2023-08-15, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Var väl bara chattar och inget/inte så mkt beslag, kan tycka det ska vara lite mildare då

Jaha, okey, dåså, men då är 6.5år helt rätt tycker jag.
Det är grova mängder ändå som de varit involverade i.
Citera
2023-08-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brittafittans
Med dom här mängderna är straffet ett skämt.

ETT ÅR PER KILO ska det vara.

Har du 2kg knark, då är det 2år, har du 10kg knark 10år
Har du över 100kg, då är det LIVSTID förhelvete.. Men MINST 20ÅR och då ska du vara jävligt
duktig och snäll för att ens släppas ut, med fotboja resten av livet med. Och kontroller månadsvis
livet ut. Livet ut lämna även knarkprov en gång i månaden och betala för den.
Annars sitt inne och ruttna jävla dåre, som förstört mångas liv

För det första är det inte hon som langat, hon har bara varit ett verktyg.
Jag tycker dessutom det är lite svårt att man kan dömas för chattar och lite bilder. De har ju inte egentligen lyckats binda henne till knarket. Det kan ju teoretiskt sett varit sand i alla påsarna, vi vet ju inte för de har ju faktiskt inte konfiskerat något hon hade i förvar. Allt är baserat på indicier.

Det blir ju problem med rättssäkerheten om man kan dömas för brott utan riktiga bevis och utan erkännande.

Om någon hackar din lur din och lägger falska bevis på den så kan du också dömas till livstid. Är du ok med det?
Citera
2023-08-16, 00:10
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Så enligt förundersökningen drar detta alltså igång exakt samma dagar som pappa Anders blir häktad?! Är det en slump tro?
Första leveransen (enligt åtalet) 20/10-22
Anders häktas 20/10-22
Kanske hon ville hjälpa pappa ur penga-knipan.
Inget bra folk hon haft o göra med- de lär ju knappast glömma bort varken far eller dotter Adali efter att tiden är sutten.
Citera
2023-08-16, 00:23
Medlem
Shit vad hon blev utnyttjad sjukt mycket leveranser.flera kilo per dag, vad skulle hon få betalt för det , kunde ej se det i chattarna?
Citera
2023-08-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Shit vad hon blev utnyttjad sjukt mycket leveranser.flera kilo per dag, vad skulle hon få betalt för det , kunde ej se det i chattarna?

Det framgår inte att hon tjänat en spänn på skiten. Hon har fått tigga pengar till bensin för att köra deras knark. Det verkar ju som någon av dem hjälpte henne betala skulder p.g.a. bilen hon fixade för att köra deras knark. Lite hederligt att de kunde hjälpa henne med den smällen i alla fall.

Men sen var där ju hot om att hon var skyldig dem pengar för det saknades knark vilket resulterade i en miljon förlust för dem. Hon borde ju haft minst 2 miljoner betalt för det arbete hon utförde för dem.
Citera
2023-08-16, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
För det första är det inte hon som langat, hon har bara varit ett verktyg.
Jag tycker dessutom det är lite svårt att man kan dömas för chattar och lite bilder. De har ju inte egentligen lyckats binda henne till knarket. Det kan ju teoretiskt sett varit sand i alla påsarna, vi vet ju inte för de har ju faktiskt inte konfiskerat något hon hade i förvar. Allt är baserat på indicier.

Det blir ju problem med rättssäkerheten om man kan dömas för brott utan riktiga bevis och utan erkännande.

Om någon hackar din lur din och lägger falska bevis på den så kan du också dömas till livstid. Är du ok med det?

Ja du har väl rätt.
Det måste finnas 100% bevis såklart innan man ska bli dömd.
Är ju inte alls insatt i det här, så jag bör nog hålla tyst bara.

För övrigt angående rasism, jag hatar bara dom här tuffing blattarna med becknar väska och
som är okey med dom här sjuka skjutningar och gangster grejjerna.
Vet att långt ifrån alla blattar är såhär.
Däför hatar jag inte andra som är skötsamma.
Vet det finns många hårt arbetande invandrare och dom har jag absolut inget emot.
Dom är bra för sverige bara.
Att baka 100 pizzor om dagen är sjukt hårt jobb, och tumme upp till dom som pallar med det.
Många svenskar hade inte klarat av det.

Back till ämnet.

Jag är sjukt besviken på Anders Adali.
Drog honom upp i skyarna för att han som det verkade ha tvärvant livstilen, ifrån grovt kriminell
såg han ut att vara jävligt reko när vad som jag trodde var sant, att han bytt sida.

Så hör man par månader efter en ny jävla cp grej. Bluffat till sjuka summor pengar genom
fulbusiness. Alltså ljög han i TV till folket. En ren jävla Psykopat. Stor skojare.
Helt sjukt

Man är så jävla trött på dessa typer.

I det här fallet tror jag hennes dotter mycket sant kan ha gjort sjuka knarkgrejjer då denna har
ärvt den där äckliga skummis genen av sin far högst sannolikt.
Men jag ska inte vara dömande ändå som inte är insatt i hennes case alls.

Namnet Adali kommer jag ändå aldrig mer lita på, ingen Adali mer.
Ärliga bra människor är dom fan inte. Varken far eller dottern.
Nog har hon vetat vad hon sysslat med, kommer en Adali erkänna det? Nej.
Farsan gjorde en riktig fuling som erkände mkt och kom ut som en god människa, men det var ju
förfan fejk. Galningen är ju besatt av att göra grova brott.
Det är inte alls omöjligt att dottern går i samma spår.

Vi kommer nog se nya och fler domar i framtiden när hon kommer ut. Det tror jag.
Som farsan sin.

