2023-08-17, 13:00
Medlem
sverjevenns avatar
Då ska man väl låtsas "stärka gränsbevakningen", för att visa, och jävlas med vanligt folk. Alltmedan politiker fortsätter skyffla in terrorister i egen gräddfil. Domstolar underlåter ordentliga straff, utvisning o.s.v.
"Militären" består av ett fåtal 7-16-anställda och några väktare, och ägnar sig mest åt inbördes kukmätning, värdegrundstrams och hbtq-frågor.
Inte en enda svenskjävel i någorlunda framträdande position vågar ju röra i problemet, landet är sedan länge bortskänkt och muslimskt. Kuffar kommer att brinna!
Vilken tur att det blev just fredens religion som tog oss under sina vingar!
Heja Svärje!
Citera
2023-08-17, 13:00
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Hej! Eftersom du tydligen är efterbliven så kommer jag nu att uttrycka mig väldigt övertydligt och som om jag riktade mig till ett barn. Ja, koranbränningarna är ett av de dårskap som nu riskerar att leda till terrorattentat. Det kallas för hets mot folkgrupp och har som syfte att provocera fram hat och hot. I Sverige har vi alltid haft yttrandefrihet, demonstrationsfrihet och religionsfrihet. Ingen har känt nåt behov av att grilla koraner för det. Men en sak är ny i vårt land - vi har gett politisk makt åt nazister. Sist det hände så blev det ett andra världskrig. Att vi nu blir terrorhotade ligger alltså helt i linje med historien. Så vill du undvika att sprängas i bitar under ett terrorattentat, gör du klokast i att sansa dig och förlita dig på det politiska parti som byggt upp vårt land och välstånd - socialdemokraterna. Ha det fint nu!

Hej. Eftersom du är en efterbliven apa så kommer jag nu uttrycka mig väldigt övertydligt:

Om Sverige inte hade släppt in så här många rasfrämlingar så hade Sverige inte haft dessa bekymmer nu.

Förstår apan vad jag menar?
Citera
2023-08-17, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Under 2021 gjorde räddningstjänsten 506 insatser till bränder i skol- och förskolebyggnader, varav minst 246 bedömdes vara anlagda.
Dålig kontroll,va?

Så att bränna koraner är lösningen på problemet? Bra logik där!
Citera
2023-08-17, 13:01
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Då var dagen kommen. Terrorhotsnivån kommer idag att höjas från nivå 3 till nivå 4 vilket innebär högt hot.

Kommer det ske några förändringar i ditt liv fr o m nu?

Diskutera!

https://www.dn.se/sverige/uppgifter-terrorhotnivan-hojs-till-4/
Jag bor utanför en mindre stad och i den stan skulle jag bedöma terrorhotsnivån som noll.
Det bor 1 eller 2 muslimska familjer i hela stan och de finns inga strategiska mål värda att göra attentat mot. Så för min och min familjs säkerhet är jag inte det minsta rädd.
Men bara 3-4 mil längre bort är nog hotnivån betydligt högre, mot tex köpcentrum osv. och i Stockholm, Göteborg, Malmö och andra större städer är det inte frågan om om det kommer att ske något utan när det kommer att ske.
Det är helt sjukt att vi i Sverige ska behöva hantera sånt här.
"Vi såg det inte komma".
År av galet och oansvarigt styre av vårt land har bäddat för detta, och ingen hålls ansvarig. Helt sjukt!
Koranbrännarna kan man diskutera i oändlighet men vi kommer aldrig ifrån att extremisterna letar skäl till att få terrorisera. Det här är bara ännu ett.
I arabvärlden har kristna alltid jagats och förföljts av muslimer och nu är de värre än någonsin, och de beskyller man Sverige för.
Kyrkor bränns och kristna får sly för sina liv, och de är i grunden knappast pga koranbränningar i Sverige.
Det är dags att sätta hårt mot hårt och sluta lalla med alla dessa idioter!
Citera
2023-08-17, 13:02
Avslutad
Ska inte SÄPO gå upp i "stabsläge" också?

