• 1
  • 2
2019-11-20, 18:04
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Menar du att de brukar göra sina körningar varje dag klockan 12 på vardagar?
Men kan ju säga att de arbetar som hökar isåfall. Är det verkligen sant?

Ja, så har jag förstått saken. Jobbar inom inkasso sedan 6-7 år nu. Så länge du gör uttaget och för över till annat konto som du ej äger/ta ut i kontanter på en helg eller lyckas matcha in innan/efter deras vardagliga körning så bör du med lätthet lyckas.

Hur mycket skulder har du TS?

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2019-11-20, 19:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Om du har ett utmätningsbart belopp på kontot finns det risk att Kronofogden tar det. Den risken finns alltid när en gäldenär ligger inne för verkställighet (utmätning).

Kronofogden har ett samarbete med bankerna och kan utmäta kontoinnehav direkt utan meddela i förväg.

Att Kronofogden bevakar dina konton som hökar stämmer verkligen inte. De brukar göra sina körningar runt kl. 12 vardagar och om du har något belopp över förbehållsbeloppet ryker dessa med stor sannolikhet. Så det gäller att ha pengarna på kontot vid rätt tillfälle och överföra dessa snabbt som attan.

Om du mot förmodan lyckas med detta så kommer det att starkt försvåra en eventuell skuldsanering då du medvetet undandragit dig att betala dina skulder.

Mvh
TorOchPederInkasso

Citat:
Menar du att de brukar göra sina körningar varje dag klockan 12 på vardagar?
Men kan ju säga att de arbetar som hökar isåfall. Är det verkligen sant?

Citat:
Ja, så har jag förstått saken. Jobbar inom inkasso sedan 6-7 år nu. Så länge du gör uttaget och för över till annat konto som du ej äger/ta ut i kontanter på en helg eller lyckas matcha in innan/efter deras vardagliga körning så bör du med lätthet lyckas.

Hur mycket skulder har du TS?

Mvh
TorOchPederInkasso

Har du en trovärdig källa till att Kronofogden kontrollerar gäldenärernas konton varje dag?

Hur går kontrollen till?

Vad menar du med "vardagliga körning"?
Senast redigerad av trottwell 2019-11-20 kl. 19:06.
Citera
2019-11-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har du en trovärdig källa till att Kronofogden kontrollerar gäldenärernas konton varje dag?
Vad menar du med "vardagliga körning"?

Jag hade hoppats på att det skulle ta längre tid innan någon ifrågasatte det jag tidigare sagt.

Uttalalandena som avser vardaglig körning och att kontroll av konton sker dagligen är påhittade.

Kanske ett önsketänkande från min sida helt enkelt.

Med det sagt, Kronofogden har rätt att utmäta kontoinnehav. Oftast sker det i samband med deras tillgångsutredning som sker en gång om året (i vissa fall varannat år om KFM bedömt att gäldenären saknar utmätningsbara tillgångar samt känd inkomst).

Så risken att TS spelvinst utmätts är riktig, dock bör han ha rejäl otur om det sker.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2019-11-20, 20:05
Medlem
Citat:
Jag hade hoppats på att det skulle ta längre tid innan någon ifrågasatte det jag tidigare sagt.

Uttalalandena som avser vardaglig körning och att kontroll av konton sker dagligen är påhittade.

Kanske ett önsketänkande från min sida helt enkelt.

Med det sagt, Kronofogden har rätt att utmäta kontoinnehav. Oftast sker det i samband med deras tillgångsutredning som sker en gång om året (i vissa fall varannat år om KFM bedömt att gäldenären saknar utmätningsbara tillgångar samt känd inkomst).

Så risken att TS spelvinst utmätts är riktig, dock bör han ha rejäl otur om det sker.

Mvh
TorOchPederInkasso
Tjena Tor så om jag har uppfattat det rätt så drev du bara med mig i början. Alltså så gör de inte en vardaglig kontroll kl 12 varje dag?
Läste också precis någonstans att de gör en 1 kontroll varje halvår. Men osäker på om det stämde.

Men de som du säger de skulle vara ren otur bokstavligt ifall de prickade rätt in på de.
Citera
2019-11-20, 20:09
Medlem
De kanske gör kontroll över din ekonomi en gång om året eller ??

Har du otur så kontrollerar de samma dag som vinsten kommer
Citera
2019-11-20, 20:14
Medlem
Citat:
Tjena Tor så om jag har uppfattat det rätt så drev du bara med mig i början. Alltså så gör de inte en vardaglig kontroll kl 12 varje dag?
Läste också precis någonstans att de gör en 1 kontroll varje halvår. Men osäker på om det stämde.

Men de som du säger de skulle vara ren otur bokstavligt ifall de prickade rätt in på de.

Jag är ledsen TS, men det är korrekt. Jag valde att överdriva Kronofogdens rutiner i syfte att få dig att använda din spelvinst till att betala dina skulder.

KFM kollar i de flesta fall dina kontoinnehav vid deras tillgångsutredning som sker årligen men kan även göra detta om de skulle få tips från personer om att du skulle ha mer pengar på kontot än förbehållsbeloppet.

Om du hade haft en skuld till mig (vilket du kanske har) så hade jag tipsat KFM om din spelvinst.

Men ja, du ska ha rejäl otur om de faktiskt mäter ut din spelvinst.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2019-11-20, 20:15
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Mata inte trollet, låt den självdö.

Nej, det görs Inga dagliga kontroller på ditt konto.
Citera
2019-11-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Mata inte trollet, låt den självdö.

Nej, det görs Inga dagliga kontroller på ditt konto.

Läs mitt inlägg som gjorde en minut tidigare än ditt. Förklarar syftet med den överdrivna informationen och hur det fungerar i praktiken.

Med detta i beaktande bör undertecknad ej anses vara ett troll.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2019-11-21, 23:16
Medlem
llanzs avatar
Bara att ändra via spel sidan att pengarna går till en bekant som sedan hen kan ta ut åt dig.
Citera
2023-08-14, 17:18
Medlem
Pengar som kommer in på ett (spelkonto) kommer dom väl inte åt så längen dom står på kontot,det är väl när dom överförs till ett vanligt personkonto som eventuellt fogden kan norpa åt sej pengarna för dom kan väl ej gå in på folks spelkonto ? Och härja runt? Sen kan man ju på spelkonto välja vilket konto man vill ha pengar insatta på,har man en pålitlig polare kan man ju ha hans konto? Eller ett konto utomlands som man förfogar över!! Eller ta ut med (swich) då är max beloppet 10.000:-/dag 24 tim från spelkonto och sen swicha vidare till någon som kan ta ut pengarna, då är ju pengarna bara på kontot i någon minut tills dom försvinner från ens konto ju (Eller) då ska man väl bara ha otur om fogden kollar just dom minuterna man gör överföringen eller.
Mer pengar åt folket utan att fogden snor det.
Ps.har blåst fogden på 300 k haha...
Citera
2023-08-15, 08:01
Medlem
Betala allt till kronofogden..du kommer vinna på att du gör det
Citera
2023-08-15, 10:04
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
De så här att jag har vunnit strax över 20 tusen på något turspel. Tänkte göra ett uttag istället för att spela bort skiten. Har skulder till kronofogden och undrar om pengarna kommer försvinna direkt när jag gör uttag?
Seriös fråga - varför inte betala av en del av din skuld?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in