Citat:
Ursprungligen postat av
farfisaorgel
https://www.expressen.se/kultur/linda-skugge/onlyfans-raddade-bokstavligen-mitt-liv/
Snarare handlade det om att vara så sjuk att man inte orkar stå upp en hel dag och inte få någon sjukskrivning för min sjukdom (Addisons sjukdom) och inte ha någon SGI så det vore ändå skitsamma om jag fick någon och att ligga vaken natt efter natt och VETA att man inte har råd att bo kvar (stackars hennes barn!) och när man till sist tog beslutet att starta Onlyfans (eftersom sex på en ganska hög nivå ändå är något jag pysslat med i många år och kroppen duger)
---------
Pernilla Wahlgren och min dubbelmoral (ja) är mig fullständigt likgiltig, jag har annat att tänka på, som exempelvis min dagliga rännskita och smärtan överallt i hela kroppen som bara tar ett kort uppehåll när jag tränar.
Alla medier vill att jag pratar ut men jag säljer hellre fittan och thongs på OF än ger mig gratis till radio, tv och tidningar.
Ingen hjälp kom från medelklasskvinnorna (feministerna som ömmar för hororna) utan från dudes som älskar mina nudes och jag kan bara inte överge dem nu.
Onlyfans räddade bokstavligen mitt liv.
Skäms Linda skäms.
Hon meddelar helt enkelt att hon numera lever likt kvinnor över hela världen som säljer sex för att kunna ge sina barn mat
Nej. Livet har aldrig varit snällt mot kvinnor. Men om de där männen är så himla bra, hade de tagit hand om henne utan att hon behövde ge dem sexuellt kontext för hela världen.
Absolut, jag är själv kvinna och jag har sagt det förr; Jag hade sålt mig om jag hadde haft barn att behöva ge mat och levt i ett land utan skyddsnät.
Däremot har jag aldrig gjort det och är glad att jag slipper. Jag tycker att hon gör fel som lägger skulden på feminister och kvinnor. Är hon inte själv en medelålders, medelklasskvinna? Eller var.
Välkommen till kvinnans verklighet Linda, nu är du en av alla oss utsatta på riktigt som aldrig levt ett gott liv där skitnödigt präktiga åsikter kan användas i det verkliga livet.
Och jo det är synd om dina barn. Du är själv orsaken till varför det är synd om dem.
Efter att ha varit väldigt utsatt som ung med våldsutsatthet, bostadslöshet och tidigare tvång/hot för att klä av mig naken inför kameran tänkte jag helt enkelt börja arbeta som sexarbetare, inte prostituerad utan som strippa. Hade fan varken en kontinuerlig plats att bo på eller möjlighet att äta hur som helst utan bara flytta omkring med mina jävla plastpåsar som innehöll mina få ägodelar. Det var smärtan i mitt yngre syskons ansikte när jag sa att jag tänkte bli sexarbetare, som gjorde att jag helt avstod. Det var den där drömmen om tak över huvudet och ett kylskåp med mat i som fick mig att slutligen tänka att jag kanske var så lågt värderad som man är som kvinna i utsatthet, på riktigt. Inte att jag egentligen ville men efter många utsatta år gav jag fan i att känna efter.
Jag inser som medelålders att jag borde ha blivit kriminell eller snarare fortsatt min bana som var lite halvsne där i högstadiet. Det kommer inte någon medalj till den som bitit ihop och bara överlevt för troget, hederligt leverne.
Ja jag tycker synd om Lindas barn. Precis som jag kunde känna min systers smärta och skam och välja bort den även om jag är
persona non grata in släkt förövrigt efter att ha talat om vilken extrem utsatthet jag levt under som
ingen brydde sig om först när man ju de kalla mig "psykiskt sjuk" genom att låtsas att problemet låg hos mig. Men jag står fortfarande nära min syster och sannolikt är vi de två som är närmast varandra i släkten idag.
Du (Linda) har måhända av desperation sålt ut din värdighet och det är något som är förståeligt. Men du gjorde det på männens villkor. Och du skapar problem för andra kvinnor och flickor till att existera och underkasta sig
männens villkor. Du förstår, även som sexarbetare finns det ändå män som kan "ta hand om dig". Men de gör inte det med respekt för dig eller genom att se dig som jämlik.
Det är en bra historia till varför jag är mycket positivt inställd till surrogatmödraskap. Dels kostar det mycket pengar men det lämnar kvinnor som lever i desperation efter pengar och som kanske har barn att mätta, med värdighet när deras kroppar "säljs". Jag tror inte på att kvinnor inte kan leva i sådan nöd att de måste göra vad de kan men jag tror på att det är när det är männen som villkorerar som hela världen förlorar.
Du måste inte alls eftersom man kan flytta omkring med sina saker år efter år efter år utan att någon bryr sig mer än att man har sin stolthet kvar. Välkommen till Sverige.