Citat:
Ursprungligen postat av
Svitjod88
Då var dagen kommen. Terrorhotsnivån kommer idag att höjas från nivå 3 till nivå 4 vilket innebär högt hot.
Kommer det ske några förändringar i ditt liv fr o m nu?
Diskutera!
https://www.dn.se/sverige/uppgifter-terrorhotnivan-hojs-till-4/
Jag bor utanför en mindre stad och i den stan skulle jag bedöma terrorhotsnivån som noll.
Det bor 1 eller 2 muslimska familjer i hela stan och de finns inga strategiska mål värda att göra attentat mot. Så för min och min familjs säkerhet är jag inte det minsta rädd.
Men bara 3-4 mil längre bort är nog hotnivån betydligt högre, mot tex köpcentrum osv. och i Stockholm, Göteborg, Malmö och andra större städer är det inte frågan om om det kommer att ske något utan när det kommer att ske.
Det är helt sjukt att vi i Sverige ska behöva hantera sånt här.
"Vi såg det inte komma".
År av galet och oansvarigt styre av vårt land har bäddat för detta, och ingen hålls ansvarig. Helt sjukt!
Koranbrännarna kan man diskutera i oändlighet men vi kommer aldrig ifrån att extremisterna letar skäl till att få terrorisera. Det här är bara ännu ett.
I arabvärlden har kristna alltid jagats och förföljts av muslimer och nu är de värre än någonsin, och de beskyller man Sverige för.
Kyrkor bränns och kristna får sly för sina liv, och de är i grunden knappast pga koranbränningar i Sverige.
Det är dags att sätta hårt mot hårt och sluta lalla med alla dessa idioter!