Citat:
Om M var med i köket, vart gick hon då sengångarsteg med tfn 2.19-2.26?Jag sätter min slant på att mordet skedde i badrummet mellan 02:35-02:40, och där hade Maja inte med telefonen. Om vi bara pratar om M så tror jag hon la ifrån sig sin telefon (precis som J) direkt när dom kom till lägenheten. Hon plockar upp den (ur laddaren?) en gång innan mordet och gick då runt lite med den. Sen la hon ner telefonen igen och tittar på kl (eller stänger av ljudet?) 02:33.
02:43 är planen igång med att sopa igen spår och J är i färd att lämna lägenheten. M plockar då upp telefonen så dom snabbt lan varsko varandra. T ligger då kvar i badrummet medans M samlar ihop saker, irrar omkring eller vad hon nu gör. Men efter ett par minuter sätter hon sig i vardagsrummet och stirra ut i tomma intet med telefonen i handen utan att röra sig. Efter hon svarat på sms t sitter hon lvar tills J kommer tillbaks och hon rör inte telefonen förens dom är tillbaks kl 05:20.
02:43 är planen igång med att sopa igen spår och J är i färd att lämna lägenheten. M plockar då upp telefonen så dom snabbt lan varsko varandra. T ligger då kvar i badrummet medans M samlar ihop saker, irrar omkring eller vad hon nu gör. Men efter ett par minuter sätter hon sig i vardagsrummet och stirra ut i tomma intet med telefonen i handen utan att röra sig. Efter hon svarat på sms t sitter hon lvar tills J kommer tillbaks och hon rör inte telefonen förens dom är tillbaks kl 05:20.
Eller var det då gruffet startade, hon hade tfn på sig och tog ett steg hit och ett steg dit? Men vad hände då 2.26-2.33?
Om det var som hon berättade, kan hon haft tfn på sig och lullat ut till J och T i köket 2.19 och sedan tillbaka till fåtöljen/ sängen.
Kanske hörde hon att T skulle bege sig 2.33, kollade klockan och la sedan tfn där hon befann sig.
Vad hon därefter gjorde fram till 2.43 hänger I luften, satte hon i öronproppar och blundade hårt eller gick hon till toa och bistod J med att hålla T.