Hej, jag har lite svårt att släppa detta mord som ni andra säkert också. Så jag tänkte samanfatta mina grubblerier i ett media verk.
Det jag kommit fram till är att det är kört att lösa detta mord utan någon som träder fram med kunskap. Så det man kan roa sig med är att försöka diska av Skandiamannen eller stärka indicierna. Så det jag vill göra är vända på varje sten med skandiamannen. Nu kanske mod blir sugen att stoppa in denna tråd i Skandiamannen tråden, kan du vänligen låta denna tråd leva ett par veckor först innan den får drunka där?
Så det jag vill diskutera och lista upp är konkreta saker som talar för och emot Skandiamannen, innan ni läser min lista kanske ni kan skriva ner era egna förslag.
Här är min lista (missar jag något uppenbart?):
Det jag kommit fram till är att det är kört att lösa detta mord utan någon som träder fram med kunskap. Så det man kan roa sig med är att försöka diska av Skandiamannen eller stärka indicierna. Så det jag vill göra är vända på varje sten med skandiamannen. Nu kanske mod blir sugen att stoppa in denna tråd i Skandiamannen tråden, kan du vänligen låta denna tråd leva ett par veckor först innan den får drunka där?
Så det jag vill diskutera och lista upp är konkreta saker som talar för och emot Skandiamannen, innan ni läser min lista kanske ni kan skriva ner era egna förslag.
Här är min lista (missar jag något uppenbart?):
* Skytten var antingen yrkesmördare eller hade ett otroligt stort hat mot makarna palme.
* Hade en mördare kontaktat media dagen efter och visat sitt ansikte?
* Hade mördaren flytt för att sedan återvända till brottsplatsen 15-20 min senare?
* Vore mördaren en sådan toffel att han ringer sin fru och säger han blir hemkommen senare än planerat.
* Engström en konstnär typ inom reklam, ni har sett hanstilen. är detta mördaren?
* Kan man stämpla ut ifrån jobbet, chit chatta med vakten och strax utanför porten någon minut senare avrätta statsministern?
* Mordet kräver perfekt tajming eller otrolig tur med Engström som skytt.
* Skulle mördare söka media uppmärksamhet och håna polisen?
* Skulle mördaren låtsas vara vittne och sätta sig i en central roll på mordplatsen?
* Ingen minns Engström trots att han säger sig ha pratat med ett antal på plats och t.o.m. hjälpt till med offret.
* Sista vittnet ser en man med handledesväska, Engström hade handledesväska.
* Engström var moderat och bodde i palmekritisk område.
* Kläderna matchar mördarens.
* Längd matchar mördaren.
* Engström ljuger eller minns händelsen annorlunda mot andra vittnen.
* Engström var vän med vapensamlare som hade 357 magnum.
* Engström var äldre än iaktagelserna men kunde kuta som yngre individ.
* En skadiavakt säger att Engström lämnade byggnaden vid ett till fälle, Engström hävdade att han inte gjorde det.
* Engström blev deprimerad och begick förmodligen självmord.
* Engström hade stor uppmärksamhetsbehov. Kunde han spendera 20 min på brottsplatsen utan att någon uppmärksammar honom?
* Hade en mördare kontaktat media dagen efter och visat sitt ansikte?
* Hade mördaren flytt för att sedan återvända till brottsplatsen 15-20 min senare?
* Vore mördaren en sådan toffel att han ringer sin fru och säger han blir hemkommen senare än planerat.
* Engström en konstnär typ inom reklam, ni har sett hanstilen. är detta mördaren?
* Kan man stämpla ut ifrån jobbet, chit chatta med vakten och strax utanför porten någon minut senare avrätta statsministern?
* Mordet kräver perfekt tajming eller otrolig tur med Engström som skytt.
* Skulle mördare söka media uppmärksamhet och håna polisen?
* Skulle mördaren låtsas vara vittne och sätta sig i en central roll på mordplatsen?
* Ingen minns Engström trots att han säger sig ha pratat med ett antal på plats och t.o.m. hjälpt till med offret.
* Sista vittnet ser en man med handledesväska, Engström hade handledesväska.
* Engström var moderat och bodde i palmekritisk område.
* Kläderna matchar mördarens.
* Längd matchar mördaren.
* Engström ljuger eller minns händelsen annorlunda mot andra vittnen.
* Engström var vän med vapensamlare som hade 357 magnum.
* Engström var äldre än iaktagelserna men kunde kuta som yngre individ.
* En skadiavakt säger att Engström lämnade byggnaden vid ett till fälle, Engström hävdade att han inte gjorde det.
* Engström blev deprimerad och begick förmodligen självmord.
* Engström hade stor uppmärksamhetsbehov. Kunde han spendera 20 min på brottsplatsen utan att någon uppmärksammar honom?