2023-08-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Du missförstår medvetet..99% av Svenskar som hyllar invandring mångkultur samt mångfald och dissar SD lever inte som dom lär.

Dom lever i sina vita enklaver eller så har dom flytt till landet (som du)...finns ju givetvis dom som bor i "utsatta områden" men då beror det oftast på tjockleken deras plånbok har.

Varför kopplar du ihop kritik och hat mot SD och rasism...förklara det annars faller hela ditt resonemang.

Ungefär som när borgmästaren(?) i Florida (de santis) ville frakta nyanlända (fresh off the boat) till de välbärgades neighborhood (där bland annat Obama o andra woke personer har sommarhus).

Då var det sannerligen inget öppna famnen välkomnande. Man hörde inget från dem som bodde där. Om de nu brytt sig en gnutta hade de sagt; det är klart vi tar emot dem, alla är lika värda. Och sen hade de ordnat tillfälligt härbärge etc. Då hade de haft lite trovärdighet.

De går så bra att säga hur andra ska leva men så gör man tvärtom själv.

Jag tror andemeningen i detta är det TS vill åt...
Citera
2023-08-14, 10:02
Medlem
grungewhores avatar
Var tvungen att googla på dem. Det är två mediahoror vars inkomst består av att få likes av likasinnade hjon. Åsiktskorridoren är bekväm för dem, och de har sedan de gick ur gymnasiet antagligen hållt sig i en kulturmarxistisk ekokammare där vissa åsikter är som diplom på tandläkarväggen; ju fler desto mer trovärdiga.

Det bästa sättet att få dem att tystna är att helt ignorera deras existens.
Citera
2023-08-14, 14:27
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
För några dagar sedan var jag inne på Logosols hemsida för jag jag ville se om jag hade råd med ett sågverk. På deras hemsida såg jag att Kalle Zackari var med på ett uppslag. Han hade köpt ett sågverk.

Och nyss råkade jag se slutet på "Hjälp vi har köpt en bongård" på ettan.

Jag ser egentligen inte på skiten utan gör allt vad jag kan för att undvika dem (precis som jag gör med allt det som programledarna för "Historieätarna" är med i.) då jag bara blir förbannad av att se dem, höra deras äckliga stockholmska och vad de gör, men idag så såg jag de sista 10 minuterna.

Jag undrar varför Kalle och Brita inte kritiseras mer?

Brita med sin enorma haka la ju upp en bild på instagram för flera år sedan när det var val. Hon hade skrivit "Some people suck" och det var en tydlig referens till SD. Hon får ju tycka vad hon vill men jag tycker det är så vidrigt av mediepersonligheter att vara så där "Ååhh mångkultur är så fantastiskt och dummisar som SD suger kuuuuk!!"

Men vad gör de? De flyttar ut på landet långt borta från Hassan i turkkiosken på hörnet, långt från minareter och muslimer i hucklen. Och inte tror jag de har någon somalier, kosovoalban eller afghan som granne där på landet. Hur ska det gå för deras barn om de är nödgade att bara växa upp med etniska svenskar?

Som sagt man vill gärna ha massinvandring men när det väl kommer till kritan vill de att sina egna barn ska växa upp lugn och tryggt på landet. Jag tycker det är jävligt svinigt gjort.

Förutom att de har ett sågverk och en jaktstuga så verkar Kalle och Brita leva mer eller mindre exakt som jag gör och jag är en motståndare till allt vad massinvandring och mångkultur heter, men jag är ju ändå konsekvent. Jag bor på landet för att det ger mig så mycket; närheten till skogen sjöar och tjärn. Jag kan dryga ut matkontot genom att odla en hel del potatis och lite andra grönsaker. Mina grannar heter Bertil, Gunnar & Anne-Marja och Stefan. Jag har aldrig sett en endaste blatte på lanthandeln och det är exakt så som jag vill ha det. Mina barn går i en liten klass och inte en endaste icke-svensk går på skolan. Också så som jag vill ha det för det ligger i linje med vad jag tror på och förespråkar.

