2023-08-17, 22:01
Medlem
makuhiras avatar
Finns en Jac*b *l*fss*n med. Finns vad jag kan se bara en i Sundsvall. En med samma namn har varit med i Timrå IK

*=O
Citera
2023-08-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makuhira
Finns en Jac*b *l*fss*n med. Finns vad jag kan se bara en i Sundsvall. En med samma namn har varit med i Timrå IK

*=O

Hahaha!

Du var verkligen skarp 😂
Jo, det stämmer. Han är i Löven nu.
Citera
2023-08-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Du spekulerar och har fel, LAS(Lagen om anställningsskydd) har ingenting med kollektivavtal har ingenting och göra med varandra utan LAS är indisponibel lag som inte går förhandla bort oavsett om man är med i facket eller om det finns kollektivavtal.

Arbetsgivaren har ett arbetsgivaransvar men många anställningar är extra o visstid och arbetsgivaren kan ju styra undan så det blir uppsägningar. Att som anställd kan man bli avskedad pga illojalitet, t ex brottsliga handlingar eller handlingar som skadar företaget.

Ska bli intressant och följa hur detta löper vidare, är arbetstagaren i ett missbruk så måste arbetsgivaren ta ett ansvar ha en rehabplan. Tror det är många som är skakig och det kommer bli problem med prickar i registret.

Citat:
Ursprungligen postat av javalover
Självklart kan man sparka fok som är direkt olämpliga för jobbet. Otroligt hur folk verkar tro att det bara är att gnälla till facket. Läs anställningavtalen.

Självklart? Vissa mig den lagtexten, det är inte farliga jobb vi pratar om utan jobb på en krog.

Citat:
Ursprungligen postat av Whatwhat83
beror på vad avtalet säger. . Har dom ens ett kollektivavtal?

Jag råder dig och googla, bara för man inte har något kollektivavtal så finns arbetslagen oavsett.

Vad jag har hört på stan så har försäljningen inte varit några problem tills krogarna blev utpekad. Man såg mellan fingrarna förut tills det uppdagades.
Citera
2023-08-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf

Denna man ska vägleda "våra barn", men kan inte ens vägleda sin egna son. Herregud

Det är en kvinnlig rektor. Hon hade även sin knarkande son anställd där på fritids.
Citera
2023-08-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdersnok
Han har väl alltid kalaaaaas kul ute
fy fan för gammfolk som leker hipsters

Han har fått jobba trots välkänt knarkande på både Bloco o centralen. Känner tjejer som han bjudit på knark på arbetstid. Knarkfest I fredags på Bloco sparkad nu pga listan.
Citera
2023-08-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdersnok
Vi*ktor - ul*nder
Ras*mus - Lindb*om
fyyyyyy bara små grabbar Britz……nu blev nog päronen spaka….
Men äckligast av allt skumtomten m*ts - Olofs*son…..undra om han får sparken från krogen nu då

Han hade knark/födelsedags fest i fredags på Bloco nu är han sparkad
Citera
2023-08-17, 22:55
Medlem
Halte Haralds avatar
Är man så jävla dum att man swishar någon för droger så får man faktist skylla sig själv. Idioter.

Under mina år som knarkare så swishade jag aldrig någonsin en kran. Av just denna anledning. Idioter
Citera
2023-08-17, 23:14
Medlem
Carl Lide'n verkar ju va den som varit o handlat oftast vid en snabbtitt iaf.
Citera
2023-08-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drutten90
Det är en kvinnlig rektor. Hon hade även sin knarkande son anställd där på fritids.

Kommunen måste göra något. Det är deras ansvar. De kan tydligen kampanja om ett motstånd mot droger. Något behöver ske
Citera
2023-08-17, 23:37
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Hahaha!

Du var verkligen skarp 😂
Jo, det stämmer. Han är i Löven nu.

Och spelade i Timrå samtidigt som Lodin som förekommer flitigt i listan och dessutom blev ertappad med det inför säsongsstarten
Citera
2023-08-17, 23:50
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredpung
Carl Lide'n verkar ju va den som varit o handlat oftast vid en snabbtitt iaf.

Han Oskar st*ttin också,

* - a
Citera
2023-08-18, 00:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf

Hoppas att de alla lär sig en läxa.

Måste tillägga att Lisa Sammarsson är den sjukaste personen jag någonsin stött på. Drogerna förklarar allt.
Nja, det var väldigt illa innan drogerna kom in i bilden, riktigt dåliga gener där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in