2023-08-18, 21:10
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hoppas att det blir så. Börjar bli löjeväckande med detta sovande i tid och otid vilket naturligtvis inte är sant. Om han får henne att sluta ljuga så blir det nog ändå knepigt att klara sig ur situationen. Intressant att se hur det läggs fram nästa gång.

Visst, så är det. Hon kommer få ett ganska långt straff, tror jag. Även om hon lägger upp all skit på bordet nu. Om hon fortsätter att ljuga kommer straffet däremot bli längre.

Det är vad jag tror.

Så nu gäller det för adv Gillberg att navigera rätt och riktigt i den juridiska snårskogen. En stor utmaning i det här fallet.
Citera
2023-08-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Ja hon kommer att få ett långt fängelsestraff. Men inte livstid.

Tror inte heller livstid.
Citera
2023-08-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ja hon kommer att få ett långt fängelsestraff. Men inte livstid.

Ja, jag kan inte se att Hellm*n kommer att lättvindigt bara frisläppas efter det, att Göta Hovrätt har avslutat ärendet.

Läser man med noggrannhet, så framgår det mycket klart och tydligt att Hellm*n inte har hållit sig till den egentliga sanningen vilket redan är genomskådat av TingsRättens tidigare dom.

Hellm*n gör nog allt vad som står i hennes egen makt att kunna slinka ur rättvisans nät vilket hon än så länge sitter fast i, likt en fluga i ett spindelnät och ju mer, hon kommer att trassla in sig, desto svårare kommer hon få att kunna nå ut i friheten.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2023-08-18, 21:30
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om hon går från sängen 02:43 och pratar en stund med JJ och lägger ifrån sog mobilen i t.ex köket så är det först 02:48 som hon går in i badrummet. Är mobilen utanför så måste hon lämna badrummet för att svara JJ vid kl. 03. Sen så förflyter ytterligare 9-10 minuter då hon enligt henne själv är i badrummet.

Mår hon dåligt så kan det vara bra att vara i badrummet men då kan endast syftet vara att vara nära toan pga kräkkänsla. Annars så är nog nåt glas resorb och sängliggande att föredra. Däremot så kan hon ju ha drabbats av s k ”racersäng” och kan inte ligga ner. Hade fhl frågat lite närmare vad själva vistelsen i badrummet under 17-25 minuter innebar så hade kanske en del klarnat.

Hm ja, varför gjorde de inte det? Förhörsledarna är skickliga men har ändå inte nått hela vägen fram. Försiktiga pga Majas svårigheter?

Ibland ljuger Maja (rätt ofta) för att, som jag tror, skydda sig. Som hon är van vid fungerar rätt bra. Men nu fungerar det inte.

I Hovrätten kommer det bli ännu svårare att blidka Rätten med sådant som det var i TR. Nu har det också framkommit mer bevis/ indicier m. Inte minst tekniska.

Så tack för ditt bidrag till att sanningen iaf tekniskt kommer fram.
Citera
2023-08-18, 21:47
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag har lite funderingar.

Jag så nånting längre bak i tråden att M inte hade sin mobil med sig i skogen.
Rätta mig om jag minns fel.

Vems mobil lyste upp när de dumpade T?

Kan man se hur länge den lös?

M fotade ju ett rådjur.

Vilken mobil och vilken tidpunkt?

Tror nog att Avel har svaret, kanske.
Citera
2023-08-18, 21:52
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

M fotade ju ett rådjur.

Det var JJs mobil som var med i skogen. MH lyste med den i skogen då att JJ skulle kunna se bättre. MHs mobil var kvar i lägenheten.

Rådjuret fotograferades flera timmar tidigare. Med MHs mobil.
Citera
2023-08-18, 22:05
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Det var JJs mobil som var med i skogen. MH lyste med den i skogen då att JJ skulle kunna se bättre. MHs mobil var kvar i lägenheten.

Rådjuret fotograferades flera timmar tidigare. Med MHs mobil.

Okay, tack.

Jag trodde hon tog rådjuret när det kom tillbaka från skogen.

Men när togs den bilden då. Tidpunkt? Vet Du när?

Hmm, jag måste nog skanna igenom Fuparna igen, suck...

Hittade den nu.

