2023-08-18, 00:05
Medlem
FredligHerre23s avatar
Att se ner på någon som vid tillfälle brukar droger och att man på något sätt skulle vara mindre begåvad bara av den anledningen anser jag vara riktigt efterblivet synsätt. Bara för att cannabis och kokain är olagligt så är det inte mer av en drog än alkohol.

Däremot att man betalar med kontanter vid köp av droger speciellt kokain där det kan bli större summor trodde jag var självklart för alla.

Uppenbarligen inte, så ja att swisha för ändamålet kan jag tycka är extremt korkat. Men inte att bruka droger i sig
Senast redigerad av FredligHerre23 2023-08-18 kl. 00:13.
Citera
2023-08-18, 00:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Du menar att hon skulle ha varit en fin och skötsam samhällsmedborgare om hon inte knarkat? Kanske jobbat som VD på Nordea?
Eller så blir man inte dum för att man knarkar, utan man knarkar för att man är dum. Grundproblemet kvarstår om du tar bort knarket.
Precis, hon var dum innan knarket.
Alltså började hon knarka för att hon är dum.
Tragiskt att hon har barn.
Citera
2023-08-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nja, det var väldigt illa innan drogerna kom in i bilden, riktigt dåliga gener där.

Kom på mig själv och rättade till mitt misstag. Kom på att hon hade mycket att göra med både polisen och socialtjänsten under vår ungdomstid. Riktigt sjuk jävel är hon.

Tycker synd om hennes dotter. Vill ej hänga ut fadern då han inte har något med detta att göra. Barnet skulle förmodligen må bra av att vara med sin pappa. Han lär säkerligen knarka mindre än Lisa Sammarsson åtminstone.
Citera
2023-08-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Finns det mkt info om hur konkreta mordplanerna hade blivit avseende alla målsägande? Finns det några uppgifter som som talar för att de kommer skicka upp mer folk för att utföra eller för att döda anhöriga?

De hade ju skickat folk på plats för att bomba dom. Står med bomben, får instruktioner, misslyckas. Ivrigt påhejad via vad det nu var, signal eller snap. 1 sekund ifrån, kanske man kan säga.

De hittar vål nån ny unge på hvb som de kan utnyttja.
Den i FUP verkar själv blivit bombad i ansiktet nån månad senare.

Utnyttja ungar utan konsekvenstänk vars hjälte är Einar.
Citera
2023-08-18, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredligHerre23
Att se ner på någon som vid tillfälle brukar droger och att man på något sätt skulle vara mindre begåvad bara av den anledningen anser jag vara riktigt efterblivet synsätt. Bara för att cannabis och kokain är olagligt så är det inte mer av en drog än alkohol.

Däremot att man betalar med kontanter vid köp av droger speciellt kokain där det kan bli större summor trodde jag var självklart för alla.

Uppenbarligen inte, så ja att swisha för ändamålet kan jag tycka är extremt korkat. Men inte att bruka droger i sig

Då var det här med att man göder gängkriminaliteten och därmed vanligtvis araber och andra tvivelaktiga. Som en ansvarsfull och duglig samhällsmedborgare har man i det läget givetvis rätt att se ner på B-människor. Allt annat är efterblivet.
Citera
2023-08-18, 05:58
Medlem
Borde vara rätt LADDat när stallet söder om stans hästar ska ta sig an Sundsvall Open trots helgen på Bergsåkers travet.
Citera
2023-08-18, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Då var det här med att man göder gängkriminaliteten och därmed vanligtvis araber och andra tvivelaktiga. Som en ansvarsfull och duglig samhällsmedborgare har man i det läget givetvis rätt att se ner på B-människor. Allt annat är efterblivet.

Låter precis som det du gör när du betalar skatt i Sverige…
Citera
2023-08-18, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star3
du är fan asrolig, sök hjälp

Bara att googla kokain trav för att se hur utbrett det är bland travfolk, från kuskar till storspelare.
Citera
2023-08-18, 09:03
Medlem
Herregud så hemskt. Så många vanliga människor som blivit inblandade .
Citera
2023-08-18, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf

Kommunen måste göra något. Det är deras ansvar. De kan tydligen kampanja om ett motstånd mot droger. Något behöver ske

Precis , ansvaret borde till stor del ligga hos kommunen. Innan sånt här händer kan man tycka .
Citera
2023-08-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf

Kommunen måste göra något. Det är deras ansvar. De kan tydligen kampanja om ett motstånd mot droger. Något behöver ske

De söker ny rektor på Haga sedan försommaren. Har antagligen ingenting med detta att göra, men hon jobbar alltså inte kvar!
Citera
2023-08-18, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Herregud så hemskt. Så många vanliga människor som blivit inblandade .

Haha hoppas verkligen du är ironisk!
Annars fattas det något!
Är väl ändå upp till varje individ att ta sitt ansvar för sina handlingar….eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in