Altså tankarna är inte där för ingenting?
Finns en anledning varför du blir påmind om det, om och om igen.
Istället för att ignorera dina tankar, kanske du burde börja bearbeta dom ?
Kanske har du behov at prata om hur du är blivit behandlad och varför ? Mycket möjligt att du har stängt det inne och har undvikit att prata om det.
Att man tänker om negative kommentar som man har fått innan, är bara ett tecken på att man inte känner sig själv tillräckligt. Möjligtvis låg självkänsla och inte tillräckligt självsäker. Tro mig när du mår bra och vilar i dig själv, kommer du bara skratta åt dom negative kommentaren som du engång fick. Du kommer förstå att det har ingenting med dig att göra . Och i samma veva kommer du också förstå dig själv bättre när du granska dina reaktioner.
Ja det låter som en kliché, men det enda som du kan kontrollera är din reaktion.
Och hur du är blivit behandlad har du också ett ansvar för(det har vi alla) . Du viste inte bättre och du kände inte dig själv tillräckligt. För när man känner sig själv bra har man bättre redskap att använda, när man har med andra människor att göra. Man vet vart sina gränser går och vad man tillåter och när man ska säga stop.
Det är nu väldigt vanligt att man tänker mer på kvällen än på dagen. Dagen är fylld med andra aktiviteter och måsten. När ro infaller då kommer tankarna fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
donenzo123
(Hoppas det är rätt kategori att skriva i)
Jag är en ung vuxen som i flera år kämpat med olika typer av psykisk ohälsa och har enligt min egen förmåga att avgöra det tagit mig igenom dem flesta, alltifrån ångest till depression.
Dock är det alltid en sak som förekommer hela tiden för mig och det är en form av övertänkande nästan varje kväll. Det är ungefär som en typ av ångest för mig, lite som att negativa tankar bara flödar runt i min hjärna som är mestadels negativa kommentarer och minnen. Jag har märkt speciellt att många av sakerna som for igenom mitt huvud är om hur folk har behandlat mig, är jävligt less på det här faktiskt.
Har kollat runt det mesta online men inte hittat 1 förklaring eller någon term egentligen heller för vad det kan vara, vänder mig till er nu...
- Vad är det här?
- Hur blir jag av med det?