2023-08-17, 20:16
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag vet inte vad du menar med att "stå på svenskarnas sida", jag har inget intresse att hetsa till någon sorts kamp mellan "andra och svenskar", dessutom vet jag inte att svenskarna som folk skulle vara hotade på något sätt.

Jag har identitet
Jag har gemenskap (troligtvis mer än du)
Jag är absolut inte hatisk, kolla bara vad som skrivs i denna tråd....
Jag vill ingen illa, och jag älskar vårt fina Sverige med vår fina natur. Har en stor motorbåt guppandes i skärgården, vilket är en fantastisk plats på jorden.

Yttrandefrihet ska vi ha, dumhet ska vi inte ha. Säger som Kristersson, allt som är lagligt är inte lämpligt.

Kristersson saknar ryggrad har du väl märkt?
Hade väl inte kunnat ta mödrars bostad tex annars...
Senast redigerad av Enydrion 2023-08-17 kl. 20:23.
Citera
2023-08-17, 20:17
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Verkligen inte, jobba på din läsförståelse.

Tycker det är sinnessjukt att det blir detta som slutresultat (hot om terror). Tycker dock det är korkat att provocera grottmän med deras historik för att man vill trolla dom litegrann.
Trams, det är bara att kika igenom dina inlägg i din här tråden för att utläsa att du tycker att den som är för utövandet av fritt uttryck bär skulden för terrorhot, inte undermänniskorna som terrorhotar för att inte alla i världen respekterar deras pedofilprofet.

Har inte dessa reaktioner redan visat att det inte rör sig om att trolla muslimer? Det handlar om att påvisa vilka oerhört fundamentala värderingskonflikter vi låtit växa fram i detta multikultiexperiment.
Citera
2023-08-17, 20:20
Medlem
Vart i Sverige tror ni det smäller?

Min gissning är tunnelbanan i Stockholm.
Citera
2023-08-17, 20:20
Medlem
Jag misstänker att inget ändras för gemene man men för ansvariga myndigheter så har de processer på plats. Utökat personskydd, indragna resor, polisen får jobba annorlunda (mer) och träna mer etc, etc.

Sedan tänker jag att SÄPO är de som får jobba helg och kanske också får göra saker som man vanligtvis inte gör annars.

Det trista är ju att allt annat som sker (gängkriminaliteten tex) fortsätter som förut.

Personligen så tycker jag det är ett utmärkt tillfälle och bara drämma till med att vi stänger gränsen helt och hållet om det inte är uppenbart vad det handlar om. En doktor i matematik kanske? Eller ett femårigt barn? Någon skall jobba på ett kvalificerat arbete? Vore det inte najs och bara drämma till anhörighetsinvandringen från MENA till precis 0? Kan EU ens säga något? Vi är under direkt hot? Vi kan åtminstone säga det?

Risken finns ju att terroristerna just nu inte finns i landet. Utan reser hit. Just nu.

Jag skulle sätta tjugo poliser på varenda silja line. Massiv kameraövervakning vid Öresundsbron. Tyvärr åker ju varenda en som ser ut som en muslim dit. Men sannolikt är det ju också en med ett sådant utseende som är hotet. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-08-17, 20:22
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Enkel fråga till alla FB-rassar:

När blev det konstruktivt att aktivt provocera alla som man inte gillar? Förklara gärna, på vilket enda sätt som det bidrar till något bättre att aktivt provocera, bara för provokationens skull?

Ja, vi ska ha kvar vår yttrandefrihet. Ja, vi ska ha kvar vår rätt att göra praktiskt taget vad som helst. Sättet att ha kvar detta är inte att missbruka denna rätt maximalt, precis inom vad som är lagligt.

För att ta ett exempel: Vi har allemansrätt här i Sverige, vilket är bra och vi vill ha kvar. Vilket av följande alternativ ger störst chans att vi får ha kvar vår allemansrätt.
a) Att respektera denna, vårda denna, som goda medborgare
b) Att missbruka allemansrätten precis så mycket det går, men precis stanna inom vad som är lagligt.
Självklart alternativ B!
Vi skall missbruka alla våra friheter till det absolut extremaste så att folk till slut röstar bort det. Det är den rätta vägen!
Citera
2023-08-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
När var vi på terrornivå 4 senast?

2015-2016 men då var det pga att det var förhöjt hot mot Europa. Frankrike, Belgien, Spanien attackerna.

