2023-08-17, 19:54
Medlem
Något är fel med vad dessa två bondfångar Kristersson och von Essen sa idag.

Om terrorhotet är fyra, det vill säga den näst högsta hotnivån och som betyder "högt hot", det vill säga sannolikheten är stor att aktörer har avsikt och förmåga att utföra attacker, kan vi förvänta oss att hotet är påtagligt och då kan vi inte leva som vanligt, vilket motsäger dessa bönders uttalande idag.
Citera
2023-08-17, 19:55
Medlem
Inteillapinkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Hur kan folk jämföra koranen med en sagobok? Det är en helig skrift skriven för tusentalet år sedan.

Är människor heliga?
Boken är skrivna av människor inte av 'gud'gudar..vad jag vet så är fan inte människan ens i närheten av ordet betydelse 'Gud' sure det finns de som tror de är utsända av gud men det är vanföreställningar och idoldyrkan det handlar om.

Logik och vetenskap med kreativitet, finns inget som är heligt med en skrift 'då den inte är skriven mer än en smart och kreativ människa för sitt försök att dokumentera ,filosofi, naturkatastrofer, you name it!
Citera
2023-08-17, 19:55
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Yttrandefriheten har inget med saken att göra. Du kan lära dig mer om hur yttrandefriheten faktiskt fungerar här: (FB) Terrorhotsnivån höjs från nivå 3 till 4 (2023-08-17)

Jag vet vad det är.

Att du försöker övertyga andra att din bakåtsträvande ideologi är rätt, intresserar mig inte.
Citera
2023-08-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Jag vet vad det är.

Att du försöker övertyga andra att din bakåtsträvande ideologi är rätt, intresserar mig inte.
Det du skriver om vår grundlagsskyddade yttrandefrihet stämmer inte med lagen som den ser ut. Inte alls.
Men det torde väl stå klart för alla som läser vad du skriver, att sånt intresserar dig inte.

Är du intresserad av att minska terror-hotbilden mot Sverige då?
Senast redigerad av Robbinist 2023-08-17 kl. 19:59.
Citera
2023-08-17, 19:57
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Såhär. Om jag varit muslim, då hade jag tagit avstånd mot alla hot mot Sverige. Varför skulle jag som fredlig muslim vilja att Sverige råkar ut för attentat, landet som tagit emot mig?

Kan någon visa någon muslim som tagit avstånd från hoten mot Sverige?

"Muslimer ska väl inte behöva.." Jo, det är just precis det man ska, eftersom det är samma sagobok som byggt fram dessa sjuka människor.

Återigen ställer du krav du aldrig skulle kunna få bekräftade ändå.
Hur ska du ens veta om någon tar avstånd? Ska du göra ett hembesök hos varenda muslim i Sverige?

Om du anser att varenda muslim i Sverige måste gå i fredståg genom huvudstaden för att visa sitt stöd till en irakier som vill förbjuda deras religion så är du bra dum. Hade du gjort det?

Jag är ganska säger att de flesta tar avstånd från terrordåd, utan att för den delen stödja koranbränningarna. Jag förstår dock att det är svårt för er att begripa hur det fungerar utanför internet.
Citera
2023-08-17, 19:58
Medlem
Beta-Bums avatar
Har Sverige någonsin varit på nivå 5 på terrorhot-skalan?
Oavsett vad så tror jag att det är dags för en höjning till 5.
Det enda som hindrar dem nu är väl att de försöker för mycket och blir därför upptäckta av säkerhetstjänster runtom i Europa och SÄPO innan de ens kommer till.
Så fort de lär sig att enskild individ kan göra extremt mycket skada utan att bli påkommen/upptäckt så är det kört.
Citera
Medlem
Det blir en vinst längre fram....
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Du har aldrig stått på svenskarnas sida. Du saknar identitet, du saknar gemenskap och vill inte vara en del av den svenska gemenskapen. Jag har ingenting gemensamt med muslimer, det har egentligen inte du heller, men du tror du är en god människa och kan mäta humanism i hur många drägg man släpper in i ett land. Att din syster blir våldtagen, att din bror får smäll eller att din mamma blir kränkt rör dig inte ryggen för du får aldrig blockera den där fredliga barriären du byggt upp.

Du är hatisk, du vill svenskar illa. Du tycker inte muslimer som bombar är problemet, du tycker personerna som försvarar yttrandefriheten är problemet. Lite som att skylla på vapnet och hålla mördaren bakom ryggen.

Jag vet inte vad du menar med att "stå på svenskarnas sida", jag har inget intresse att hetsa till någon sorts kamp mellan "andra och svenskar", dessutom vet jag inte att svenskarna som folk skulle vara hotade på något sätt.

Jag har identitet
Jag har gemenskap (troligtvis mer än du)
Jag är absolut inte hatisk, kolla bara vad som skrivs i denna tråd....
Jag vill ingen illa, och jag älskar vårt fina Sverige med vår fina natur. Har en stor motorbåt guppandes i skärgården, vilket är en fantastisk plats på jorden.

Yttrandefrihet ska vi ha, dumhet ska vi inte ha. Säger som Kristersson, allt som är lagligt är inte lämpligt.
Citera
2023-08-17, 20:00
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Då var dagen kommen. Terrorhotsnivån kommer idag att höjas från nivå 3 till nivå 4 vilket innebär högt hot.

Kommer det ske några förändringar i ditt liv fr o m nu?

Diskutera!

https://www.dn.se/sverige/uppgifter-terrorhotnivan-hojs-till-4/

Är det risk demokratin segrar, så tråkigt....
Citera
2023-08-17, 20:02
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteillapinkat
Är människor heliga?
Boken är skrivna av människor inte av 'gud'gudar..vad jag vet så är fan inte människan ens i närheten av ordet betydelse 'Gud' sure det finns de som tror de är utsända av gud men det är vanföreställningar och idoldyrkan det handlar om.

Logik och vetenskap med kreativitet, finns inget som är heligt med en skrift 'då den inte är skriven mer än en smart och kreativ människa för sitt försök att dokumentera ,filosofi, naturkatastrofer, you name it!
Bra skrivet, MSc in EE längesedan, så är logikskadad, typ
Citera
2023-08-17, 20:02
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Såhär. Om jag varit muslim, då hade jag tagit avstånd mot alla hot mot Sverige. Varför skulle jag som fredlig muslim vilja att Sverige råkar ut för attentat, landet som tagit emot mig?

"Muslimer ska väl inte behöva.." Jo, det är just precis det man ska, eftersom det är samma sagobok som byggt fram dessa sjuka människor.

Ja, vart är dom

Vita skall alltid krävas på avståndstagande ifrån sin identitet, kan inte dessa krävas på samma?
Citera
2023-08-17, 20:03
Medlem
Citat:

Ska laglydiga män även gå ut och ta avstånd ifrån de män som våldtar? Associationsskuld är bara fånigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in