2023-08-20, 20:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nu tror jag inte att vi gör det men herrejävlar vilken lättnad det hade varit att gå om tre lag och ha +2 i poäng innan Varberg på hemmaplan väntar.

Kryss skulle jag lätt ta på förhand men det kommer bli tufft.

Det finns en sorts underlig humor i sådana här situationer, när folk vill se samma resultat i vissa matcher, men ett helt motsatt i andra.

Vad man åtminstone kan dela hela tiden är ångesten.
Citera
2023-08-20, 20:09
Medlem
berger.s avatar
Nästan lite besviken hade hoppats på den mest attraktiva superettan i mannaminne om både Göteborg och AIK dimpit ner där. Göteborg verkar nu tagit sig samman två raka vinster.
Citera
2023-08-20, 20:11
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Nu tror jag inte att vi gör det men herrejävlar vilken lättnad det hade varit att gå om tre lag och ha +2 i poäng innan Varberg på hemmaplan väntar.

Med tanke på hur sjuk Allsvenskan är så kan AIK absolut vinna imorgon. Även om sannolikheten är låg.
Citera
2023-08-20, 20:12
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berger.
Nästan lite besviken hade hoppats på den mest attraktiva superettan i mannaminne om både Göteborg och AIK dimpit ner där. Göteborg verkar nu tagit sig samman två raka vinster.

Men nu möter ju Göteborg först Häcken (hemma) och sedan Malmö (borta).
Tveksamt om dom ens får 1 poäng på dom matcherna.
Citera
2023-08-20, 20:19
Medlem
Pillenfilles avatar
Krajl hade blivit matchhjälte om han inte hade halkat. Spelade sig fram bra men sen kunde han inte få kraft till ett bra skott pga halkningen. Synd, men vi är verkligen inget bortalag i år. Blir nog ett till kryss i listerlandet.

Men nu till Malmö: Vad var grejen med liveframträdandet under inmarschlåten. Såg fyra ungdomar stå knäböjda där också. En blm-kupp?
Citera
2023-08-20, 20:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis

En gyllene chans för Elfsborg nu då
Citera
2023-08-20, 20:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Har man fått nog av Rydströms "Rulla runt bollen" fotboll än i Malmö lägret? Så otroligt lättlästa och trista. Säger sig själv med tanke på hans statistik mot Kim och Totte. Inte några taktiska genier direkt men behövs inte för att sätta upp laget mot Rydström. Att man ändå är topp tre har och göra med råa kvaliten i truppen. Men då skulle man lika gärna kunna sätta dit någon juniortränare och spara på lönen. Men lär inte hända något tror ledningen har tålamod.

Även i DIF borde man byta, men samma där tror jag tålamodet håller sig i ledningen. Kim och Totte har fått ut det dom kan. Absolut gjort ett bra jobb men har man ambitioner att gå framåt behövs byte. Hanteringen av spelartruppen lämnar mycket i övrigt att önska. Likaså kommunikationen. Fotbollen man får ut av truppen är lika stel och trist som i föregående lägret, fast med annan taktisk utgångspunkt.

0-0. Kunde väl inte speglat dessa två lag bättre. Riktig mellanmjölksäsong.
Citera
2023-08-20, 20:46
Medlem
Citat:
Inte för att jag tror att blåvitt slår Häcken. Men Med tanke på att blåvitt slog Djurgården. Samma Djurgården som spelade oavgjort mot Malmö så kan mycket hända.
Men hav tröst. Jag tror nämligen att både blåvitt och AIK klarar sig. Värre ser det ut för bla Sirius och Halmstad.
Varberg får naturligtvis svårt att klara sig kvar. Men först ska AIK klara av att slå Norrköping.
Citera
2023-08-20, 20:48
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Inte för att jag tror att blåvitt slår Häcken. Men Med tanke på att blåvitt slog Djurgården. Samma Djurgården som spelade oavgjort mot Malmö så kan mycket hända.
Men hav tröst. Jag tror nämligen att både blåvitt och AIK klarar sig. Värre ser det ut för bla Sirius och Halmstad.
Varberg får naturligtvis svårt att klara sig kvar. Men först ska AIK klara av att slå Norrköping.

Vem trodde för några omgångar sedan att HBK skulle bli indragna i bottenstriden?

Nu tar typ alla för givet att HBK kommer vara ett av dom 3 lagen i slutet. Men dom får ju skylla sig själva när dom trodde att allt var klart så går dom och torskar 0-5 mot seriens absolut sämsta lag på hemmaplan.
Citera
2023-08-20, 21:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Vem trodde för några omgångar sedan att HBK skulle bli indragna i bottenstriden?

Nu tar typ alla för givet att HBK kommer vara ett av dom 3 lagen i slutet. Men dom får ju skylla sig själva när dom trodde att allt var klart så går dom och torskar 0-5 mot seriens absolut sämsta lag på hemmaplan.

Det är ändå tre lag som skall gå förbi dem. De har det bästa läget där... om de tar några poäng.
Citera
2023-08-20, 21:54
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Japp samma här är nöjd med ett X men drömmen är att vi vinner. Sen har vi Varberg och Bruket hemma bla som är riktiga 6 poängs matcher.
Citera
2023-08-20, 22:50
Medlem
Citat:

I år har AIK högre poängsnitt borta än hemma (om man nu ska greppa efter halmstrån).

Dock sex hemmamatcher kvar, så var det med den fördelen. ; )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in