2023-08-18, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ny film på när gårdagens Alligator fick smaka på svensk RBS-70

Shooting down yesterday afternoon of the Ka-52 "Alligator" with the help of RBS-70 soldiers of the 47th brigade🇺🇦 in Robotyne, Zaporizhzhia region
https://twitter.com/Feher_Junior/status/1692430237764636696
Kul när grejerna fungerar, 70:an togs i tjänst 77 men har förstås moderniserats genom åren.
Citera
2023-08-18, 10:26
Medlem
leachs avatar
Det vill till att man litar på att ingen mina är felaktig och exploderar

Safety ... Zaporizhzhya front ... alarming ...
https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/1692448276249747467
Citera
2023-08-18, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte

Om Putin beslutar att de ska dra sig tillbaka, kommer alla i Ryssland att anse att det är rätt beslut.

Och dom som inte håller med hamnar i fängelse, blir bjudna på en kopp te eller ramlar ut ur ett fönster,-så ja, dom övriga kommer att anse att beslutet var rätt.
Citera
2023-08-18, 10:43
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
En klar majoritet i väst stöder Ukrainas rätt att försvara dig. Så då är frågan vem som gjort fel.

Om Putin beslutar att de ska dra sig tillbaka, kommer alla i Ryssland att anse att det är rätt beslut.
Varför ska Ukraina kasta in handduken när de inte är besegrade. Så allt ansvar vilar på Putin och hans invasionskrig.
Om en klar majoritet i väst anser att kriget bör fortsätta så ser jag det som ointressant. Det angår inte mig hur de som bor i östra Ukraina och på Krim ska ha det i framtiden. Det angår bara de som bor där.

Synd att vi inte vet vad de som bor där vill. Hur många i väst är intresserade?

Är förvånad av att höra samma resonemang nu som efter första världskriget. Då skulle det Tyska folket stampas så långt ner i skiten så att de aldrig skulle kunna resa sig igen. Vilket inte fungerade.

Nu är det många i väst som anser att det är Ryska folket som ska stampas ner i skiten efter kriget.
Citera
2023-08-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Om en klar majoritet i väst anser att kriget bör fortsätta så ser jag det som ointressant. Det angår inte mig hur de som bor i östra Ukraina och på Krim ska ha det i framtiden. Det angår bara de som bor där.

Är förvånad av att höra samma resonemang nu som efter första världskriget. Då skulle det Tyska folket stampas så långt ner i skiten så att de aldrig skulle kunna resa sig igen. Vilket inte fungerade.

Nu är det många i väst som anser att det är Ryska folket som ska stampas ner i skiten efter kriget.

Ja, och tänk att ingen skulle ha haft den åsikten om Putin bara hade nöjt sig med det han redan hade 23 februari förra året.
Citera
2023-08-18, 10:49
Medlem
Citat:

Majoriteten är nöjda med att Ryssland lämnar Ukraina,att en del extrema åsikter utrycks är ett resultat av Rysslands agerande.
Citera
2023-08-18, 10:58
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Jag tror mer på den lösning som skedde efter andra världskriget med Tyskland, en total seger där Tyskland krossades och kunde byggas upp från grunden och bli en ekonomisk stormakt. Som du säger fungerade inte modellen man använde efter första världskriget där Tyskland bara besegrades delvis och tilläts byggas upp igen med bibehållen revanschlust.

Så, jag delar din uppfattning att den bästa lösningen på denna konflikt är att det fascistiska Ryssland besegras i grunden så det kan byggas upp igen på demokratisk grund. Endast på det sättet kan konflikten stoppas och vi i väst känna oss trygga från de ryska hotet. Sen tror jag tyvärr inte att detta kommer att ske, så världen kommer att få fortsätta leva med det ryska hotet, men det är ju jag och många med mig uppväxta med, och det fungerade då. Vi måste bara förstärka systemen för att skydda oss från det ryska hotet som monterades ner efter Sovjets fall.
Citera
2023-08-18, 11:00
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:

Jag tror att vi vet vad de som bor där vill.
De har sett på hundratals platser i Ukraina vad som händer när Putin får som han vill. Torterade, gruppvåldtagna, lemlästade, bakbundna och i bästa fall avrättade.
Hade du föredragit det?
Citera
2023-08-18, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag tror mer på den lösning som skedde efter andra världskriget med Tyskland, en total seger där Tyskland krossades och kunde byggas upp från grunden och bli en ekonomisk stormakt. Som du säger fungerade inte modellen man använde efter första världskriget där Tyskland bara besegrades delvis och tilläts byggas upp igen med bibehållen revanschlust.

Så, jag delar din uppfattning att den bästa lösningen på denna konflikt är att det fascistiska Ryssland besegras i grunden så det kan byggas upp igen på demokratisk grund. Endast på det sättet kan konflikten stoppas och vi i väst känna oss trygga från de ryska hotet. Sen tror jag tyvärr inte att detta kommer att ske, så världen kommer att få fortsätta leva med det ryska hotet, men det är ju jag och många med mig uppväxta med, och det fungerade då. Vi måste bara förstärka systemen för att skydda oss från det ryska hotet som monterades ner efter Sovjets fall.

Ytterst få tyskar idag anser att det var dåligt för Tyskland. Europas ledande ekonomi, fungerande demokrati, välstånd och utveckling. Frihet.

Detta till skillnad från ”segrarmakten” Sovjet/Ryssland vars invånare lever i misär och förslavning.
Citera
2023-08-18, 11:02
Medlem
Citat:
Det vill till att man litar på att ingen mina är felaktig och exploderar

Safety ... Zaporizhzhya front ... alarming ...
https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/1692448276249747467

Det måste sitta tändare i för att någon ska explodera. Det tror jag att man har koll på.
Citera
2023-08-18, 11:04
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Svårt med läsförståelsen?
Du kommer med en mängd länkar i ämnet om Rysslands bravader, samtidigt som dina inlägg och påstående antyder på okunskap.

Du vill bara provocera?
Istället för att bidra med en normal diskussion i ämnet.
Förhoppningen(fåfäng kanske?) är att ett påpekande kan få din inlägg att bidra med mera substans.
Alla behöver lära sig. Även jag.
Bevisa att du kan!

Länkar om Putins stormaktsplaner från etablerad västmedia passar inte din agenda?
Är det allt du kan säga att mina inlägg "antyder" okunskap? Har jag skrivit något felaktigt så motbevisa mig, jag är inte sämre än att jag kan acceptera om jag har felaktig fakta.

Intressant om Rysslands drönarkapacitet, som enligt denna kanal har snabbt förbättrats under krigets gång, har dom aktiv hjälp av Kina kan man fråga sig.
https://youtu.be/yT12SVRRCh0?t=430
Citera
2023-08-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ny film på när gårdagens Alligator fick smaka på svensk RBS-70

Shooting down yesterday afternoon of the Ka-52 "Alligator" with the help of RBS-70 soldiers of the 47th brigade🇺🇦 in Robotyne, Zaporizhzhia region
https://twitter.com/Feher_Junior/status/1692430237764636696

Vad är det som faller långsammare? En bit av helikoptern, en bit av roboten, eller piloten utan fallskärm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in