Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Jag betvivlar inte ett dugg att det finns en efterfråga efter filmer där hon blir rövknullad, eller att hon tjänar bra på det.
Min fråga var ifall man år 2023 i Sverige behöver skaffa ett OF konto för att bo kvar i sin lägenhet och ge barnen kläder och mat?
Nä du kan säkert ha tre fyra jobb som gör att du kanske ju kan betala din lägenhet och bo kvar. Och slippa sälja, till förlustaffär kanske och inga pengar att köpa nytt
Vilket förutsätter att du inte har mer än normala omkostnader, eller betalningssvåtigheter tex inga övriga skulder, en jämn ch hög månadsinkonst för att kunna köpa en hyresrätt, vilket hon inte har. Hon är dessutom fysiskt sjuk och måste ligga ner flera ggr om dagen (enligt artikel i Expressen idag). Hon har smärtor..Det är nog svårt att ta ett vanligt kontors/ 9-5 jobb. Vet inte.
Du frågar generellt om man måste och det är ju inte relevant. Ingen "måste" väl, eftersom ingen är tvingad. Det är helt frivilligt.
Men det som för någon annan verkar vara ett helt stört val kan vara rationellt för någon annan i en given situation.
Om inte jag var så rädd om mitt anseende hade jag kanske startat ett konto på OF.
Jag tror det är svårt för den som har ekonomisk trygghet att förstå hur det är att verkligen inte veta hur man ska få in pengar.
Hon har efter en karriär som skribent tvingats inse att ingen vill betala för hennes böcker..
Det kräver att hon omskolar sig, det är ju inte bara att "ta" ett jobb, arbetsgivaren ska vilja anställa dig.
Hon är ensam och jag vet att det är hårt att vara ensam om alla kostnader och hon har dessutom barn.