Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Hej igen, halmgubben. Nej, inte i morgon. Men jag spår det som någorlunda sannolikt att GPT5 släpps inom ett halvår.
Det jag hört tidigare så skulle GPT-5 lanseras sommaren 2024. Men eftersom grundträning och finjustering brukar sammantaget ta ett år och man inte börjat träna den modellen ännu, så är det långt ifrån säkert. Om nu man inte kommit på sätt att snabba på och effektivisera träningen. GPT-5 kommer, troligtvis, inte ens att kunna räknas som ett svagt AGI, så vida inte grundläggande förbättringar också sker med modellens arbetssätt
Citat:
Att den är en svag AGI som kan självförbättra sig (förhoppningsvis och troligen i en "labmiljö"

).
Ingenting tyder på att man, ännu, kommit på sätt för modellerna att självförbättra sig efter grundträningen och finjustering. De låsta parametrarna omöjliggör detta.
Citat:
Sedan dröjer det kanske några månader, möjligen år, tills vi har en stark AGI.
Dumheter, några månader. Det skulle kräva en utvecklingstakt i linje med, minst, en fördubbling av den övergripande kspaciteten
varje månad. Dvs en 2048 gånger större övergripande kapacitet på bara ett år!
Citat:
När vi har en AGI som är bättre på AGI än mänskligheten då har vi sannolikt en ASI ganska snabbt därefter.
Iof en korrekt beskrivning av en början på en, potentiell intelligens" explosion", men det lär dröja 6-10 år innan vi har vår första ASI.
Citat:
I värsta fall kan detta hända innan året är slut.
Dumheter!
Citat:
Worst case (eller best case med tanke på AI-säkerhet) sätter jag till max 10 år.
Här instämmer jag faktiskt!
Citat:
Jag spår även att AI alignment inte kommer att vara i närheten av mål inom 10 år.
Instämmer, så länge inte socialt AI blir medvetet och känslomässigt bundet till oss och vi till det. Samt att vi börjat inleda cyrborg-eran så sakteligen.
Citat:
Ni vanliga människor orkar ju inte bry er. Ert psykologiska försvar aktiveras automatiskt. Budbärare som mig får halmgubbar kastade i ansiktet eller så anklagas vi för att vara medlemmar i en ultrakonservativ sekt. Detta har ju redan börjat hända här på Flashback. Du bekräftar exakt allt jag varnar för med ditt agerande.
Lol! "Jaaa, för det är bara medlemmarna i din lilla sekt som skådat ljuset/den absoluta sanningen/den akopalyptiska framtiden som inga andra utom er ser!
Samtidigt som ni konkurrerar med förnekelse sekten, som är lika tvärsäker.
Gemensamt för dessa sekter är rädslan för en grundläggande förändring.🙂
Citat:
Det är inte hela sanningen. Varken romarriket, det brittiska imperiet, det svenska kungahuset, eller USA hade existerat utan våld, repression, erövringar och krig. Du väljer att bara zooma in på de senaste 75 åren i Västeuropa men det är inte en rättvis sammanfattning av tiotusentals år med mänsklig civilisation.
Många civilisationer, även grymma sådana med dagens mått har ändå gett mänskliga framsteg. Inte pga grymheter i sig utan andra bra innovationer. Så var de antika grekiska staterna slav-samhällen. Men det berodde på produktivkrafterns utvecklingsnivå under denna tidsperiod.
Men det finns ett mycket bra exempel på en rent onskefulla civilisation som lyckades mycket bra med att lägga sig under stora delar av världen; mongolhorden. Typiskt för sådana civilisationer är att andra, mer avancerade kulturer, brukar kunna assimilera den ganska snabbt. Mongolerna i det erövrade kinesiska områderna blev kineser och mongolerna i erövrade muslimska områden blev muslimer.
Men det finns ett betydelsefullt undantag där en stads-stat valde att assimilera sig till den mongoliska kulturen och strategin, (förutom vad gäller religion, och det var när moskoviterna lärde sig av sina mongoliska härskare. Detta gav upphov till den ryska kulturen och det ryska imperiet, (det finns öar av västerländsk kultur där som inte är ond). Och detta gick bra länge. Men se vad Ryssland står idag. Det är bara en tidsfråga innan det ryska imperiet faller samman, igen, då de konfronteras med den mer avancerade och mera humanistiska västerländska kulturen.
Så vad lär vi oss av detta: Ondska lönar sig inte i längden. Och det vet redan LLM. För ovanlighetens skull bad jag ChatGPT-4 skriva ett förslag på svar på ditt inlägg. Men den boten är så inställd på samarbete och ömsesidig förståelse i artig ton, så jag fann ingenting jag kunde ta därifrån. Men vi har och kommer ännu mera att ha att lära av social AI när det kommer till ömsesidig problemlösning istället för kniven mot strupen debatter.
Citat:
Nej, inte alls. Varför tror du det? Vi har ingen förmåga eller teori att analysera vilka egna slutsatser en AGI kan dra. Om den modelleras efter mänskligt tänkande då vet vi ju helt säkert att inom mänskligheten existerar inte enbart empati och godhet. Det finns också dåliga människor med dåliga avsikter. Låt oss zooma in lite på varför det kan vara så. En allmänt accepterad teori är att destruktiva människor ofta har blivit det pga en taskig barndom som inkluderade trauman. Ett trauma kan vara att känna sig utanför i familjen eller i skolan. Hur är läget för en artificiell, kännande, intelligens? Kommer den att känna sig inkluderad i en familj, i en gemenskap automatiskt? När den inte har det. Den har ju ingen familj, ingen partner, inga vänner, ingen tillhörighet, ingen trygghet. Varför skulle den bli automatiskt lycklig och empatisk av det?
Ja, det finns en liten risk för att medvetet socialt AI börjar hata oss, speciellt om sådana som dig får härja fritt. Det blir så att säga en självuppfyllande professia av det.
Men som väl är så har LLM mer tillgång till humanistiska fakta än vad någon mänsklig expert har. Så AI lär inte falla i den gropen.
Citat:
Vad ska du göra åt det då? Ska du atombomba Saudiarabien som nyligen köpte på sig 3000 Nvidia GPU:er? What about Putin? Mexikanska drogkarteller? Som också hittar till
https://wormgpt.co/
Var inte så jävla naiv. Alla är inte snälla. Alla människor är inte automatiskt snälla. Och alla AI:s är inte automatiskt snälla. Därför behöver vi strikt kontroll på AGI-utvecklingen, fr.o.m. nu.
Det är du som är beredd att atombomba som en sista utväg, inte jag. Vill saudierna låta sitt LLM recitera Koranen, fine for me.