2023-08-17, 22:29
Medlem
Ni som lägger skulden på dessa personer som bränt sagoböcker helt lagligt, håller ni linjen och lägger även skulden på en tjej som klätt sig lite sexigt för en kväll på stan och sedan blir våldtagen påväg hem?
Eller killen som blir rånad på sin mobil och pissad i ansiktet av ett gäng, är det hans fel?

Man kan ju tycka att det onödigt att klä sig sexigt eller ha en mobil med sig när man går ut likt det är onödigt att bränna koraner, men man får va bra jävla efterbliven om man ska lägga skulden på dessa personer.
Citera
2023-08-17, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Jag förstår. Du har ingen tidigare kunskap om omfattningen av islam-hatets aktioner i Sverige, för då hade du ju kunnat identifiera om etc är off eller inte.

Eller hur. Islam är ett hot emot Sverige, inte tvärtom.
Citera
2023-08-17, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Han skippar helt att nämna att dom kör lastbilar genom drottninggatan samt skapar spikbomber som planeras detonera mitt i julhandeln - och istället nämner fint "Sånt ser vi inte mot svenska kyrkor"

Fd partiledaren för V fick sprit ifrån DDR och pissade i blomkrukor är något vi absolut inte får nämna, att civil utskottades ordförande har direkta kopplingar till Klan brottsligheten är det riktig Hysh hysch om . VPK vet huir man hyckla, det kan ingen ta ifrån dem.
Citera
2023-08-17, 22:34
Medlem
Så S, V. Maggan, Hultqvist m. fl hade sköt den här farsen sämre?

Tycker ni som röstade på SD ska lägga er negativa energi på nuvarande regeringen istället.
Citera
2023-08-17, 22:35
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vålds dåd? Vem är "Vålds", som utförde ett dåd? Aha! Du försöker skriva Våldsdåd. Nu förstår jag.

Det är ju enkelt. Utrikes födda startar ofta från ruta 1 och är lågavlönade och bor i sådana områden. Alla i sådana områden är överrepresenterade vad gäller våldsdåd.

Den genomsnittlige "Sonny", svensk boende i Fittja, är till exempel mycket mer våldsam än Robert, svensk boende i Vaxholm.

Hur menar du här? Varför skulle mitt intresse för din avatar göra det "väldigt tydligt" vem jag är??

Ja, stackars utsatta invandrare som inte växt upp med guldsked i munn som alla svenskar

Jag har växt upp i ett så kallat utanförskapsområde och levt ett tuffare liv än vad många utav de du nu försvarar har gjort, det kan jag garantera.

Detta har dock inte inneburit att jag kännt behov utav att råna och stjäla, misshandla eller våldta människor.

Att det är synd om svartingarna börjar bli tröttsamt att höra, ni får hitta på något nytt argument.

Detta skitsnack börjar bli extremt tröttsamt att höra.
Citera
2023-08-17, 22:36
Medlem
Citat:
Hur menar du? Det känns som det blivit ett väldigt fokus på Sveriges säkerhetsläge och hot mot Sverige sedan just valet 2022, då ju partiet Sverigedemokraterna fick ett visst inflytande.

Detta har utnyttjats till att skapa en mycket provokativ stämning gentemot vissa andra länder, varför vi har detta hot mot oss nu.
Vilka länder åsyftar du? Det enda land Sverige verkligen jävlats med är väl Ryssland.
Citera
2023-08-17, 22:36
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Mest sannolikt lär inget terrorattentat ske förrän svenskarna inbillar sig att hotet lagt sig. Att agera direkt när hotet är förhöjt kan möjligen fungera för enskilda ensamvargar som agerar spontant, men vad gäller terrorceller med välplanerade och orkestrerade attacker på to do-listan så lär de snarare komma inom 6 - 12 månader. Närmare vintern gissningsvis.
Antingen det, eller så sker det nu. Eller inte alls. Ovetskapen och rädslan är ju en stor del av vad terrorismen handlar om.
Citera
2023-08-17, 22:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
NMR har ertappats ett flertal gånger med långt gångna planer på terroristattacker i Sverige

Då har du naturligtvis stöd för detta påståendet?

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du ältar återigen om den stora andelen islamister och radikaliserade, men begriper ändå inte hur det förhåller sig till påståendet att terrorattentat trots allt är sällsynt. Ska jag hjälpa dig ytterligare på traven eller kan du försöka förstå poängen?

120 000 islamister påstår du, och hur många terrorattentat har de utfört...?
Jag upprepar: terrorattentat är sällsynt trots andelen muslimer och islamister.

Jag ältar? Jag refererar till uppgifter från CIA.

Mellan 1979 och 2019 har det varit nästan 35.000 islamistiska terrorattacker på världsbasis. Du tycker kanske att det är för lite? Än så länge sker nästan på alla terrorattacker utanför Västvärlden, men det är ju bara en tidsfråga innan det eskalerar även här. Det är ju först de senaste 10-20 åren som packet ökat sin närvaro här. Det sker ca ett bombdåd om dagen i Sverige numera. Jag utgår från att man får lägga till alla de fall där de sitter och experimenterar hemma i köket och det smäller av misstag. Även om dessa inte är terrordåd så bygger man upp en kunskap som senare kan användas till det. Låt oss hoppas att SÄPO och MUST har koll på läget till vi är redo att slänga ut dem.
Sidan 6
https://www.fondapol.org/en/study/islamist-terrorist-attacks-in-the-world-1979-2019/

Citat:
Ditt språk visar att du är en del av denna undervegetation själv.

Men inte en person, tog bara det allra största terrorattentatet i Skandinaviens historia. Annars har du ju Theodor Engström förra sommaren, bombnazisten i Falköping, diverse skolattentat med högerextrem prägel osv, osv. Bara allra senaste få åren.

Theodor var ingen terrorist. Bombnazisten i Falköping har jag inte hört talas om. Har du kanske länk? Vilka skolattentat med högerextrem prägel tänker du på och har dessa klassats som terrorism? Ska vi köra svepande anekdoter så säg bara till så kör jag med breda penseln jag också.
Citera
2023-08-17, 22:41
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
SD vill köra Sverige i botten. De bryr sig inte ett skit om landet. De är som en destruktiv kvinna, vill bara skapa problem.
Vad menar du med det?
Citera
2023-08-17, 22:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så, vad är ditt förslag? Införande av blasfemilagar för att blidka terrorister?

Mitt förslag är att sluta provocera, och hetsa. Som exempelvis ordföranden i riksdagens justitieutskott håller på och gör.

Man kan inte lagstifta bort all dumhet.
Citera
2023-08-17, 22:43
Medlem
snooper123s avatar
Varför säger regeringen att man inte behöver vara rädda och att man ska leva som vanligt?
Varför höjde man då nivån?
Citera
2023-08-17, 22:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Ni som lägger skulden på dessa personer som bränt sagoböcker helt lagligt, håller ni linjen och lägger även skulden på en tjej som klätt sig lite sexigt för en kväll på stan och sedan blir våldtagen påväg hem?
Eller killen som blir rånad på sin mobil och pissad i ansiktet av ett gäng, är det hans fel?

Man kan ju tycka att det onödigt att klä sig sexigt eller ha en mobil med sig när man går ut likt det är onödigt att bränna koraner, men man får va bra jävla efterbliven om man ska lägga skulden på dessa personer.

Att klä sig sexigt eller ha en mobil är helt naturliga saker som varken är onödigt eller dumt.

Att bränna koranen är onödigt och dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in