Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Vi är "fria och demokratiska" länder bara vi gör som USA säger annars haglar sanktionerna, statkupper avlöser varandra eller vi kan till och med bli sönderbombade. Se bara hur man styrde in Ukraina i denna konflikt med statskuppen 2014. Före det var verkligen Ukraina fria och demokratiska men dock med ett korruptions och oligarkproblem.
Tror du verkligen att länder utanför väst inte har humanism, lag och ordning? Du tror alltså på Borells rasistiska tes om trädgården? Vi har heller ingen korruption, lögner och brott mot mänskliga rättigheter? Vilken värld lever du i? EU:s gemenskap och frihet? Du verkar ha missat Bryssels hot om sanktioner mot Polen men även problemen Ungern har med makten där ...
USA och väst har tvingat fram auktoritära styren eftersom annars skulle det se ut som på många ställen i Afrika. Det är bara Sydkorea, Taiwan och Japan USA satsat pengar i under kalla kriget och då för att marknadsföra kapitalism och få billig arbetskraft. Man har också tvingat fram BRICS som gemenskap och organisation och dom ställer inga krav på reformer där länders resurser ska säljas ut och göras till vasaller.
Men du gillar Kievregimen och deras hat, förföljelser av rysktalande och oliktänkande? Du gillar deras kamp mot religonsfrihet och pressfrihet? Du kallar det för demokrati då enbart USA, EU och NATO-vänliga krafter får verka politiskt? Du gillar deras dyrkan till massmördaren och nazisten Banderas? Bara ett land som Ukraina, Saudiarabien, Qatar är västvänliga och lyder gå det bra eller hur. Nu verkar många gå över till BRICS men ändå.
Jaså man är psykstörd nu också och inte bara kommunist, fascist, lögnare och så mycket annat. Har du märkt att jag mycket sällan kallar ditt gäng sådant. Jag förstår att ni är hjärntvättade och lurade. Jag förstår att ni verkligen tror på maktens lögner och då anser jag att det inte riktigt gör er till lögnare utan bara vilsna viljelösa människor. Jag försöker göra en liten insats här och väcka er ur era fantasibubbla så ni kan komma tillbaka till verkligheten och börja bygga på vårt land istället för leka amerikanska demokrater.
Är det inte tråkigt och jobbigt att alltid leva med den där offermentaliteten?
Fattar inte hur ni ryssar orkar att alltid vara offer. Jävligt patetiskt är det också.
Speciellt som det är påhittat för att hålla er på plats.
https://svenska.yle.fi/a/7-10039924
Tyvärr så passar ju offermentaliteten även våra egna konspirationsteoretiker också, vilket ju är varför många i den gruppen är proryssar.
Antar att allt blir lättare om man kan skylla sin egen situation på allt från judar till Nato till allt möjligt.
Men man är alltid själv ansvarig för sin egen välgång, så ta nu för fan och ta dig i kragen och sluta sitt här och lipa för en massa påhittade oförrätter.
Du är riktigt patetiskt med ditt självömkande!
Ryssjävlarna har helt själva satt sig i denna sits och förtjänar precis allt som kommer emot dem nu!
Och det är INGEN annans fel!