Citat:
Ursprungligen postat av
tulsajesusfreak
Säger du att terrorister i regel slår till på landsbygden? Är man lite halvklok har man väl läst nyheterna.. Men å andra sidan uppnår man säkert skräck bäst genom att vara riktigt random. Inte för att jag skulle säga att det är troligt.
Jag sa att OM jag vore en terrorist hade jag slagit till på landsbygden och inte i storstäderna.
Men nu verkar dom inte göra de så ofta.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Hittar inte? Hur svårt är det att hitta till nån skördefest på Österlen? Det kan en 5-åring.
Det är såklart idiotiskt att slå till i storstäderna där det är snutar och övervakningskameror överallt. På landsbygden kan det vara mil till närmsta snutstation.
Ja de borde inte va så svårt.
Antingen kan dom bara åka tunnelbana (finns ju inte på landsbygden), har dåligt med bensinpengar (och inte kan åka mer än någon kilometer) eller så är dom bara för dumma för att komma på idén.
Citat:
Ursprungligen postat av
MainF
Vi har över en miljon muslimer boendes här, en del bor även i små orter på landet...
Ja visst är det så. Dock är långt ifrån alla radikala. De flesta idioter som kan tänkas göra attentat lever nog i städer där dom hittar gemenskap av andra radikala idioter och på landsbygden trivs dom kanske inte lika bra. Vad vet jag.
Att utföra ett attentat utan att bli stoppad och åka fast.
Håll planen i en extremt liten grupp av människor.
Utför dådet på landsbygden.
Stanna inte på väg dit.
Slå till mot något som lockat relativt mycket människor.
Klart.
Ha en flyktbil väntandes och åk därifrån.
Det bör inte va svårare än att lyckas med ett bankrån (som man gjorde förr när det fanns kontanter på banken).
De som planerade stort åkte oftast fast. Mindre rån lyckades i större grad.
Hur terrordåd ofta genomförs.
Ring runt och planera med flera personer, gärna finansierad av andra utifrån.
Planera länge.
Slå till mot en offentlig plats i en stor stad.
Få panik när du ska därifrån.
Snart knackar väl säpo på dörren och tror att jag är terrorist bara för att jag verkar va smartare än islamisterna