Nu är det förhöjt hot mot Sverige just vilket inte kommer sluta väl tyvärr.
Citera
2023-08-17, 20:24
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Det du uppenbarligen inte förstår om yttrandefrihet, kan du läsa om här: (FB) Terrorhotsnivån höjs från nivå 3 till 4 (2023-08-17)
Jag har aldrig påstått att yttrandefriheten i dagens läge är helt obegränsad, jag har sagt att vi inte ska begränsa den mer för att politiska makter i främmande länder kräver det. Om du fått för dig att detta handlar om kränkning av individen har du helt lyckats missa kärnfrågan.
Citera
2023-08-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Dags att rensa i landet nu då!!!!
Vi kan ju inte ha kvar en massa hot i vårt samhälle????Eller????

Nej nu måste vi alla svenskar ta avstånd ifrån ditt inlägg och Trenton omedelbart! Annars är vi alla medskyldiga... Ha ha ha...
Citera
2023-08-17, 20:25
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Jag misstänker att inget ändras för gemene man men för ansvariga myndigheter så har de processer på plats. Utökat personskydd, indragna resor, polisen får jobba annorlunda (mer) och träna mer etc, etc.

Sedan tänker jag att SÄPO är de som får jobba helg och kanske också får göra saker som man vanligtvis inte gör annars.

Det trista är ju att allt annat som sker (gängkriminaliteten tex) fortsätter som förut.

Personligen så tycker jag det är ett utmärkt tillfälle och bara drämma till med att vi stänger gränsen helt och hållet om det inte är uppenbart vad det handlar om. En doktor i matematik kanske? Eller ett femårigt barn? Någon skall jobba på ett kvalificerat arbete? Vore det inte najs och bara drämma till anhörighetsinvandringen från MENA till precis 0? Kan EU ens säga något? Vi är under direkt hot? Vi kan åtminstone säga det?

Risken finns ju att terroristerna just nu inte finns i landet. Utan reser hit. Just nu.

Jag skulle sätta tjugo poliser på varenda silja line. Massiv kameraövervakning vid Öresundsbron. Tyvärr åker ju varenda en som ser ut som en muslim dit. Men sannolikt är det ju också en med ett sådant utseende som är hotet. 🤷🏼‍♂️
Ja, vita svenskar ska ju kollas lika mycket (logiskt kollar man efter statistiken) Säpo jobbar inte för oss, utan för regeringen....
Citera
2023-08-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Nej,. Det är inte "Trolla lite grann". Koranbrännarna är en bunt gravt sinnessjuka människor som aktiv handlar för att orsaka så extremt mycket skada det någonsin går att bringa på ett samhälle. De påstår att det är yttrandefrihet, men att detonera en av världens absolut värsta WMD'er är inte yttrandefrihet.
Att elda upp en Koran är extremt mycket värre än kärnvapen. Och Koranbrännarna vet det. De är väl medvetna vilka skador detta kommer att orsaka. De vill att terrorattentat skall genomföras. Annars hade de inte bränt koranerna.
Jag håller med dig och det sjuka är att de tillåts fortsätta med det i yttrande frihetens namn (ett sant hyckleri) när skadan det orsakar för nationens säkerhet och ekonomi är så påtaglig. Oskyldiga liv står på spel här på grund av diverse individer med oklara mål för sina nesliga handlingar. Säkerhets lagar borde gälla när nationens intressen står på spel i dessa krigstider. Sverige behöver stabilitet och verkligen inte detta. Man blir mörkrädd av att domstolar ställer sig över polisens försök att stoppa detta vansinne.
Senast redigerad av Truefighter 2023-08-17 kl. 20:28.
Citera
2023-08-17, 20:27
Medlem
Strixhavens avatar
Spännande tider.
Drar inte kulturfestivalen igång i fjollträsket nu i dagarna med? Känns vågat[/quote]

Skulle säga att det är win win om något skulle hända
Citera
2023-08-17, 20:28
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
De hade inte brytt sig om det öht om ni inte envisades med att bränna koranen i ansiktet på dem från första början. Sveriges s k yttrandefrihet har varit känd sedan länge, och alla civila rättigheter och friheter är något de varit medvetna om i alla år. Det har ändå inte varit en big deal.

Att det specifikt är Sverige som nu pekas ut som prioriterat mål är ingen tillfällighet, det beror 100 % på avsiktligt konfliktsökande från Sveriges sida. En ren inbjudan, som man dessutom viftat med upprepande gånger när de första gångerna inte fått det gehör man ville. Det är korkat och onödigt, och nu kommer svenskarna få leva med det ett bra tag framöver.
Och redaktionen på Charlie Hebdo blev bara halshuggen på grund av dess konfliktsökande, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in