2023-08-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gooza
Jag säger att det inte är så ovanligt som du verkar tro, att man griper personer som misstänks vara inblandade i att planera olika typer av attentat, senaste 10 åren. Detta säger jag för att du verkar övertygad om att man definitivt får reda på när sådant sker, i media (?), vilket är helt befängt att du tror. Du behöver förövrigt inte överdriva, det ser bara löjligt ut.

Menar du att man skulle bryta mot grundlagen/internationella lagar om man griper misstänkta brottslingar och dessa gripanden inte leder till rättegångar eller avlivningar?

Om gripanden inte behandlas i enlighet med offentlighetsprincipen och andra regler/lagar/praxis så begår säpo/polisen brott, ja. Får man inte lära sig om det här i skolan längre?

https://www.regeringen.se/sa-styrs-sverige/grundlagar-och-demokratiskt-deltagande/offentlighetsprincipen/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Nervös.
Lär ha LP-skivor under armarna också.

Kan vara så!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User3899
Stora pupiller i starkt ljus indikerar förälskelse/kåthet. Satt väl nån hunk bland journaliststolarna.

Eller ett visst intag av en speciell sak.
Citera
2023-08-17, 14:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Dom som flyr fosterlandet och skryter över att dom flyr har inte mycket stake i sig och är ingen förlust för Sverige. Så var god stanna där du är.
Varför ska man stanna kvar i det långsamma förfallet som kallas Sverige? Inte ett enda nyckeltal pekar ju i rätt riktning för Sverige längre. Det är kört. Vänsterliberalerna och deras åsiktskorrumperade anhang inom etablissemanget har förstört landet.
Citera
2023-08-17, 14:22
Bannlyst
Det är nu man skall rapportera in till säpo vilka grannar och arbetskamrater som går i VPKs första maj dag. Putins kamrater är inte våra kamrater.
Senast redigerad av Niggers 2023-08-17 kl. 14:43.
Citera
Medlem
Sunisgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Jag läste att munskydd kan skydda mot terrorister.

Och ett vaccin framställs just nu av claes ohlson. Kommer bli obligatoriskt inom kort

Bästa inlägget i tråden hittills, lite galghumor är vad som krävs när världen blivit galen!
Citera
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Skojar du? Om inte så kan du börja läsa här, lättläst.

https://www.regeringen.se/sa-styrs-sverige/grundlagar-och-demokratiskt-deltagande/offentlighetsprincipen/

Sen kan du själv söka i lagtexten efter praxis vid polisär verksamhet . Vi bor inte i Nordkorea, brottsmisstänka människor tillåts inte bara att försvinna här

Det är fritt fram att begära ut informationen från Säpo, lycka till med det 😊
Citera
2023-08-17, 14:23
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Det kommer vara Stockholm som drabbas om det skulle hända något, så 90% av Sveriges befolkning kan luta sig tillbaka.

Ja, och det är bara 11% chans att någon oskyldig drabbas (jag syftar bara på sådana med rösträtt).
Citera
2023-08-17, 14:24
Avslutad
Man kan väl säga att räkningarna nu kommit på allvar för alla svenskar gällande den nästintill obegränsade invandringen.

Hmmm, kanske fel paralleller men drar osökt en liknelse med den extremt låga boräntan under många år.

Yo didn’t think the party was over. Now it’s finito Swede !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Fast de borde varje halvklok människa förstå.
Varför skulle de bara va hot mot just Stockholm!?
Folksamlingar (som ofta är målen) finns ju nästan överallt.
Hade jag varit terrorist hade jag slagit till mot ett evenemang/festival i en liten stad på landsbygden.
De som talar emot att det skulle ske är väl att dom inte hittar dit och därför oftast stannar i de större städerna.

Säger du att terrorister i regel slår till på landsbygden? Är man lite halvklok har man väl läst nyheterna.. Men å andra sidan uppnår man säkert skräck bäst genom att vara riktigt random. Inte för att jag skulle säga att det är troligt.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Och Mikail Yüksel eldar på. Han är en säkerhetsrisk om någon.

https://twitter.com/MikailPNyuksel/status/1686754445462253568?t=_dN5Q-KT9W_X-I0bB6n_ww&s=19
Citera
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Det cirkulerar ett mess bland ungdomar i Stockholm om att de gripit folk som planerat något i MOS och Täby Centrum. Sannolikt bara någon som vill skrämmas, men tänkte att det var intressant ändå.

Rykten sprids fort och är inte sällan helt fel. Minns efter Drottningatan. Man rapporterade attentat lite överallt. Till och med nyheterna rapporterade om skottlossning vid Fridhemsplan. Det kanske det var iofs...man vet ju aldrig i dagens Sverige. Men det var inte kopplat till något attentat i vart fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in