• 1
  • 2
2023-08-18, 18:18
Intressant detta lag, har funnits sedan 1935, har vad jag förstår inga fans, men nu på väg att ta sig upp i Allsvenskan.

Har nog aldrig hört talas om detta laget före årets säsong.

De har spelare bl.a från Spanien och Brasilien, vad jag kan läsa mig till https://sv.wikipedia.org/wiki/Utsiktens_BK

Vad hände, hur bra är de? Toppmöte ikväll Utsikten - Västerås.

Såg att Glenn Hysen mfl tränade laget 2010 - 2014.

Är detta ett gäng för Allsvenskan 2024?
Citera
2023-08-18, 18:50
Medlem
Antifa.Hooligans avatar
Blir lika meningslösa som BP.

Roligt dock om Ifk åker ur och Utsikten går upp
Citera
2023-08-18, 19:23
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Spelar de på bravida arena? Isf en rolig bortamatch nästa år. Om vi nu spelar allsvenskan då
Citera
2023-08-18, 19:25
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifa.Hooligan
Blir lika meningslösa som BP.

Roligt dock om Ifk åker ur och Utsikten går upp

Inget lag toppar Brommapojkarnas tråkighet. Vad hade de mot Gnaget, 5 pers? Ett jävla skämt till Stockholmslag. Ser gärna att de åker ut snarast. Utsikten borta toppar BP borta by far.
Citera
2023-08-18, 19:54
Medlem
snurresprettiss avatar
Leder i seriefinalen mot VSK just nu (2-0 i paus)

Grattis till Allsvenskan 2024.
Citera
2023-08-18, 19:59
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Inget lag toppar Brommapojkarnas tråkighet. Vad hade de mot Gnaget, 5 pers? Ett jävla skämt till Stockholmslag. Ser gärna att de åker ut snarast. Utsikten borta toppar BP borta by far.

Fast Utsikten har inte mer fans än BP haha.
Utsikten har färre fans än Häcken i Gbg, och det säger allt.
Citera
2023-08-18, 20:01
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fast Utsikten har inte mer fans än BP haha.
Utsikten har färre fans än Häcken i Gbg, och det säger allt.

Nä, men Grimta är ju också piss jämfört med Bravida.
Citera
2023-08-18, 20:14
Medlem
Utsiktens hemmaplan är Ruddalen, dvs samma som fd allsvenska Västra Frölunda. Det är bara denna säsongen man tvingats till Bravida pga Ruddalen byggs om. Nästa säsong i Allsvenskan lär man få återkomma till Ruddalen, får man anta. Rätta mig om jag har fel (någon mer insatt)?.

Kan ju tyckas Utsikten är okända, men de har länge länge legat i Div 1-2 och är liksom inget nytt uppkomlingsgäng. Man låg förresten i Superettan 2015, men det verkar bortglömt. Har väl funnits tråd om dom här innan, när de skulle storsatsa med en dokusåpastjärna vid rodret, för några år sedan. (har sökt men hittar inte den storyn nu)

Som sagt är Utsikten från Västra Frölunda, och har av olika anledningar tagit över rollen som ledande klubb i den delen av staden. Borde egentligen gå att locka en del publik till Ruddalen. Kollar man t ex Ratsit på postort Västra Frölunda så bor det nästan 62000 personer över 18 år där och stadsdelen är alltså nästan lika stor som t ex städerna Solna och Bromma. Men liksom i Stockholm är det ju bara 3 klubbar som gäller i Göteborg - ÖIS, GAIS och Blåvitt. Rent geografiskt skulle man kunna göra en Häcken och "stjäla" en del av Göteborg från de 3 stora klubbarna, men lyckades inte Västra Frölunda under sin tid i Allsvenskan så lär ju inte Utsikten heller göra det. Men 500 egna åskådare per match kan man nog skrapa ihop. Jämförelsen med BP är ganska tydlig.
Senast redigerad av Burkgurka 2023-08-18 kl. 20:18.
Citera
2023-08-18, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Utsiktens hemmaplan är Ruddalen, dvs samma som fd allsvenska Västra Frölunda. Det är bara denna säsongen man tvingats till Bravida pga Ruddalen byggs om. Nästa säsong i Allsvenskan lär man få återkomma till Ruddalen, får man anta. Rätta mig om jag har fel (någon mer insatt)?.

