Citat:
Ursprungligen postat av
Dirtydwarf
Jättebra fråga du ställde.
Jag har själv i ett flertal trådar under många månaders tid frågat fb folket samma fråga "var är jimme Åkesson".
Ännu så länge har ingen svarat mig så jag drar slutsatsen han är antagligen död eller så finns han längre.
Expressen gjorde ju en undersidor några veckor sedan med de olika partiernas närvaro i riksdagen dvs Jimmie Åkesson s arbetsplats. Där ledde Åkesson frånvaro listan med över 90% .
Hur ställer sig alla trogna sd folk er till detta? Killen fick chansen detta valet att göra nytta och skillnad och han valde att försvinna.
(Fd Sverigedemokrat, men aldrig mer så länge åkesson är dör eller röstar för Nato samarbete).
Så igen... Vart fan är du Åkesson?
Är ganska säker på att han gick in i en djup depression. När han var tvungen att kompromissa med regeringen så insåg han att SD aldrig kommer kunna rädda Sverige, eftersom vartenda litet beslut först måste kohandlas om, sedan urvattnas till en äcklig sörja för att partierna ska komma överens, sedan ska man utreda frågan i två år i remissinstanserna, för att sedan
eventuellt rösta igenom en ytterligare reviderat och söndertrasat lagförslag som i realitet inte spelar någon roll eftersom majoriteten av Sveriges lagar ändå stiftas i Bryssel.
Han har kämpat i snart 20 års tid som partiledare att få SD att växa, för att få inflytande. När han han väl fick inflytande i och med Tidöavtalet insåg han att inflytandet inte blir så stort trots allt. Allt är bara ett politiskt spel, som sagt, majoriteten av Sveriges lagar styr EU över numera.
Vi vet att Jimpan är benägen att hamna i depression, spela om pengar och att tröstäta, så sannolikt är det just detta som skett. Han har gett upp helt enkelt. Han kommer avsluta sin politiska karriär helt och fokusera på mer jordnära saker, saker han har kontroll över.