2023-08-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Nej, man får straffimmunitet under pågående valkamp, det var man klar och tydlig med innan valet i 2020 då Trump ville sätta dit Biden-familjen för gran korruption.

Nej, det finns självklart ingen sådan straffimmunitet, det vore helt absurt. Då skulle vem som helst komma undan åtal genom att registrera sig som kandidat till ett val. Om du tänker lite så bör även du förstå detta.
Citera
2023-08-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
2,5 år har gått sedan han försvann från presidentposten

Inget har skett

Lägg ner med dina önskedrömmar om att trump ska sitta i en cell…

Dokumenten stals för 2,5 år sedan, Jan6 var för 2,5 år sen, och det här var väl också 2,5 år sen.

Det tar tid att sy ihop åtal. Så fyra åtal på 6 månader tycker jag är att likställa med att det har skett något.
Citera
2023-08-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Dokumenten stals för 2,5 år sedan, Jan6 var för 2,5 år sen, och det här var väl också 2,5 år sen.

Det tar tid att sy ihop åtal. Så fyra åtal på 6 månader tycker jag är att likställa med att det har skett något.
Blir han dömd är han redan president
Citera
2023-08-15, 13:38
Medlem
De tre första åtalen har hittills inte nämnvärt påverkat Trumps popularitet och Trump hävdar själv att det pågår en politiskt motiverad häxjakt. Däremot kan Trump inte benåda sig själv ifall av en fällande dom i Georgia eftersom det rör sig om ett brott på delstatsnivå.
Citera
2023-08-15, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Steg 1: begå brott
Steg 2: ställ upp i presidentvalet
Steg 3: erhåll immunitet

Man vill ju inte förvirra folket
Steg 4: Få sina kriminella handlingar på framsidan av tidningen.
Steg 5: bli vald till POTUS (gå till steg 7) eller
Steg 6:Förlora valet och ställ inte upp igen
Steg 7:Bli åtalat för sina kriminella handlingar

Man har ALDRIG fängslat eller även åtalat en presidentkandidat under pågående valkamp, man har sagt att man ska låta väljarna vara jury.

Att man valde ”sitta på” åtalet från Georgia i 2,5 år, för så att droppa den lagom till valkampen drar igång på riktigt tyder på att det ligger något politisk bakom.

Å andra sidan, så har nu Trump och han kompanjoner nu ”discovery”, samt möjligheten att lägga fram bevis för alt valfusk de hävdar att ha. Det har de aldrig fått möjlighet till innan.

Antingen är Trump rökt, eller så är det här en intrikat plan för att sätta dit Deep State en gång för alla.

Careful what you wish for.
Citera
2023-08-15, 13:49
Medlem
Citat:
Steg 4: Få sina kriminella handlingar på framsidan av tidningen.
Steg 5: bli vald till POTUS (gå till steg 7) eller
Steg 6:Förlora valet och ställ inte upp igen
Steg 7:Bli åtalat för sina kriminella handlingar

Man har ALDRIG fängslat eller även åtalat en presidentkandidat under pågående valkamp, man har sagt att man ska låta väljarna vara jury.

Att man valde ”sitta på” åtalet från Georgia i 2,5 år, för så att droppa den lagom till valkampen drar igång på riktigt tyder på att det ligger något politisk bakom.

Å andra sidan, så har nu Trump och han kompanjoner nu ”discovery”, samt möjligheten att lägga fram bevis för alt valfusk de hävdar att ha. Det har de aldrig fått möjlighet till innan.

Antingen är Trump rökt, eller så är det här en intrikat plan för att sätta dit Deep State en gång för alla.

Careful what you wish for.

Hur lång tid bedömer du att det borde ta att sy ihop ett åtal i Georgia om 2½ år är för lång tid?

