2023-08-17, 19:06
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Another one. Om du bara visste hur många hundra gånger jag hört det där under mina drygt 15 år på FB (under olika namn)
Varför vill du hindra min yttrandefrihet nu då? ("Sluta skriv här ..."). Är det för att den är provocerande .. eller?

https://t.co/8vWxSnwQpj
Citera
Medlem
Flytta inte till Stockholm. Ni får bara den radioaktiva lite senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Vilka är "ni"? Vi som är för din rätt att få bränna papper. Att få yttra din åsikt?

Ditt tänk är så jävla skevt så det finns inte.

Åk till ett annat land om ett land med demokratisk frihet inte passar.

Du bidrar ju till att vår demokratiska frihet förmodligen kommer att begränsas. Folk borde fan göra ett IQ-test innan man använder Internet. Under 100 och du får endast tillgång till Google maps, din bank och netflix.

Skulle bli otroligt förvånad om du ens ligger över 90 i IQ.
Citera
2023-08-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maoslilla
Vilket ordval

"DU SKA.... "

Är han efterbliven? Varför säger han åt folk vad de SKA göra? Typiskt polisbeteende Så om folk blint lyder honom tar han på sig skulden? Nej då kommer han skylla ifrån sig....

Han kan däremot REKOMMENDERA hur folk ska agera.

Jösses

Under pandemin såg vi att ordvalet "rekommendationer" innebar att folk inte såg det som något de behövde bry sig om. Och nu när man är tydlig med vad som gäller så gnäller du över det?

Jösses, indeed.
Citera
2023-08-17, 19:08
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Hej! Eftersom du tydligen är efterbliven så kommer jag nu att uttrycka mig väldigt övertydligt och som om jag riktade mig till ett barn. Ja, koranbränningarna är ett av de dårskap som nu riskerar att leda till terrorattentat. Det kallas för hets mot folkgrupp och har som syfte att provocera fram hat och hot. I Sverige har vi alltid haft yttrandefrihet, demonstrationsfrihet och religionsfrihet. Ingen har känt nåt behov av att grilla koraner för det. Men en sak är ny i vårt land - vi har gett politisk makt åt nazister. Sist det hände så blev det ett andra världskrig. Att vi nu blir terrorhotade ligger alltså helt i linje med historien. Så vill du undvika att sprängas i bitar under ett terrorattentat, gör du klokast i att sansa dig och förlita dig på det politiska parti som byggt upp vårt land och välstånd - socialdemokraterna. Ha det fint nu!

Du pratar om att vi har yttrandefrihet, men verkar totalt omedveten om att det ingår i yttrandefriheten att kunna bränna en bok om du vill, ja till och med koranen.

Vem är efterbliven egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Tja med tanke på att Tidölagsplolitiker som Jomshof och Hamilton staplar korkade uttalanden ovanpå varandra, och Kristersson verkar ha skjutit sig ur, så är det väl ett faktum att risken för terrordåd ökat i Sverige.

Ändrar mitt liv gör jag väl inte. Är "sjukpensionär" och håller mig hemma rätt mycket ändå, men klart att man blir mer uppmärksam.

Självklart så är du arbetslös och går på bidrag
Senast redigerad av Framtyr 2023-08-17 kl. 19:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Givetvis. Det är bara tyg. Att ditt känslopaket gör ont ger dig inte rätten att utöva våld, eller kräva att min rättighet att bränna tyg dras tillbaka.

Du är dum i huvudet på riktigt.
Tror du som du skriver, och tillämpar det i din tillvaro, så kvalificerar du för en uttalad social NPF eller personlighetsstörning, for real. Dvs avsevärda svårigheter i att förstå och klara av att hantera tillvaron på ett sätt alla behöver.

