2023-08-18, 17:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
För de är livrädda att bevisen är överväldigande, då de redan vet att tröskeln att åtala en ex president är enormt hög:
Därav den svåra rädslan att bevisen och vittnen är så graverande att en eller flera fällande domar är mycket möjliga med en rättegång.

De tror vi inte märker deras rädsla, men den är så tydlig då de skriver så tokiga saker som att det är inga brott.
Och detta fast de är listade i åtalet.
(Oroa dig inte, nivån av nonsens och skräp kommer bara öka med rättegången, och tillslut kommer en gräns att de vägrar ta in ett enda ord som berättar att donalds gjort brott eller de andra 18st.)

Ja kanske. Men tror någon att någon kommer lägga ner åtalen pga vad som skrivs på ett forum i Sverige?
Citera
2023-08-18, 17:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja kanske. Men tror någon att någon kommer lägga ner åtalen pga vad som skrivs på ett forum i Sverige?
Skulle gissa de har läst detta på någon skräpforum/media från USA och att de försöker inbilla sig att "hitta" röster inte skulle vara ett brott.
Det intressanta är att 18st till är inblandade, vilket berättar det var ett omfattande försök att valfuska.(Och nu förstår man varför de ropat om valfusk och projicerat detta på demokrater, det tog ett tag, men nu förstår jag syftet med ropa detta och i hopp om rikta om blicken, och se hur det gick )
Citera
2023-08-18, 17:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Skulle gissa de har läst detta på någon skräpforum/media från USA och att de försöker inbilla sig att "hitta" röster inte skulle vara ett brott.
Det intressanta är att 18st till är inblandade, vilket berättar det var ett omfattande försök att valfuska.(Och nu förstår man varför de ropat om valfusk och projicerat detta på demokrater, det tog ett tag, men nu förstår jag syftet med ropa detta och i hopp om rikta om blicken, och se hur det gick )

Det kan ju mycket väl hända att inte alla fälls, men det är ju inte så att åklagaren fantiserat fram att det de gjort mycket väl kan vara straffbara handlingar. Dessutom är åtalen godkända av en jury. En jury som tog betydande personlig risk iom utslaget.

https://apnews.com/article/trump-georgia-indictment-threats-grand-jurors-b489aea1bf8210224d1500895830528d

Jurymedlemmarna har mottagit hot efter att deras namn och adresser publicerats på trumpvänliga sajter.

Åtalen kommer troligen leda till ytterligare åtal.
Citera
2023-08-18, 17:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det kan ju mycket väl hända att inte alla fälls, men det är ju inte så att åklagaren fantiserat fram att det de gjort mycket väl kan vara straffbara handlingar. Dessutom är åtalen godkända av en jury. En jury som tog betydande personlig risk iom utslaget.

https://apnews.com/article/trump-georgia-indictment-threats-grand-jurors-b489aea1bf8210224d1500895830528d

Jurymedlemmarna har mottagit hot efter att deras namn och adresser publicerats på trumpvänliga sajter.

Åtalen kommer troligen leda till ytterligare åtal.
Det är nog helt sant som du säger, alla dessa kommer nog inte fällas, då jag antar att bevisningen mellan dom är olika individerna är av olika nivåer.

Undrar varför de hotar de i åtalsjuryn som redan avslutat sitt jobb. för hota dom är ju helt menlöst nu.(Men skulle inte förvåna mig något väld kommer utföras mot dessa, för det är för vanligt att ignorera.)
Jag misstänker den taktiken är för att skrämma den riktiga juryn som kommer fria/döma donalds.

Det ska bli spännande och se nivå av bevisning och vittnen, för vi vet egentligen bara att donalds pressade raffenberger att "hitta" röster och sen att de försökt manipulera slutresultatet.(Den senare är dock höjt i ett dunkel vad som skett där.)

Och det viktigaste är väl att säga, detta ska prövas i rättssalen först och att vi egentligen inte vet så mycket om bevis och vittnen vad de berättar har skett.
Citera
2023-08-18, 18:38
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Hehe. Du försöker få ’Fulton’ låta som en liten bonnhåla. Sanningen är ju att det är Atlanta det handlar om med en miljon människor i invånare.

Åtalen är godkända av en åtalsjury. Varför denna hets att underkänna dem? Låt rättvisan ha sin gång.

Din tro hur berömt ett mug shot på Trump skulle bli är även skrattretande.

Åklagaren är en lokal åklagare i en stad, Ej federal, och caset gäller enkom Fulton county. Så ja en del av en stad, den delen med mycket drogproblem.

Åklagaren har lyckats med konststycket att lägga till Pennsylvania, Wisconsin och Arizona i sin indigntment, detta är givetvis ej tillåtet då hon inte har med dessa platser att göra. Hon skall fokusera på Fulton. Bara här visar hon sin fullständiga inkompetens.

