2023-08-15, 07:40
Medlem
irishrages avatar
https://www.expressen.se/nyheter/al-...ge-avskyvarda/

Al-qaida uppmanar muslimer i Sverige och Danmark och i världen att begå dåd i Sverige och Danmark och speciellt mot diplomater.

Behöver vi vara oroliga? Vi har väl +600 000 muslimer här i Sverige.

Själv anser jag att vi måste stå upp för våra värderingar och lagar. Sker det ett terrordåd så måste våra beslutsfattare slå tillbaka kraftfullt till vilket pris som helst. Det kan innebära hårda restriktioner mot muslimska samfund i Sverige, razzior, inskränkningar.
Citera
2023-08-15, 07:43
Medlem
Då borde vi göra som Bush efter 911. Ta striden till dem
Citera
2023-08-15, 07:47
Medlem
Är du även för att lagföra de som skulle stå bakom ett eventuellt terrordåd?
Citera
2023-08-15, 08:00
Medlem
Släng ut alla som är här! Stoppa allt bistånd genast! Bryt ALLA(H) förbindelser!

Det är sån jävla tröghet i såna här statliga system, är det något som skall ändras så tar det år, om det ens någonsin kommer till stånd. Det behövs förändringar NU så att det får klart för sig vad det kostar dem att obstruera, hota, bränna svenska flaggor och annat, storma och bränna ner ambassader och utföra terrorattentat. Vi har inte tid med att dalta med såna här C-människor!
Senast redigerad av brakfesten009 2023-08-15 kl. 08:51.
Citera
2023-08-15, 08:03
Medlem
irishrages avatar
”Islams folk i Sverige, Danmark och hela Europa – hämndens plikt har lagts på er”, uppges al-Sahab avsluta med.
Citera
2023-08-15, 08:11
Medlem
GodModes avatar
Vi kommer aldrig kunna skydda oss fullt ut mot ensamma attentatsmän.

Håll er borta från folksamlingar.
Citera
2023-08-15, 08:13
Medlem
Urinterapeuts avatar
Jag får bara lust att bränna fler koraner.
Citera
2023-08-15, 08:14
Medlem
De extremt lättkränkta muslimerna visar ännu en gång deras intoleranta inställning mot västvärlden. Kortfattat vill man troligen på sikt utöka islams inflytande på vårt sätt att leva.

Därutöver kan man på ett sätt sammanfatta kränkthet som synliggörande av obekväm sanning, samtidigt som det kan uppfattas som en form av mobbing håller ni inte med?

Om någon säger att jag är tjock, fast jag inte är tjock, eller att någon säger att jag luktar illa, men jag vet att det inte är sant så finns ingen anledning att bli sur. Väldigt förenklat, men typ så.
Om någon säger att jag är tjock och jag ÄR tjock så kan jag ju naturligtvis ta illa upp.
Kränkning är ju bara ett mobbarbeteende som man som person eller grupp måste kunna hantera utan att starta ”krig”.

I just detta fall skulle väl en slags markering mot de som bränner böckerna eller mobbar vara alternativet. Att straffa hela nationer verkar ju lite som en överreaktion, milt sagt.
Citera
2023-08-15, 08:15
Medlem
jesussugers avatar
Varför inte spränga dom som bränner koranen? Namnen finns ju så det lär väl inte va så svårt och hitta dom
Citera
2023-08-15, 09:21
Bannlyst
jag fortsätter hävda att det lågintelligenta pedofildyrkarna inte är förmögna till något mer avancerat och krävande attentat, de senaste 10-15 åren har det enbart blivit bilåkningar in i folkmassor, såklart illa nog för de drabbade, men det är anmärkningsvärt att det är detta dom klarar av och mäktar med, jag kommer inte promenera runt med avstängd medhörning i den kungliga huvudstaden...
Citera
2023-08-15, 09:24
Medlem
Tänk vad bra det hade varit om det inte fanns muslimer i Sverige och de också fick inreseförbud. Borde gå med hänsyn till "rikets säkerhet".
Citera
2023-08-15, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
https://www.expressen.se/nyheter/al-...ge-avskyvarda/

Al-qaida uppmanar muslimer i Sverige och Danmark och i världen att begå dåd i Sverige och Danmark och speciellt mot diplomater.

Behöver vi vara oroliga? Vi har väl +600 000 muslimer här i Sverige.

Själv anser jag att vi måste stå upp för våra värderingar och lagar. Sker det ett terrordåd så måste våra beslutsfattare slå tillbaka kraftfullt till vilket pris som helst. Det kan innebära hårda restriktioner mot muslimska samfund i Sverige, razzior, inskränkningar.
Instämmer till 100 procent.
Aldrig ge efter för terrorister. Särskilt inte muslimska sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in