Så varför har inte Kalle och Brita kritiserats för sin "white flight"? De borde ju trots allt må mycket bättre i Tensta, Rinkeby eller Akalla med massvis med spännande folk med spännande kulturer, god och kryddstark mat? Varför ska inte deras egna barn få gå i en multietnisk skola?

Endel kanske gillar att bo i sådan miljö på landet med hus och bondgård utan att det behöver ha med flykt från invandrare att göra?
Citera
2023-08-14, 14:29
Medlem
Ska man leva på intäkter från kultursfären så finns det bara PK som gäller - annars blir man utfrusen och intäkterna försvinner. Det förstår dom flesta i branschen - hur man agerar privat är det oftast ingen som bryr sig.

Ingen flyttar ju till orten om man har råd med annat bättre boende - ingen säger ingen.

BTW - tycker serien är sevärd.
Citera
2023-08-14, 17:59
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Endel kanske gillar att bo i sådan miljö på landet med hus och bondgård utan att det behöver ha med flykt från invandrare att göra?

Återigen, varför flyttar två stycken programledare som uttryckt starkt SD-hat, samt så har de varit nere i Grekland och faktiskt hjälp lycksökare som tagit sig till Europa via båt, ut på landet där det inte finns blattar alls?

Det går helt enkelt inte ihop. Jag hoppas ni förstår att vilja ha massinvandring och sedan flytta till ett ställe som inte har massinvandring inte går ihop hur mycket ni än vill få det till att det är en ny grönavågen trend.

Deras barn kommer inte få växa upp med Mehmet, Mustafa, Achmed, Mohammed, Zafira eller Soheil. De kommer inte bli slagna i skolan för att de är "svennar och är äckliga som äter gris". Inte få sina cyklar stulna. Inte växa upp bland blattar som kör runt på elscootrar och mopeder och lever rövare utan de kommer växa upp tryggt, tillsammans med sitt folk. Det är nazityskland de flyttat till utan att det sägs högt.

Hade man tagit sina egna råd hade de bott i en förort i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Örebro för där finns ju precis allting de vill Sverige ska vara. Multi, multi, multi. Bara en massa olika raser som inte har något gemensamt. Varför ska just deras vita barn vara så priviligierade att de inte ska behöva handskas med blattarna?
Citera
2023-08-14, 19:32
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Återigen, varför flyttar två stycken programledare som uttryckt starkt SD-hat, samt så har de varit nere i Grekland och faktiskt hjälp lycksökare som tagit sig till Europa via båt, ut på landet där det inte finns blattar alls?

Därför att de kanske tycker om miljön på landet med hus och bondgård? Det behöver inte betyda att de hatar invandrare, svenskar eller människor för att de gillar att bo där trots att det inte är folktätt.

Menar du att om man ej har något emot invandrare så ska man absolut inte få bo i en lantlig miljö?

Enligt din logik så hatar alla som bor på landet människor. Varför skulle man annars bo bland så lite folk och avskilt?

Och alla som flyttar utomlands måste verkligen hata andra svenskar? Varför skulle man annars flytta från Sverige? Det kan ju inte betyda att det är något med den utländska miljön man gillar och att det inte har något med hat mot svenskar att göra?
Citera
2023-08-14, 19:48
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Därför att de kanske tycker om miljön på landet med hus och bondgård? Det behöver inte betyda att de hatar invandrare, svenskar eller människor för att de gillar att bo där trots att det inte är folktätt.

Jag skulle gissa på att de vill ge sina barn en mycket tryggare uppväxt än vad de skulle få om de växte upp bland blattar. Det är min hypotes.

Citat:
Menar du att om man ej har något emot invandrare så ska man absolut inte få bo i en lantlig miljö?

Jag menar att det är mycket konstigt att se till att blattar kan ta sig till Europa, pissa på det parti som pekar ut vilket helvete Sverige har blivit just pga massinvandringen och sedan flyttar man ut till en "svensk etnostat". Det rimmar mycket illa med tanke på vad de säger och vad de gör.

Citat:
Enligt din logik så hatar alla som bor på landet människor. Varför skulle man annars bo bland så lite folk och avskilt?

