2023-08-17, 19:20
Medlem
Ska gälla mall of scandinavia
Citera
2023-08-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Hela det svenska samhället kommer vara skitnödiga nu på grund av att terrorhotet ökat. När ska vi fega svenska medborgare ställa oss upp och slå tillbaka? Vågar vi ens resa oss ur våra sittande ställningar och göra en motoffensiv?

Du kan väl ta första steget? Eller är du feg? Eller orkar du inte göra något så länge du har mat på bordet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Satan vad du projicerar.

Jag är den som gladeligen fortsätter livet som vanligt. Jag tänker inte låta hot om våld begränsa min vardag.
Det är ju du som uttryckt oro i flera av dina inlägg i tråden. Inte jag.

Jävla nolla.

Så klart jag är orolig för vårt land, är inte du det? Nej juste du bryr dig inte. För du är ett troll som enkom tänker på dig själv.

Du skiter uppenbarligen i vårt land. Skäms över att bidragsberoende människor som du lever i detta land, bidra till samhället din nolla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Terrrorhoten påverkar redan våra liv, eftersom det drabbar Sveriges ekonomi negativt. Vi har aldrig nånsin haft sanktioner riktade mot oss eller terrorhot och reseavrådan från andra länder. Vi är ett exportberoende land och det drabbar vår BNP, leder till ökad arbetslöshet, folk får sämre ekonomi, brottslighet ökar o.s.v. Allt har ringar på vattnet.

Men nu riskerar vårt land också att förvandlas till en enda stor grusparkering, bara för att somliga känner ett behov av att grilla koraner och kränka andras religioner. Så jäkla onödigt och naturligtvis en konsekvens av att högerpartierna tog makten med hjälp av SD-nazzarna. Hoppas att alla som röstade för den här situationen är nöjda. Jag hoppas att sunt förnuft gör comeback snart.

Hade SOSSARNA aldrig släppt in skräpet så hade vi inte haft ett problem. Så tacka sossarna för alla våldtäkter, skjutningar, sviktande ekonomi och terrorhot!!
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aywass

Svårt att tro.
90% av besökarna är ju araber och negrer. Tror nog dom väljer ett mer svenskt ställe.
Citera
2023-08-17, 19:22
Medlem
Terrorhotsnivän höjdes till 4, efter att Akilov körde ihjäl folk på Drottninggatan 2017. Idag utan att något hänt i Sverige. Förutom det vanliga skjutandet och sprängande då förstås.
Citera
2023-08-17, 19:23
Medlem
Inteillapinkats avatar
Endel inom försvarsmakten har ont i magen nu ..en Rysk trojanshäst finns på svenskt territorium.

Må gud vara med er.
Citera
2023-08-17, 19:24
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Varför är det inte okej att vara rädd? Statsministern Nils-Karlsson pyssling står där och säger åt oss att leva som vanligt. Okej, och vad är egentligen vanligt i ett läge som detta? Ska man fortsätta sticka huvudet i sanden och låtsas som att det regnar? Folk är bra på det, och sen lägger de huvudet på sned och säger ”det kommer aldrig hända något”. Sen forsätter man skratta och festa som ingenting. Det stör mig!!

Jag är rädd!! Kan inte folk bara acceptera det? Eller ska Malena Töntman komma fram ur sin vrå och sjunga en fin sång tillsammans med svenska folket som gör handhjärtan i luften? Sen kommer Magnus ”Sverige har aldrig varit tryggare” Betnér och håller ett lugnande tal? Förmodligen skrämmer det slag på terroristerna (not!!).
Jag är själv inte rädd, går gärna i strid mot dessa untermenschen. Men jag håller med dig i sak om att förtroendet för svensk polisstyrka och regering, vilken konstellation den än kommer i, är nere på noll. Det är de som styr marionetterna som måste besegras innan något kan ändras på riktigt, så varför skulle jag bry mig om att dessa skyddsobjekt uppmanar oss att inte vara rädda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aywass

Det finns typ 1% svenskar där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det där är bara trams. Det förstår du väl?

Aldrig förr har någon yttrat vikten av att få bränna en koran som offentlig sammankomst och ställa sig framför ambassaden och moskén enbart för att trigga igång en serie av motreaktioner, och ingen har ansett att det på något sätt är viktigt att få genomföra en sådan demonstrativt fientlig handling. Det är ju uppenbarligen enbart för att trigga igång en motreaktion.

Faktum är att man kan föra kritik mot islam på betydligt bättre sätt. Det görs hela tiden i andra länder och så har man även gjort i Sverige tills Paludan började med sin resandecirkus, och nu den irakiska duon som jag gissar agerar i främmande intressen.

Att det på något sätt är livsnödvändigt för den s k svenska "yttrandefriheten" () att folk ska få bränna koranen varje vecka med pressen närvarande är förstås inte försvarbart i längden när detta bevisligen även medför omfattande problem för Sverige och nu också rikets säkerhet.

Uppenbarligen klarade vi oss utan detta innan, och klarar oss utan det framöver också.

Dessutom spelar det ju ingen roll hur reaktionerna blir, eller om de helt uteblir, eftersom koranbränningarna aldrig upphör ändå. Oavsett så är det koranbrännarna som är konfliktuppviglarna, det är uppenbart.

Där har vi det, någon som lägger sig platt för att man är rädd för konfrontation och framförallt obrydd av det Sverige står för, vår kultur och vår demokrati.

1) Aldrig någonsin har det hänt så många koranbränningar - har du funderat på varför?

2) Skulle du reagera starkt och hota med terrorism om någon bränner Sveriges flagga / bibeln i Iran? (Det har redan hänt, vi gjorde inget upplopp)

3) Skulle du reagera starkt och hota med terrorism om någon bränner Sveriges flagga / bibeln i Finland eller Norge?

4) Framförallt: Skulle du själv åka till ett muslimskt land och bränna koranen eller landets flagga? Självklart skulle du få en stark motreaktion.

Ser du sambandet?
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Så klart jag är orolig för vårt land, är inte du det? Nej juste du bryr dig inte. För du är ett troll som enkom tänker på dig själv.

Du skiter uppenbarligen i vårt land. Skäms över att bidragsberoende människor som du lever i detta land, bidra till samhället din nolla.

Varför skulle jag vara orolig?
Jag är mer rädd för folk som dig. Som vill tumma på grundlagar som byggt detta land. Fundamentala bitar som gjorde Sverige till vad det är idag.

Bidrag? Jag betalar skatt och statlig inkomstskatt då jag är över nuvarande brytpunkt. Något som jag slipper i början av 2024 då borgarna ordnat så brytpunkten ligger högre.

Du skämmer ut dig själv.
Citera
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maoslilla
Du kan väl ta första steget? Eller är du feg? Eller vågar du inte göra något så länge du har mat på bordet?
Nej jag är inte alls rädd. Orkar inte med att se och höra all skit detta folk sprider i Sverige. Varför i helvete gick vi med i EU och öppnade gränserna för att folk ska varandra fritt hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in