Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Ja i tvåan spelar de numera men har harvat lägre. Frölunda spelade i fotbollsallsvenskan 1987–1989, 1992–1995 och 1998–2000. Det var de och Häcken som var Göteborgs uppstickare och jojos mellan Allsvenskan och SE. Det ena laget

och det andra

blev facit hitillsdags
IK Sleipner (saxat från Wikipedia)
Klubben är mest berömd för sina framgångar i fotboll, där man vann Allsvenskan säsongen 1937/1938.
Allsvenska säsonger: 16
Säsonger i Sveriges näst högsta division: 34
Placering i allsvenskans maratontabell: 23:a
Spelar nu i 2:an sen år 21 efter att ha varit nere i 3:an

(min kommentar)
VSK har ju också varit i ettan. Kommer ihåg en säsong för rätt länge sedan när de ledde SE vid sommaruppehållet och Allsvenskan hägrade men sen rasade laget som en sten på hösten och åkte ner i ettan. Nu äntligen leder man SE tillsammans med Utsikten med hela 12 poäng ner till 3:an. Seriefinal dem emellan nu på fredag i Gbg. Är det säsongens säkraste X?

I Västerås vann VSK! Nu blir nog Utsikten favoriter....eller någon skrev ju att de trots att de radar upp vinster inte lyckas bli favoriter hos spelbolagen. VSK har väl 9 raka trepoängare nu tror jag.....
I ursprungsinlägget syftade jag på det något löst definierade begreppet ”modern tid”, men historiskt kan man såklart hitta flera lag som hamnat på total dekis sedan storhetstiden. Flera av dem, som IFK Malmö, har till och med egna trådar. IK Sleipner är ett annat intressant exempel som trots att de verkar satsa lite i år inte ens är andralaget i Norrköping längre.
I Eskilstuna finns IFK Eskilstuna som har spelat 48 (!) säsonger i Sveriges nästa högsta liga, och som titulerade sig svenska mästare en gång i den svenska fotbollens begynnelse. Jag kan ju säga att jag mycket hellre hade sett en sådan anrik förening i Superettan än den nomadlevande gökungen AFC som numera kört ner den neonorange näbben i Tunavallen.
Men allt det här är bara fotbollsnostalgiskt OT som nog gör sig bättre i andra trådar