Det finns många sociala tillställningar på landet. Man bjuder in folk på fika, man går på auktion, olika tillställningar på hembygdsgården etc. Jag skulle säga att vi på landet säkert är mer sociala än folk som bor i stan och tittar ut i kik-hålet i dörren innan de går ut i trapphuset för att försöka undvika att man möter grannen.

Citat:
Och alla som flyttar utomlands måste verkligen hata andra svenskar? Varför skulle man annars flytta från Sverige? Det kan ju inte betyda att det är något med den utländska miljön man gillar och att det inte har något med hat mot svenskar att göra?

Man lämnar Sverige för att man funnit kärleken eller för att man får ett jobb som betalar bättre. Man lämnar det man tycker är dåligt, i Kalles och Britas fall lämnade de den multietniska staden till förmån för det svenska och rasrena landet. Men visst, för att få slut på din diskussion kan vi låtsas att de flyttade för att Kalle skulle få lättare att jaga.
Citera
2023-08-15, 00:30
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Jag skulle gissa på att de vill ge sina barn en mycket tryggare uppväxt än vad de skulle få om de växte upp bland blattar. Det är min hypotes.

Jag menar att det är mycket konstigt att se till att blattar kan ta sig till Europa, pissa på det parti som pekar ut vilket helvete Sverige har blivit just pga massinvandringen och sedan flyttar man ut till en "svensk etnostat". Det rimmar mycket illa med tanke på vad de säger och vad de gör.

Det finns många sociala tillställningar på landet. Man bjuder in folk på fika, man går på auktion, olika tillställningar på hembygdsgården etc. Jag skulle säga att vi på landet säkert är mer sociala än folk som bor i stan och tittar ut i kik-hålet i dörren innan de går ut i trapphuset för att försöka undvika att man möter grannen.

Man lämnar Sverige för att man funnit kärleken eller för att man får ett jobb som betalar bättre. Man lämnar det man tycker är dåligt, i Kalles och Britas fall lämnade de den multietniska staden till förmån för det svenska och rasrena landet. Men visst, för att få slut på din diskussion kan vi låtsas att de flyttade för att Kalle skulle få lättare att jaga.

Det kanske kan vara så enkelt att de föredrog lantlig miljö framför att liv i stadsmiljö oberoende av nationalitet på eventuella grannar? Vi har ingen aning om de bjuder blattar över dit, de verkar ju ha mycket gäster på besök. Tror de umgås mer med folk från staden som kommer på besök än deras lantisgrannar.
Citera
2023-08-16, 12:31
Medlem
malu45s avatar
Nu har dom ju också köpt ett hus i Frankrike, som med all trolighet ska bekostas (jag menar renoveras) med hjälp av ny liten TV-serie, "Hjälp vi har köpt ett ödehus i Frankrike (1a sommaren)"

Praktiskt!!

https://brita.elle.se/brita-zackari/ni-hade-lite-fragor-och-asikter-om-nya-huset/
Citera
2023-08-17, 12:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malu45
Nu har dom ju också köpt ett hus i Frankrike, som med all trolighet ska bekostas (jag menar renoveras) med hjälp av ny liten TV-serie, "Hjälp vi har köpt ett ödehus i Frankrike (1a sommaren)"

Praktiskt!!

https://brita.elle.se/brita-zackari/ni-hade-lite-fragor-och-asikter-om-nya-huset/
Ja verkligen, först betalar SVT renovering och timarvode till deras bolag. Nu blir det samma visa i Frankrike.
Citera
2023-08-17, 12:36
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malu45

Praktiskt!!

Tja, vad är fel med det.. Vem skulle inte gjort det om man var bekväm med att synas i TV och fick ett sådant erbjudande.
Citera
2023-12-20, 17:12
Medlem
Kanastras avatar
Det finns en julspecial av bondgårdsformatet nu på svt play.
Har tröttnat ganska mycket på den här 'typsnittet' när dom eller nån säger nåt och så vänder dom huvudet mot kameran och tittar tyst in i linsen lite menande.
Kalle: -Ah vad heter det här har vi hönshuset, här finns det höns och dom BOR här i hönshuset..
Brita: *Vänder ansiktet mot kameran och tittar lurigt*
De gimmicken har blivit en upprepning utav guds nåde, det räcker med det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in