Protokoll Analys av extrahering BG117070-1 Maja, 2022-11-25 10:14 diarienr: 5000-K1226065-22 342
B 1877-22 Eksjö TR B 1877-22 Aktbil 153

Kl. 22:40:28 positionerar Majas telefon vid Kvarngatan i Vetlanda där även utestället
Nöjet är beläget.
Kl. 22:53:40 sker en betalning via Apple Wallet med ett koppat MasterCard från
Swedbank. Beloppet avser 134 SEK. Status för betalningen är ”pending” (väntande).
Kl. 23:41:07 kopplar Majas telefon upp mo WiFi nätverket ”VetlandaBowling”.
Kl. 00:05:53 registreras ytterligare ett betalningsförsök genom Apple Pay á 134 SEK.
Status för transaktionen är dock ”rejected” (avvisad).
Kl. 01:05:42 försöker Maja ringa till Johanna men samtalet besvaras ej.
Kl. 01:45:03 startar kamera applikationen i telefonen och en film spelas in (IMG_1971).
Platsen är korsningen Storgatan/Klockaregränd. Filmen förevisar ett rådjur mitt på
vägen och i bakgrunden hörs, utöver Maja, ytterligare två kvinnliga röster.
Skärmdump från den inledande sekvensen. I
mitten av bilden syns ett rådjur gå på vägen.
Det går inte höra exakt vad konversationen i
bakgrunden handlar om mer än att kommentarer
kring det sedda rådjuret görs. Stämningen i
bakgrunden och röstläget ger ett intryck av att
stämningen är fredlig och god.
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-08-18 kl. 22:12.
Citera
2023-08-18, 22:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Min bedömning är att stegserien 02:19 inte riktigt speglar ett toabesök. Den bör ha avbrutits eller så stökar MH rejält om på toan där för att hålla accelerometern i iPhoen igång. Hon går på plant underlag, byter inte till bil likt JJ gör under sin utdragna stegserie på väg hem från McD och MH fipplar inte med mobilen så det pågår många processer i mobilen så data kan behöva buffras innan den skrivs till appen.

Dessutom om MH har med sig mobilen in på toan då JJ är borta så lär den blin iggandes där när JJ kommer hem för det finns ingen aktivitet i den förrän 05:24 i o m stegserien som påbörjas i samband med att MH ska hem.

Och då säger Maja att när de kommer hem är mobilen vid sängen… om jag inte minns fel.

Kan inte kolla FUP, men är ganska säker.
Citera
2023-08-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

M fotade ju ett rådjur.

Helt riktigt att den inte var med i skogen.

Det finns uppgifter i fup som listar att JJ:s mobil används för att lysa med dess ficklampa ett flertal gånger.

Rådjuret fotades i en korsning inte långt från JJ:s bostad på väg hem från Nöjet. Då med MH:s mobil.
Citera
2023-08-18, 22:20
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag uppdaterade mitt inlägg så ladda om sidan.
Citera
2023-08-18, 22:22
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ja, jag kan inte se att Hellm*n kommer att lättvindigt bara frisläppas efter det, att Göta Hovrätt har avslutat ärendet.

Läser man med noggrannhet, så framgår det mycket klart och tydligt att Hellm*n inte har hållit sig till den egentliga sanningen vilket redan är genomskådat av TingsRättens tidigare dom.

Hellm*n gör nog allt vad som står i hennes egen makt att kunna slinka ur rättvisans nät vilket hon än så länge sitter fast i, likt en fluga i ett spindelnät och ju mer, hon kommer att trassla in sig, desto svårare kommer hon få att kunna nå ut i friheten.

Mvh/@JokerMannen
Klockren beskrivning det fetade och sann. Mvh /@Ziggarillen
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-18 kl. 22:33.
Citera
2023-08-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och då säger Maja att när de kommer hem är mobilen vid sängen… om jag inte minns fel.

Ksn inte kolla FUP, men är ganska säker.

Du menar kommer hem från skogsrundan?

Då betyder det att stegserien som påbörjas 02:43 och avslutas 02:48 avslutar vid sängen. Och där ligger den sedan tills 05:24 när hon åker hem.

Det skulle alltså betyda att MH går upp och pratar med JJ, tar sedan mobilen 02:43 och går 48 steg under fem minuter och är då tillbaka vid sängen.

Då går hon alltså till sängen så snart SMS kommer (hon hör ett pling?) eller så är hon i sängen när SMS kommer.

För hon svarar relativt snabbt. 02:59:40 kommer SMS. 03:00:03 svarar MH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in