Stabsläge är ett beredskapsläge där ledning eller nyckelfunktioner samlas och utvärderar information, beredda att snabbt sätta igång verksamhet. Begreppet används bland annat inom SÄPO, sjukvård, polis och kommuner.[1][2][3]
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Åk till Indien och vanhedra hinduerna och du kommer få 1 miljard arga indier mot dig. Åkt till USA och bränn upp bibeln och du kommer få 300 miljoner arga amerikanare mot dig. Vanhedra kungen i Thailand och du kommer bli fängslad. Bara den trolösa pillerknarkande svensken som tror något annat.

Ja, jag skrev ju för fan att irakiern som bränner koraner borde sparkas ut, eftersom han utsätter svenskar för fara. Jag är fullt medveten om vad som orsakar det försämrade säkerhetsläget, men det är helt jävla hjärndött att lägga skulden på SD. Sverige har redan utsatts för terrordåd. Muslimer har hetsat mot Sverige länge och att vi har hamnat i den här situationen bär både Reinfeldt-regeringen och S regeringarna därefter skulden för.

SD Har blivit stora pga en helt misslyckad politik och även om man nu tycker att SD bär skuld för det som nu pågår, så borde man kanske ställa sig frågan vilka det är som bär ansvaret för att SD blev så stora och en maktfaktor i Sverige. Sossarna kanske? Sverige hade kunnat vara ett bra land, men nu har vi istället en enda jävla röra av tung kriminalitet, skjutningar, bombdåd, terrorism och svåra ekonomiska problem. Hur hamnade vi där? SD:s fel?? Nja, kanske inte trots allt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
Sverige och Malmö är en exportör av muslimska vältränade terrorister. Så varför skulle de hemodlade muslimska terroristerna inte kunna genomföra dåd i Sverige.

Osama Krayem växte upp på Rosengård i Malmö. Han gick byggprogrammet på gymnasiet och spelade fotboll på fritiden. Han var med och dödade hundratals i terrordåd. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/terrormisstankte-osama-krayem-fran-malmo

Ja våra politiker välkomnade ju alla is terrorister som varit och mördat utomlands, så det behövs knappast skickas hit terrorister, det lever redan hundratusentals terrorister i landet redan!

Men svenska folket älskar ju muslimer och mångkultur så det är väl bara att njuta av läget, idioterna ville ju ha ett mångkulturellt samhälle, njut nu idioter!
Citera
2023-08-17, 13:03
Medlem
cerns avatar
Vad innebär nivå 4 rent praktiskt?

Mera snutar på gatorna i stan eller?
Citera
2023-08-17, 13:04
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOLCOZ
Så att bränna koraner är lösningen på problemet? Bra logik där!

När muslimerna halshögg en lärare i Frankrike för att han visade teckningar av Mohammed så svarade Frankrike med att visa teckningarna som stora bilder på hus över hela landet och stängde en moské som hyllade mordet. Så ska man hantera muslimer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mordet_p%C3%A5_Samuel_Paty

När muslimer hotar Sverige för att några irakier hade koran-bbq, så ska Sverige svara med att sätta Lars Vilks rondellhund som logotype för Migrationsverket.
Senast redigerad av gyldenbollockes 2023-08-17 kl. 13:06.
Citera
2023-08-17, 13:05
Medlem
Det kan fan inte vara Al-Qaidas hot som får Säpo att gå bananas? Har vi inte förmågan att plocka bort denna lilla sekt så är vi alla riktigt illa ute
Citera
2023-08-17, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fetaas
Säpo håller presskonferens om 5 minuter..
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-till-dn-terrorhotnivan-hojs?

3 överklass kvinnor håller i pressträffen, al-Qaida skakar av fruktan 💃💃💃🤣
Citera
2023-08-17, 13:06
Medlem
Tusan vad osäker von essen verkar vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in