Kan ju tyckas Utsikten är okända, men de har länge länge legat i Div 1-2 och är liksom inget nytt uppkomlingsgäng. Man låg förresten i Superettan 2015, men det verkar bortglömt. Har väl funnits tråd om dom här innan, när de skulle storsatsa med en dokusåpastjärna vid rodret, för några år sedan. (har sökt men hittar inte den storyn nu)

Som sagt är Utsikten från Västra Frölunda, och har av olika anledningar tagit över rollen som ledande klubb i den delen av staden. Borde egentligen gå att locka en del publik till Ruddalen. Kollar man t ex Ratsit på postort Västra Frölunda så bor det nästan 62000 personer över 18 år där och stadsdelen är alltså nästan lika stor som t ex städerna Solna och Bromma. Men liksom i Stockholm är det ju bara 3 klubbar som gäller i Göteborg - ÖIS, GAIS och Blåvitt. Rent geografiskt skulle man kunna göra en Häcken och "stjäla" en del av Göteborg från de 3 stora klubbarna, men lyckades inte Västra Frölunda under sin tid i Allsvenskan så lär ju inte Utsikten heller göra det. Men 500 egna åskådare per match kan man nog skrapa ihop. Jämförelsen med BP är ganska tydlig.
Heter de inte utsikten pga utsikten från vattentornet i slottskogen? Dvs är de verkligen från Frölunda?
Citera
2023-08-18, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Heter de inte utsikten pga utsikten från vattentornet i slottskogen? Dvs är de verkligen från Frölunda?

aha, jo, det stämmer ju. Men verksamheten har man i Frölunda vid Ruddalen och min poäng var att det bor jäkligt mycket folk däromkring. Publikunderlaget finns liksom, men inte intresset.

Om man förtränger det där med att "de hör inte hemma i Allsvenskan", så kanske man förresten istället kan fascineras över storyn och historien.

https://www.utsiktensbk.se/About

Grämer mig lite att jag inte har någon koppling till klubben, historiskt. (Har ju mina rötter i västra Göteborg).
Senast redigerad av Burkgurka 2023-08-18 kl. 20:31.
Citera
2023-08-18, 20:36
Medlem
Tycker det är kul när nya lag dyker upp.
Citera
2023-08-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
aha, jo, det stämmer ju. Men verksamheten har man i Frölunda vid Ruddalen och min poäng var att det bor jäkligt mycket folk däromkring. Publikunderlaget finns liksom, men inte intresset.

Om man förtränger det där med att "de hör inte hemma i Allsvenskan", så kanske man förresten istället kan fascineras över storyn och historien.

https://www.utsiktensbk.se/About

Grämer mig lite att jag inte har någon koppling till klubben, historiskt. (Har ju mina rötter i västra Göteborg).

Hade man inte spelat på Bravida hade jag gått och kollat några matcher i år. Tror det kan vara ganska vanligt också bland andra inflyttade fotbollsintresserade som kanske inte har hur lätt som helst att komma loss från småbarn eller annat.

Jag är inte säker på att man uppgraderar Ruddalens fotbollsarena tillräckligt för att den ska få vara allsvensk. Man har hållit på med bandyhallar och grejer men har inte märkt att de byggt vid huvudfotbollsplanen. Ska försöka gå förbi till helgen och se vad de gör.

Värt att notera att man inte har någon verksamhet för barn. Bor som sagt i trakten och vår son fick inbjudan till prova-på fotboll från Västra Frölunda och Slottskogen/Godhem (Frölundas version inte i ruddalen konstigt nog, SGs i ruddalen?).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in