Som GW sa om Blattelito, honom kommer vi höra mer av.
Och han hade ju så jävla rätt. Den dåren har försökt mörda två till fast han kom ut med jävla flax.

Personer som återfaller i grova brott , och inte lär något av en fängelsedom borde fan få en gift spruta.
Minst lugnande sprutar på tvång livet ut.

Anders hade inte behövt återfalla i grova brott, det gick ju så bra för honom.
Men de är så sjuka människor att de inte kan låta bli. Därför ska dom ha dubbla fotbojor i båda benen
och få en jävla antispykos spruta i rumpan under polisbevakning livet ut, och betala för det.
Eller en giftspruta så allt tar slut.

Jävla äckliga jävul jävlar dessa.'

Själv råkade jag hamna lite fel för 10år sen på lagens sida, för mig räckte det med 2dygns häkting.
Jag grinade i häktet och gjorde det solklart för mig själv att det får aldrig , aldrig, ALDRIG ske igen.
Och jag har varit så jävla laglydig sen dess, jag lärde läxan direkt.
Svin som inte gör det blir jag jävligt arg på.
Är så jävla lack på den där Anders så jag hade nästan kunnat strypa honom levande om det varit lagligt. Kan inte tycka synd eller förstå dessa satans jävlar demoner, de är fan inte folk, de tillhör
jävulen som återfaller i grova brott.

Återstår att se om dottern blir lika äcklig som farsan, kanske inte, hoppas inte.
Men jag är orolig att vi får se mer i framtiden tyvärr av dottern med.

Kommer aldrig lita på en Adali mer.

En sak vet jag 100% , hon har inte varit en ängel. Hon har självklart vetat vad det handlat om.
Men det kommer inte en Adali erkänna såklart.
Citera
2023-08-16, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Det framgår inte att hon tjänat en spänn på skiten. Hon har fått tigga pengar till bensin för att köra deras knark. Det verkar ju som någon av dem hjälpte henne betala skulder p.g.a. bilen hon fixade för att köra deras knark. Lite hederligt att de kunde hjälpa henne med den smällen i alla fall.

Men sen var där ju hot om att hon var skyldig dem pengar för det saknades knark vilket resulterade i en miljon förlust för dem. Hon borde ju haft minst 2 miljoner betalt för det arbete hon utförde för dem.

Ja precis. Dom tar heller 0 hänsyn till hennes privatliv haha.
Så dum hon är får hon ju skylla sig själv.
Citera
2023-08-16, 04:26
Medlem
https://youtu.be/m1VlIA53_fQ
Citera
2023-08-16, 05:41
Bannlyst
Lyssnar på rättegången nu, hon låter så snäll, vanlig dum tjej som jobbar på Ica och blir lurad av blattar.
En annan skötsam tjej tillät sin kille att gömma vapen, knark, pengar och pansarskott i sin lilla etta.
Hon fick 7 år, killen lite över 5 år.
Många naiva tjejer som åker på långa fängelsestraff nu.
Vanligast verkar vara att dom förvarar knark,vapen lr upplåter sitt konto för bedrägerier.
Citera
2023-08-16, 06:18
Bannlyst
Varför fick ett sånt kort straff? Korrupta domare?

Citat:
Ursprungligen postat av NoZonezigzag
”STOCKHOLM Frånsett en dom för ringa narkotikabrott var den unga kvinnan ostraffad, och hennes chef på ICA hade bara goda saker att säga om henne. Men vid sidan om var hon involverad i grov brottslighet och var ansvarig för att lagerhålla och transportera 246 kg amfetamin. Nu döms hon till 6,5 års fängelse.”

https://nyheteridag.se/plus/i-faderns-fotspar-anders-adalis-dotter-doms-till-fangelse/

Har detta gått under radarn? Någon som sitter på mer info?
Citera
2023-08-16, 06:40
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Exakt.. +1

Tycker för övrigt synd om bruden. Följt henne på TikTok sen länge, tyckt hon verka skön - rolig och söt. Lite blåst kanske. Verkar som hon bara velat tjäna/varit i behov av lite snabba deg, och sen ångrat sig när hon insåg hur mycket det faktiskt blev. Hon ville ju hoppa av ganska snabbt. Tror också som andra sagt att det kan varit hittepå av cheferna att grejer försvann. Eller så kan hon räknat fel. Hon verkar inte vara vassaste kniven (- ”10kg, det är 100 hegge va?”, och sen - ”och 15kg 150 heggen va?”) haha.. Hon puffar ju också så möjligheten finns väl att hon klippte lite till sig själv.. = hon fixade ju till sig grossistpris iaf 😅
Fult också av ”arbetsgivarna” att inte ta hänsyn till hennes ICA-jobb. Hon får ju stressa ihjäl för att inte komma sent varje dag typ. Attraktivt med en ostraffad brud med jobb och allt som kurir, borde dom hållt hårt i. O varit lite schyssta mot

Fan snackar du om? 100 hekto är 10 kilo, 150 hekto är 15 kilo.
Citera
2023-08-16, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetaas
Lyssnar på rättegången nu, hon låter så snäll, vanlig dum tjej som jobbar på Ica och blir lurad av blattar.
En annan skötsam tjej tillät sin kille att gömma vapen, knark, pengar och pansarskott i sin lilla etta.
Hon fick 7 år, killen lite över 5 år.
Många naiva tjejer som åker på långa fängelsestraff nu.
Vanligast verkar vara att dom förvarar knark,vapen lr upplåter sitt konto för bedrägerier.

Var kan man lyssna på rättegången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in