2023-08-17, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Syftet med höjningen är bl.a. att samhället ska kunna anpassa sig för att inte bidra till att öka hotbilden ytterligare, säger von Essen.

Den kan ju tåla att tänkas på.

Ja kan de nu neka koranbränningar?
Citera
Medlem
Rob1891s avatar
Givet att det sker en terrorattack är det bara att hoppas att de som vill ha muslimer här också är de som stryker med.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Lev som vanligt, var inte rädd... men se dig ständigt över axeln och var beredd på att bli överkörd, få en kniv i ryggen eller att platsen du är på sprängs.
Skönt att vi kan leva i fred och frihet.
Tack alla ni som öppnade era hjärtan.

Hotbilden hade varit närmast obefintlig utan dina två kära irakier som oavlåtligen bränner koranen enbart för att sabba för svenskarna. Hur man kan stödja två importerade och uppenbara charlataner som inte bryr sig ett endaste dugg om svenskar är en gåta för mig.
Citera
2023-08-17, 13:30
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
En eloge till SÄPO för att de, såvitt jag kunnat höra, lyckas kalla Koranen för "religiös skrift" istället för magplasket vissa andra gjort som benämnt den "helig skrift". Bra gjort! Neutralt och korrekt. En minoritet av världens befolkning är muslimer, ca 20 % kanske, och endast för dem har Koranen någon som helst betydelse. Också bra att SÄPO säger "kränkningar och upplevda kränkningar". För detta med lättkränktheten hos vissa grupper bidrar i allra högsta grad till den problematik som uppstått.
Hehe,...jo det finns inget heligt enligt svensk lag, ju, det som råkar vara "pudelns kärna".
Citera
Medlem
På tex TC klockan 15:00 en vardag är det BARA muslimer, andra blattar samt svennar som än idag röstar för mer massinvandring av muslimer och vill förbjuda allt hädande av islam.
Så vad gör det om det sprängs där?
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Med den inställningen hoppas jag det smäller i ditt hem, ska vi se om du är lika hoppfull då.

Jag kanske borde gräva en bunker och gömma mig där? Precis som ni andra töntar.
Citera
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Hej! Eftersom du tydligen är efterbliven så kommer jag nu att uttrycka mig väldigt övertydligt och som om jag riktade mig till ett barn. Ja, koranbränningarna är ett av de dårskap som nu riskerar att leda till terrorattentat. Det kallas för hets mot folkgrupp och har som syfte att provocera fram hat och hot. I Sverige har vi alltid haft yttrandefrihet, demonstrationsfrihet och religionsfrihet. Ingen har känt nåt behov av att grilla koraner för det. Men en sak är ny i vårt land - vi har gett politisk makt åt nazister. Sist det hände så blev det ett andra världskrig. Att vi nu blir terrorhotade ligger alltså helt i linje med historien. Så vill du undvika att sprängas i bitar under ett terrorattentat, gör du klokast i att sansa dig och förlita dig på det politiska parti som byggt upp vårt land och välstånd - socialdemokraterna. Ha det fint nu!

Haha tack för dagens skratt.😂👌

Tror snarare att det är du som är intellektuellt nedsatt. Men träning ger färdighet så ge inte upp, en vacker dag så kanske du har avancerat uppåt en aning på IQ skalan.👍
Citera
2023-08-17, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Jag kanske borde gräva en bunker och gömma mig där? Precis som ni andra töntar.

Ja, du är så jävla tuff på ett anonymt forum.

Terroristerna räds verkligen dig.
Citera
2023-08-17, 13:32
Avstängd
Grontarskonts avatar
Man får tacka SD för detta!

Reta upp muslimer mer noll självbehärskning är inge bra!
Citera
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Håll er borta ifrån tunnelbana och bussar i Sthlm, säkerhetsnivå 4, torde signalera ungefär det.
Konserter, sportevenemang, köpcentrum osv... men dom är rädda för att det ska bli som vid coronapandemin. Att arrangörer ska kräva ersättning för att folk inte besöker dom.
Men att besöka Carl Larsson gården i Falun eller gå på konsert på Ullevi har ju olika sannolikhetsrisker men de kommer dom aldrig att säga.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Dom ville väl ge aktivistmedia något gott att ha som underrubrik. Aftonbladet nappar nog på detta
Det undergräver förtroendet då det får dem att framstå som politiska posörer. Man får hoppas inte det genomsyrar arbetet på dessa myndigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vad är det SÄPO vet som inte vi vet?! Det kanske är läge att berätta för svenska folket vad de vet och vad som gäller!!

ööööhhhhh kanske att vi har hundratals med is terrorister som politikerna välkomnade tillbaka med öppna armar efter de varit runt i världen o mördat?
öööhhhh kanske för att vi har miljontals med muslimer i landet som alla är terrorceller?
ööhhh det kanske skulle gynna mörka krafter (sverigedemokraterna) ifall säpo skulle tala sanning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in