Juridiska experter har nu fullständigt sågat denna indigntment då hela caset bygger på en RICO konspiration som åklagaren inte lyckas visa upp.

Detta kommer slå tillbaka mot Biden Crime Family (snacka om syndikat = RICO) när Trump är President 2025. Allt dom anklagar andra för har dom gjort själv.
Citera
2023-08-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Åklagaren är en lokal åklagare i en stad, Ej federal, och caset gäller enkom Fulton county. Så ja en del av en stad, den delen med mycket drogproblem.

Åklagaren har lyckats med konststycket att lägga till Pennsylvania, Wisconsin och Arizona i sin indigntment, detta är givetvis ej tillåtet då hon inte har med dessa platser att göra. Hon skall fokusera på Fulton. Bara här visar hon sin fullständiga inkompetens.

Juridiska experter har nu fullständigt sågat denna indigntment då hela caset bygger på en RICO konspiration som åklagaren inte lyckas visa upp.

Detta kommer slå tillbaka mot Biden Crime Family (snacka om syndikat = RICO) när Trump är President 2025. Allt dom anklagar andra för har dom gjort själv.

Det låter bra att just du säger att åklagaren är helt inkompetent. Och även att du säger att juridiska experter sågar hela åtalet.

Ditt avslut får dig dock att låta lite hysterisk.
Citera
2023-08-18, 18:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Va? Vad fick du federal ifrån? Detta handlar inte om federal brottslighet? Nu undrar jag om du vet vad detta handlar om?

Drogproblem? Vad har det med saken att göra? Det är väl snarare Brian Kemps (r) problem?

Kommer Trump någonsin bli president igen?
Citera
2023-08-18, 19:44
Medlem
Citat:

Jag är tacksam att du delger oss din uppfattning i denna fråga.

Nu är jag fullkomligt övertygad om att Fani Willis kommer att dominera stort inne i Rättsalen och tvinga ner Trump, hans medåtalade och deras advokater på knä och leverera ett antal mycket tunga åtal i denna domstolsprocess.

För har vi lärt oss något här på Flashback så är det att om man bara tar den motsatta positionen till vad Nixter hävdar, så får man rätt varje gång.

Jag hade önskat att vi diskuterade på en sida om aktier och börskurser i stället, då hade jag kunnat blanka alla dina köpråd och blivit så mycket rikare.

Nu får jag i stället glädja mig åt att det amerikanska rättssamhället tillslut fick Donald Trump, för vi vet ju innerst inne, bägge två, att Trump kommer att fällas.
Senast redigerad av Master.Palm 2023-08-18 kl. 19:53.
Citera
2023-08-18, 19:54
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag är tacksam att du delger oss din uppfattning i denna fråga.

Nu är jag fullkomligt övertygad om att Fani Willis kommer att dominera stort inne i Rättsalen och tvinga ner Trump, hans medåtalade och deras advokater på knä och leverera ett antal mycket ringa åtal i denna domstolsprocess.

För har vi lärt oss något här på Flashback så är det att om man bara tar den motsatta positionen till vad Nixter hävdar, så får man rätt varje gång.

Jag hade önskat att vi diskuterade på en sida om aktier och börskurser i stället, då hade jag kunnat blanka alla dina köpråd och blivit så mycket rikare.

Nu går jag i stället glädja mig åt att det amerikanska rättssamhället tillslut fick Donald Trump, för vi vet ju innerst inne, bägge två, att Trump kommer att fällas.

Fani Wills får nu nya saker att fundera över. En journalist har kommit över röster vid valet av henne som åklagare som visar att hon valts med falska röster.

Hon skyddar sig själv!

https://twitter.com/TalkMullins/status/1691844843180372219
Senast redigerad av Nixter 2023-08-18 kl. 20:22.
Citera
2023-08-18, 22:34
Medlem
HomoDeuss avatar
Kul att se hur clownens och GOPs anhängare gör allt de kan för att hänga ut och misstänkliggöra alla och envar som anses som ett hot. En individ kan först vara den bästa som finns, för att sekunden senare vara det värsta som finns och del av ”deep state”. Modus operandi är då att hänga ut denne offentligt och hitta/hitta på vad smuts man kan om denne. Typisk WT och losertaktik.
Citera
2023-08-18, 22:54
Medlem
siisters avatar
Citat:
Fani Wills får nu nya saker att fundera över. En journalist har kommit över röster vid valet av henne som åklagare som visar att hon valts med falska röster.

Hon skyddar sig själv!

Falska röster = hon vann sitt val. Och journalisten kom över rösterna eftersom alla kan göra det.
Citera
2023-08-18, 23:20
Medlem
Citat:

Hon skyddar sig själv!

Just det, en random Maga-keepsbärare hitta äntligen servern. Eller loggen, eller de kinesiska pappren, eller bevisen. Påt igen bara, nästa bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in