Vill inte tro att det är så. Tror att du bara känner dig kränkt pga jag är fri att yttra mig, och vill påverka detta, för att ditt känslopaket gjorde ont av min frihet att yttra mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Under pandemin såg vi att ordvalet "rekommendationer" innebar att folk inte såg det som något de behövde bry sig om. Och nu när man är tydlig med vad som gäller så gnäller du över det?

Jösses, indeed.

Till skillnad från dig behöver jag ingen som säger vad jag ska göra. Jag är fullt kapabel att ta egna beslut.

Men trivs du att vara ett får så är det bra för dig!
Citera
2023-08-17, 19:10
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Du bidrar ju till att vår demokratiska frihet förmodligen kommer att begränsas. Folk borde fan göra ett IQ-test innan man använder Internet. Under 100 och du får endast tillgång till Google maps, din bank och netflix.

Skulle bli otroligt förvånad om du ens ligger över 90 i IQ.

Hahah. Så.. Vi har en lag som tillåter oss att bränna papper.
Men om vi nyttjar vår rätt enligt svensk lag, så är vi dumma i huvudet enligt dig?
Och det är grundat på att folks känslopaket blir sårade.

Du projicerar något extremt. Vi som står upp för svensk yttrandefrihet, osm är grundlagsskyddad - det är vi som har något bakom pannebent. Du vill begränsa detta. Jävla bakåtsträvare.
Citera
2023-08-17, 19:11
Medlem
GeneralBurros avatar
Ni kan ju lita på Skräpo nu efter att man tillåter koran bränningar trots att det varnas hit och dit.

Ändå så ges det tillstånd utanför ambassader, inte konstigt att terrorgrupper utnyttjar läget! Vad händer nu om 1000 pers dör på ett attentat, era nära och kära! avad det värt eran jävla hets mot folkgrupps bränningar som ni anser är yttrande frihet jävla rassist muppar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop

Jösses, indeed.

Och vadå "gäller"

Tror du han kommer vara där med snuttefilten och trösta dig då du följde hans ORDER och det inte gick så bra! ?

Tror du han åker kommunalt? Tror du han sitter i tunnelbanan på morgonen med pöbeln?!

Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldlagan
Så du menar att Sverige är som Djurgårdsklacken och Svensken/koranbrännaren är AIK?

Är ju iofs nästan så det blivit. Vi har förlorat rätten och makten över vårt egna land, demokrati och yttrandefrihet.

Nästan som vi måste anpassa allt mer för en annan religion och kultur, än stå upp för vårt egna och det Sverige bygger på.

Det där är bara trams. Det förstår du väl?

Aldrig förr har någon yttrat vikten av att få bränna en koran som offentlig sammankomst och ställa sig framför ambassaden och moskén enbart för att trigga igång en serie av motreaktioner, och ingen har ansett att det på något sätt är viktigt att få genomföra en sådan demonstrativt fientlig handling. Det är ju uppenbarligen enbart för att trigga igång en motreaktion.

Faktum är att man kan föra kritik mot islam på betydligt bättre sätt. Det görs hela tiden i andra länder och så har man även gjort i Sverige tills Paludan började med sin resandecirkus, och nu den irakiska duon som jag gissar agerar i främmande intressen.

Att det på något sätt är livsnödvändigt för den s k svenska "yttrandefriheten" () att folk ska få bränna koranen varje vecka med pressen närvarande är förstås inte försvarbart i längden när detta bevisligen även medför omfattande problem för Sverige och nu också rikets säkerhet.

Uppenbarligen klarade vi oss utan detta innan, och klarar oss utan det framöver också.

Dessutom spelar det ju ingen roll hur reaktionerna blir, eller om de helt uteblir, eftersom koranbränningarna aldrig upphör ändå. Oavsett så är det koranbrännarna som är konfliktuppviglarna, det är uppenbart.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-08-17 kl. 19:15.
Citera
2023-08-17, 19:13
Medlem
Förbjud kusingifte så lugnar det sig lite på sikt. Idag är hälften av alla araber och negrer resultatet av kraftig inavel. Då blir det så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in