Citat:
Ursprungligen postat av
starzkis
Hahaha vad fan yrar du om? Eips och github? Där "hänger" utvecklare och dylikt inte gemene man, det kan mao omöjligen vara det största forumet, discords och telegrams hittar folk nästan uteslutet till via twitter men visst är de två mycket aktivare och populärare.
Du leker mycket kunnigare än vad du egentligen är, men låt oss inte gå för off topic nu, egentligen handlade ju detta om att du definitivt inte förutspådde ftx kollaps.
Du är ju helt hjärndöd. "Gemene man" är ffs samma shitcoin-köpare som du själv. Sen är du en loser som följer de procentuellt få ledare/influencers ni andra spån samlar er kring, men de har inte mer att göra med den här marknaden än du - de är bara populärare än dig.
Det handlar inte om att förutspå någon kollaps, det handlar om att veta om att SBF var en scamer och att hela FTX-spektaklet var shady så in åt helvete. Det var alltid ren tradfi. Scamern själv - SBF - var till och med fullt öppen med den biten. Han var inte ens intresserad av crypto. Sen huruvida shady tradfi kollapsar eller inte - eller när det gör det - vet ingen. Det finns mycket av den varan, och de kollapsar titt som tätt. Ibland kommer sedan juridiken fram till att deras scam var olaglig, ibland inte.
Men läxan är alltså att jag (och igen, precis alla som faktiskt är inne i det här området) visste att SBF spelade teater, visste att FTX var shady, och visste att vare sig SBF eller FTX hade något med crypto-utvecklingen att göra. Har man sådan information tar man sina val utifrån det.
Jag använde själv FTX sporadiskt för vad det var (framförallt en bridge, som momentant kan blir relevant på en sån här organisk marknad, dvs ibland har just aktör X hunnit först med en smidig bridge), och en liten summa (vad ni "gemene man" skulle kalla ett par månadslöner antar jag) fastnade när de slog igen för uttag (gissar transaktionen hänger i luften än idag). Detta var en kalkylerad risk, för att jag vet vad jag håller på med. Och framförallt till skillnad från dig sitter jag inte och gissar när jag inte kan något, utan ser då till att lyssna på någon som faktiskt har koll snarare än någon onlyfans-barbie/ken du suktar efter på Twitter.