2023-08-18, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag ser inte kopplingen. Och du vi verkligen förolämpa mig genom att hänga ut mig min mor om och om igen. Håll dig borta från dessa förolämpningar om du vill uppfattas som seriös.
Kopplingen är att du extrapolerar och tror att det som gällde din mor gäller alla kvinnor.

Det är din morsa du snackar om men låtsas att det också är resten av världens kvinnor som är såna.
Citera
2023-08-18, 22:20
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Kopplingen är att du extrapolerar och tror att det som gällde din mor gäller alla kvinnor.

Det är din morsa du snackar om men låtsas att det också är resten av världens kvinnor som är såna.
Du har missuppfattat mig. Alla kvinnor jag mött personligen och de jag även sett p TV som Romson liptar förr eller senare när de inte får sin vilja igenom.
Citera
2023-08-18, 22:29
Avslutad
Citat:
Du har missuppfattat mig. Alla kvinnor jag mött personligen och de jag även sett p TV som Romson liptar förr eller senare när de inte får sin vilja igenom.
Ja precis. Till exempel har du mött din morsa och hon är sån.

Men alla andras morsor som inte är snyltande lipsillar på barnstadiet har du inte mött och inte sett på tv heller.
Citera
2023-08-18, 22:38
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ja precis. Till exempel har du mött din morsa och hon är sån.

Men alla andras morsor som inte är snyltande lipsillar på barnstadiet har du inte mött och inte sett på tv heller.
Alla kvinnor, inklusive min mor, är lipsillar. Kvinnor kan inte hantera besvikelser på någon annat sätt. De lipar istället för att vara en man. Vilket de inte kan självklart. De är ju kvinnor. ´

Det är därför kvinnor är sedda som svaga och odugliga.
Citera
2023-08-18, 22:41
Avslutad
Citat:
Alla kvinnor, inklusive min mor, är lipsillar. Kvinnor kan inte hantera besvikelser på någon annat sätt. De lipar istället för att vara en man. Vilket de inte kan självklart. De är ju kvinnor. ´

Nej, alla kvinnor är inte som din mor snyltande lipsillar på barnstadiet som inte duger annat till än föda barn som vilken kossa som helst. Sorry.
Citera
2023-08-18, 22:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Nej, alla kvinnor är inte som din mor snyltande lipsillar på barnstadiet som inte duger annat till än föda barn som vilken kossa som helst. Sorry.
Jo, alla kvinnor är det. Om du inte insett det har du inte träffa kvinnor. Och du är inte en kvinna själv (jag tar tillbaka anklagelsen att du skulle vara kvinna).
Citera
2023-08-19, 02:06
Avslutad
Citat:
Jo, alla kvinnor är det. Om du inte insett det har du inte träffa kvinnor. Och du är inte en kvinna själv (jag tar tillbaka anklagelsen att du skulle vara kvinna).
Så sluta då påstå att jag förolämpar din mor genom påtala att hon var en snyltande lipsill som fastnat på barnstadiet och det enda hon klarade av var att föda barn som vilken kossa som helst klarar av.

Sån var hon, din mamma. Dög ingenting till.
Citera
2023-08-19, 02:18
Medlem
Konstnarren5s avatar
Kvinnor och män är funtade och skapade lika men ändå inte. Avgörande skillnader finns. Dessa går inte att resonera eller operera bort. Kvotering och feminism är uttryck för önsketänkande och maktmanipulationer.
Citera
2023-08-19, 02:29
Medlem
Citat:

Så vad gör män som mår dåligt? Om de inte får visa sig "svaga"/inte får vara "lipsillar"?
Tar livet av sig kanske? (Män är överrepresenterade i självmordsstatistiken/mindre chans till överlevnad än kvinnor pga. att män tar till med drastiska metoder att ta sina liv på. Samt också inte alltid vågar vara modiga och visa sig som "svaga lipsillar").
Tar till flaskan kanske?
Dödar folk kanske?

Kanske är det bra (för både kvinnor och män) att ibland ha modet att gråta/visa sig "svag"? Att detta faktiskt kan rädda deras liv? Kvinnor är helt klart bättre på den formen av överlevnad: att våga be om hjälp/visa sig svaga, räddar deras liv när den psykiska hälsan tryter.
Har den tanken slagit dig?
Senast redigerad av TomatKungen 2023-08-19 kl. 02:33.
Citera
2023-08-19, 12:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Lite mindre kort och tjafsande ton mellan vissa användare, så vi slipper radera inlägg av dem, tack // Mod
Citera
2023-08-19, 19:11
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Så sluta då påstå att jag förolämpar din mor genom påtala att hon var en snyltande lipsill som fastnat på barnstadiet och det enda hon klarade av var att föda barn som vilken kossa som helst klarar av.

Sån var hon, din mamma. Dög ingenting till.
Min mamma var helt okej, sluta referera till henne tack.
Citera
2023-08-19, 19:19
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så vad gör män som mår dåligt? Om de inte får visa sig "svaga"/inte får vara "lipsillar"?
Tar livet av sig kanske? (Män är överrepresenterade i självmordsstatistiken/mindre chans till överlevnad än kvinnor pga. att män tar till med drastiska metoder att ta sina liv på. Samt också inte alltid vågar vara modiga och visa sig som "svaga lipsillar").
Tar till flaskan kanske?
Dödar folk kanske?

Kanske är det bra (för både kvinnor och män) att ibland ha modet att gråta/visa sig "svag"? Att detta faktiskt kan rädda deras liv? Kvinnor är helt klart bättre på den formen av överlevnad: att våga be om hjälp/visa sig svaga, räddar deras liv när den psykiska hälsan tryter.
Har den tanken slagit dig?
"Kanske är det bra (för både kvinnor och män) att ibland ha modet att gråta/visa sig "svag"?"

Glöm det. Det är kvinnliga tankar. Det är inte attraktivt eller möjligt för män.

Kön är inte en social konstruktion, där man kan "tänka om". Våra gener skapar vårt kön och personlighet hårt. Alla som har barn där man tror "god uppfostran" kommer att ändra barnets beteende fundamental vet att "social konstruktion" är en bluff och inte finns överhuvudtaget.

Generna styr helt och hållet.

Jag grät som barn, som alla barn. Efter puberteten gråter jag aldrig. Kvinnor gråter ofta. Nånting händer i puberteten med oss. Kvinnor söker kontakt med andra kvinnor och gråter ofta. Män tar livet av sig.

Det är inte en social konstruktion. Det är genetiskt. Män hanterar saker själva. Inklusive ta livet av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in