså? Vad han faktiskt skriver är ju att han är Guds profet nu. Den har man hört förr och det har aldrig slutat väl.
Citera
2023-08-20, 17:12
Medlem
Magictrixs avatar
Det måste vara en oerhörd nyhetstorka i landet när Fulnar får berätta om sin fösta fylla.
Det är så sorgligt att läsa hur han ljuger om allt för att framstå som normal.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P4B8rp/runar-sogaard-om-uppbrottet-med-tilde-de-paula-karlekssorg
Citera
2023-08-20, 19:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det måste vara en oerhörd nyhetstorka i landet när Fulnar får berätta om sin fösta fylla.
Det är så sorgligt att läsa hur han ljuger om allt för att framstå som normal.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P4B8rp/runar-sogaard-om-uppbrottet-med-tilde-de-paula-karlekssorg
Har han verkligen varit ihop med Tilde de Paula? Hon kommenterar det inte. Eftersom det är Runar litar jag inte riktigt på hans ord.
"Tilde de Paula Eby är i fokus i Runars bok ”Gud gav oss tio bud – jag har brutit mot nio av dem”.

Det är tidigare känt att de två träffades under början av 2000–talet. I boken skriver Runar mer om profilernas relation. Han avslöjar att han friade till TV4–programledaren 2007.

— Det är några år sedan nu. Det var en fantastisk tjej och vi var ihop ett bra tag. Vi förlovade vi oss och sedan bröts den. Jag berättar även om den resan. Det var första gången i mitt liv som jag hade blivit dumpad och det var ingenting som var kul så klart. Men livet går alltid vidare och lever lyckligt och jag är lycklig i dag så det har löst sig väldigt bra, har Runar Sögaard sagt till Aftonbladet.

Tilde de Paula: "Trött på den frågan och spekulationerna"

Tilde de Paula vill å andra sidan inte prata om det faktum att det ska ha funnits någon relation. Hon medger däremot att de känt varandra i många år.

— Nej. Ärligt talat så är jag rätt trött på den frågan och spekulationerna. Vi är vänner. Nu är det i och för sig evigheter sedan vi pratades vid, men vi har känt varandra i nästan sex år, sa hon till Aftonbladet 2007."
"Tildes tystnad efter Runars uttalande
Så vad säger Tilde om allt detta? I ett meddelande till Hänt hälsar Amanda Hjärtmyr, pressansvarig för Efter fem, att Tilde de Paula Eby inte vill uttala sig om den påstådda förlovningen med Runar Sögaard.

”Tilde har ingen kommentar”, skriver hon."
https://www.svenskdam.se/noje/runars-ord-om-brutna-forlovningen-med-tilde-de-paula-dumpad/8975961
https://www.hant.se/noje/tilde-de-paulas-svar-efter-avslojandet-om-forlovningen-med-runar-sogaard/6753155
https://www.expressen.se/noje/runar-sogaard-skriver-om-relationen-med-tilde-de-paula-i-ny-bok/
Citera
2023-08-20, 20:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Har han verkligen varit ihop med Tilde de Paula? Hon kommenterar det inte. Eftersom det är Runar litar jag inte riktigt på hans ord.
"Tilde de Paula Eby är i fokus i Runars bok ”Gud gav oss tio bud – jag har brutit mot nio av dem”.

Det är tidigare känt att de två träffades under början av 2000–talet. I boken skriver Runar mer om profilernas relation. Han avslöjar att han friade till TV4–programledaren 2007.

— Det är några år sedan nu. Det var en fantastisk tjej och vi var ihop ett bra tag. Vi förlovade vi oss och sedan bröts den. Jag berättar även om den resan. Det var första gången i mitt liv som jag hade blivit dumpad och det var ingenting som var kul så klart. Men livet går alltid vidare och lever lyckligt och jag är lycklig i dag så det har löst sig väldigt bra, har Runar Sögaard sagt till Aftonbladet.

Tilde de Paula: "Trött på den frågan och spekulationerna"

Tilde de Paula vill å andra sidan inte prata om det faktum att det ska ha funnits någon relation. Hon medger däremot att de känt varandra i många år.

— Nej. Ärligt talat så är jag rätt trött på den frågan och spekulationerna. Vi är vänner. Nu är det i och för sig evigheter sedan vi pratades vid, men vi har känt varandra i nästan sex år, sa hon till Aftonbladet 2007."
"Tildes tystnad efter Runars uttalande
Så vad säger Tilde om allt detta? I ett meddelande till Hänt hälsar Amanda Hjärtmyr, pressansvarig för Efter fem, att Tilde de Paula Eby inte vill uttala sig om den påstådda förlovningen med Runar Sögaard.

”Tilde har ingen kommentar”, skriver hon."
https://www.svenskdam.se/noje/runars-ord-om-brutna-forlovningen-med-tilde-de-paula-dumpad/8975961
https://www.hant.se/noje/tilde-de-paulas-svar-efter-avslojandet-om-forlovningen-med-runar-sogaard/6753155
https://www.expressen.se/noje/runar-sogaard-skriver-om-relationen-med-tilde-de-paula-i-ny-bok/
Det finns något på nätet om när Rune fyllde 40(?) och hyrde något stort i skärgården och Robert Wells flögs in med helikopter. Det hände något på efterfesten och Tilde stannade kvar med Rune. Jag tror han ville bli ihop med hennne då, men det är bara de som vet vad som egentligen hände.
Citera
2023-08-20, 23:03
Medlem
För hennes del var det en kort flirt som hon snabbt insåg inte kunde bli nåt, för hans del blev han dissad precis när han hade börjat få stånd och det sved
Citera
2023-08-20, 23:26
Medlem
Lika sjuk som norskan Ebba Busch- Usch!
Citera
2023-08-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Mannen hette Trulsen i efternamn och var inte fotbollsspelare utan fotomodell, bara googla hans namn som kommer artiklar med historien upp.

Dessutom var detta 1996 och inte nio månader innan Amadeus föddes.

Dock är Amadeus som sagt inte alls lik Fulnar vare sig till begåvningsprofil, utseende eller personlighet. Det borde Fulnar fundera över

Just det! Trulsen hette han i efternamn och sades vara fotomodell. Carola träffade honom på franska rivieran sommaren 1996. Enligt Trulsen själv sökte Fulnar upp honom på hans kontor i Oslo och (försökte i alla fall ge honom en smäll), samt hotade honom verbalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in