I vilket sammanhang i åtalet skulle de lämpa sig att den åtalade började lägga fram bevis för något helt orelaterat?
Citera
2023-08-15, 13:54
Medlem
Här är siffrorna Trump Team menar att ha, i tillägg kommer bevisen kring mjukvaran i Dominions röstmaskiner att läggas fram för en rättssal för första gången:
Citat:
2,056 felons illegally voted
66,248 under 18 voted
2,423 weren’t registered at all
1,043 used a PO Box
4,926 voted past the reg. date
10,315 died before the election
395 voted in two states
15,700 moved out of state
40,279 changed county

Biden ”vann” Georgia med 12000 röster.

Det blir en sjuhelvetes rättegång, och jag hoppas verkligen den visas på TV. Jag kommer sitta bänkad med popcorn.
Citera
2023-08-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Hur lång tid bedömer du att det borde ta att sy ihop ett åtal i Georgia om 2½ år är för lång tid?

I vilket sammanhang i åtalet skulle de lämpa sig att den åtalade började lägga fram bevis för något helt orelaterat?
Om de inte klarar det på 2,5 år, så kan de vänta till efter valkampen och låta väljarna vara juryn, något som speciellt Demokraterna varit klara på innan.

Vilka orelaterade bevis syftar du på? Saken rör jo att Trump menar sig lurad på segern i presidentvalet. Om Trump då har bevis för att han har rätt, så har jag svårt att se att han inte ska få lagt fram de.

Om inte i rättssaken, så på Truth eller Twitter, eftersom ”gag-ordern” rök.
Citera
2023-08-15, 14:04
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Här är siffrorna Trump Team menar att ha, i tillägg kommer bevisen kring mjukvaran i Dominions röstmaskiner att läggas fram för en rättssal för första gången:

Det blir en sjuhelvetes rättegång, och jag hoppas verkligen den visas på TV. Jag kommer sitta bänkad med popcorn.

Har du inte lärt dig av historien... att det är STOR skillnad mellan vad clownen menar sig ha, och vad som finns i verkligheten? Lycka till med popkornen, hoppas du äter fort.
Citera
2023-08-15, 14:26
Medlem
Citat:

Du menar dom bevisen som FOX News valde att INTE lägga fram i sin förtalsrättegång, utan av hövlighetsskäl i stället betala 800 M USD!

Har dom kanske äntligen hittat Frankfurtservern med bevis?
Citera
2023-08-15, 14:47
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Hur vet du vad han har i verkligheten, har du sett?
Jag häpnar över hur stort förtroende många av er naiva svenskar har till USA:s valsystem.
Ett system som du kan ställa in som gör att en röst räknas som 0,3?
Poströster som ingen har kontroll över, signaturverifiering som är totalt frånvarande?
0 koll på om personen som lägger sin röst är den hen påstår hen är, eller om personen ens har rösträtt?
Det är så sjukt att även demokraterna reagerar, något de gjorde med råge efter 2016 valet:
https://youtu.be/iRYB6N8fBKQ

Du borde lära dig att inte tro så mycket. Jag har familj i USA, har bott och verkat i USA i många år och har ganska bra koll på hur det fungerar där.

Vet också att det finns väldigt gott om folk bland clownens fanboys som TROR att de vet något om säkerheten i systemet, men som egentligen inte vet vad de pratar om när det kommer till kritan.
Citera
2023-08-15, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Du borde lära dig att inte tro så mycket. Jag har familj i USA, har bott och verkat i USA i många år och har ganska bra koll på hur det fungerar där.

Vet också att det finns väldigt gott om folk bland clownens fanboys som TROR att de vet något om säkerheten i systemet, men som egentligen inte vet vad de pratar om när det kommer till kritan.
Och här har du då ett femtitals Demokrater som heller inte vet vad de pratar om gällande säkerheten i amerikanska valsystemet, eller?
https://youtu.be/iRYB6N8fBKQ

Varför känner du dig så bajsnödig på att försvara ett system som redan på ytan (röst-id och maskinräknare) är så långt från det vi andra i västvärlden menar är så rättssäkert som det kan bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in