Tackar, koran-pyromaner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Hör hög har den varit förut?
Nivå 3 sen bedömningsnivån infördes 2010.
Har för mig den var 4 nåt väldigt kort tag mellan 2010 och idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svitjod88
Kommer det ske några förändringar i ditt liv fr o m nu?
Njae inte speciellt. Terrordåd brukar inrikta sig på centralt symboliska mål och ibland 'där det finns massor av människor', för att dådet ska få stor mediaspridning. Jag finns inte i en miljö där någon av dom två faktorerna finns. Kommer väl åka till Göteborg o Stockholm mer sällan, och hålla sig borta från stora manifestationer, stora transportnav och centralt ikoniska platser.
Digital säkerhet är jag rätt bra på redan. Men allmän extra koll i hemmet, t.ex. gott brandskydd, fungerande gasmask, bra sjukvårdslåda, bättra på enkla förrådet av torrvaror och konserver, se till att ha tiotusen kronor i kontanter hemma, ha transistorradio och gott om batteriet, och se till att ha andra platser att kunna husera på 2 veckor i sträck om så behövs. Måste dock fixa jodtabletter, svårt att få tag i.
Jag tror det kommer inte hända så mycket, faktiskt. Bara min magkänsla. Sverige är för betydelselöst på 'den stora arenan', och för 'snällt och förståndigt land' internationellt sett, för nån ska anstränga sig rejält med nåt riktigt spektakulärt.
Jag tror dessutom hotet kommer sänkas ner till 3 igen inom snar framtid, typ ett halvår efter Koran-pyromaniska anarkisterna slutat med sin förbannade Copycat-lek.