Citat:
Ursprungligen postat av
DazeHereToAmaze91
Jag hatar kvinnoförtryck, våld mot kvinnor, deras sjuka lagar jag med! Är verkligen ingen vurmare av deras religion.
Men jag vill inte ha äckliga terrorister som dödar våra medborgare, jag värnar mer om det än vad jag gör om rätten att bränna en bok.
Lever ni i någon skev värld där ni anser att muslimerna styr landet eller vad? Vi lever inte i Saudi direkt....
Nej vem tusan vill ha terrorister. Men nu är verkligheten så att vi har och har haft terrorister i vårt land under hela vår "moderna" tid. Bara sedan 1900-talets början har ett tiotal terrorattacker begåtts, och idag är det hot från islamismen som är det dominerande hotet från terrorism. Från 2010 har två fullbordade islamistiska terrorattacker utförts och ett antal planerade avstyrts i Sverige. Nu har terrornivån höjts igen då den islamska (islamistiska?) delen av världen återigen har problem med de västerländska demokratierna och de rättigheter dess medborgare innehar. Islamkontrollerade länders inflytelserika människor slår på trumman för att straffa de otrogna och de potentiella terroristerna finns sedan länge boende inom våra gränser. Det här är inget nytt, det här har vi levt med omkring oss länge nu även om det varit relativt tyst om det i allmänhetens öron under några år när andra hot tagit upp större plats bland tidningsrubrikerna. Men så länge vi lever i en demokrati med de rättigheter och friheter vi har är det alltid bara en tidsfråga innan "krutet" vi går på riskerar att tändas igen.
Hur tänkte du att vi skulle få stopp på det hela menar du? Att fridlysa en bok är inte svaret, är det något de här människorna är skickliga på så är det att hitta ett
>något vadsomhelst< att använda som rättfärdigande katalysator för att få sprida kaos och rädsla i världen. Det handlar inte om att några är oskäligt "kränkta" av det okänsliga landet Sverige, det handlar om opportunister som söker tillfällen att greppa i sitt famlande efter makt. Dessa tillfällen kommer de alltid att lyckas hitta och i det någon skruvad form av "rättfärdigande" i att använda sig av våld.